Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  začátekpředchozí231 - 240další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava na osmiletá gymnázia: velká žákovská steeplechase
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Na osmiletá gymnázia se hlásí téměř 20 % žáků pátých tříd, ale uspěje jich pouze necelá polovina. Naprostá většina se hlásí v souznění zájmu vlastního a rodičů. Děti a rodiče přípravě na přijímací zkoušky obětují hodně, jak ve formě volného času tak výdajů na doučování, přípravné kursy a zkušební testy. Téměř 85% přihlášených se na přijímačky připravuje každý týden a téměř každý den se připravuje takřka každý druhý uchazeč. Horší polovina přihlášených intenzivní přípravou výrazně zvyšuje pravděpodobnost přijetí. U lepší poloviny přihlášených intenzivní příprava znamená spíše pojistku, že je nepředhoní ti snaživější z horší poloviny přihlášených. Je řada indicií, že intenzivní mimoškolní příprava na přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia výrazně zlepšuje znalosti a dovednosti žáků. Přitom hraje velkou roli pevná vůle, vytrvalost, ambice tlak a důslednost rodičů.
Teambuildingový seznamovací program jako nástroj prevence rizikového chování na střední škole.
PECHOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivních nástrojů prevence rizikového chování v prostředí střední školy, rolí klimatu třídy a školy v prevenci rizikového chování a možnostmi jejího efektivního ovlivňování. Využívá mimo jiné desetileté zkušenosti s praktickou realizací vlastního projektu teambuldingového seznamovacího programu na Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. Projekt vychází z pojetí prevence jako komplexního výchovného působení, rozšiřuje skladbu preventivních programů o nástroj aktivního utváření optimálního klimatu třídy a školy. V praktické části je popsána metodika teambuldingového seznamovacího programu pro žáky prvních ročníků střední školy, který využívá prvky aktivního sociálního učení, teambuildingu, práci s dynamikou skupiny i vrstevnický vliv (peer prvky). Cílem programu je přispět k harmonizaci podmínek studia žáků tak, aby bylo dosaženo minimalizace předčasných odchodů ze vzdělávání a aby žáci úspěšně nabyli kompetencí souvisejících se zdravým životním stylem pro budoucí profesní i občanský život.
Proměny školství po roce 1945 a jejich dopad na Králicko a Jesenicko
Nosková, Helena
Příspěvek se zabývá historií gymnázií v Jeseníku a Králikách. Proměnami tradic, vzdělanosti a kulturního kapitálu v letech 1918-2000, s přesahy do minulosti, v souvislosti s politickými změnami a migracemi obyvatel.
Střední školství v ČR a komparace veřejného a soukromého způsobu financování
Zindulka, Martin ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bayer, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá vývojem středního vzdělávání v České republice. Druhá část má za cíl poskytnout informace o systému středního vzdělávání, jednotlivým druhům středních škol podle jejich zaměření, druhu zřizovatele a způsobu jakým jsou financovány. V poslední části bude provedena komparační analýza dvou vybraných středních škol a to veřejného gymnázia Špitálská v Praze a soukromého Rakouského gymnázia taktéž v Praze.
Kybernetika a informační gramotnost
Procházková, Petra ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce.
Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta
FALTUSOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce nese název ? Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické je podrobně popsána definice a osobnost zdravotnického záchranáře, jeho kompetence vývoj oboru, možnosti studia oboru, dále pak i samotné studium oboru Zdravotnický záchranář. Kapitola studium je ještě rozdělena na teoretickou výuku, kde jsou popsány detailněji předměty, které musí studenti absolvovat a na praktickou výuku, kde jsou zmíněny školní odborné praxe a praxe individuální, které studující plní též. V praktické části je zmínka i o kurzech, které studenti navštěvují. Následující kapitola pojednává o možnostech uplatnění absolventů oboru Zdravotnický záchranář. Absolventi mohou pracovat v rámci zdravotnické záchranné služby na pozici operátor/dispečer, ve výjezdových posádkách, nebo v nemocničním prostředí na akutních lůžkách. V kapitole s názvem ? Zdravotnický záchranář v pracovním procesu, jsou zahrnuty podkapitoly - přijetí do zaměstnání, nástupní praxe absolventa, náplň práce a platové ohodnocení. Dále je zde rozebrán - student, střední škola, vysoká škola a motivace ke studiu. Věnuji se také veletrhům vysokých škol a informacím, které studentům mohou poskytnout. A poslední část teoretické části pojednává o celkové informovanosti středoškolských studentů o zdravotnickém záchranáři. Druhá část práce, je část praktická. Pro praktickou část této bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumu, která byla provedena formou dotazníkového šetření. Dotazník byl anonymní a byl určen studentům končících ročníků střední zdravotnické školy a vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumné otázky byly zaměřeny na znalosti studentů ohledně Zdravotnického záchranáře, jeho studia a následné pracovní náplně. Celkem bylo rozdáno 130 dotazníků, jejich návratnost činila 82%. Pro konečné zpracování bylo použito 106 dotazníků (100%). Z toho 55 dotazníků ze zdravotnické školy a 51 dotazníků z gymnázia. Výsledky byly zpracovány do grafické podoby, ve které byly porovnány znalosti o zdravotnickém záchranáři, zdravotnickými a nezdravotnickými obory. Cíl práce byl, zmapovat pohled a představy potencionálních studentů oboru Zdravotnický záchranář na studium a vlastní práci zdravotnického záchranáře. A hypotéza zněla: studenti středních zdravotnických škol mají lepší představu o studiu a práci zdravotnického záchranáře, než studenti jiných středních škol. V dotazníku se objevily například tyto otázky: Myslíte si, že je v rámci studia oboru Zdravotnický záchranář povinná i praxe v době letních prázdnin?, Musí ZZ ovládat i ošetřovatelské činnosti všeobecných sester?, Jaká je náplň práce ZZ kromě přímé práce s pacientem?, Myslíte si, že práce ZZ prezentovaná v TV?, Kdo může tvořit výjezdové posádky vozů zdravotnické záchranné služby? Hypotéza může být z procentuálního hlediska výsledků potvrzena. Můžeme však konstatovat, že správnost výsledných odpovědí zdravotnických oborů, byly pravdivější jen o bezvýznamné procento. Z toho lze vyvodit závěr, že celková informovanost studentů o studiu a práci zdravotnického záchranáře je stále malá a mohla by být rozhodně vyšší. Domnívám se proto, že tato bakalářská páce, může být zajímavým zdrojem informací jak pro studenty zajímající se o studijní obor Zdravotnický záchranář, tak i pro středoškolské pedagogy, kteří zastávají funkci poradce v oblasti dalšího vzdělávání. Dále by tato práce mohla posloužit i jako impuls vysokým školám, které obor Zdravotnický záchranář nabízejí, aby ho prezentovali kvalitněji, hlavně na internetových stránkách, které studenti navštěvují nejvíce. Na základě výzkumného šetření, které je součástí této práce, byl vypracován podrobnější informační leták, pro validní zvýšení informovanosti. Ten je určen hlavně pro zájemce o studijní obor Zdravotnický záchranář.
Cestovní ruch pro vybraný segment: studenti středních škol
PEXOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím analýzy zhodnotit úroveň cestovního ruchu pro studenty středních škol v Českých Budějovicích. Zpracovat strategický rozvoj cestovního ruchu pro zvolený segment a vytvořit pro něho vhodný produkt včetně uvedení na trh. Zpočátku byla nastudována odborná literatura, která sloužila jako podklad pro vytvoření literárního přehledu a zhotovena situační analýza. Na základě výsledků z terénního šetření byl navrhnut nový produkt zvaný Edu-caching, který se skládá ze tří tematických okruhů, jehož přínos by spočíval především ve zvýšení zájmu o školní exkurze sledovaným segmentem.
Návrh databáze pro střední školu
Schoř, Martin ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Cílem této práce bylo vytvořit alternativní, jednodušší databázi bez zbytečných, nevyužitých funkcí použitelnou pro aplikaci určenou k evidenci žáků a učitelů a správu rozvrhů střední školy. Databáze by také měla být snadno rozšiřitelná o další funkce. Postupoval jsem od analýzy střední školy přes konceptuální a fyzický návrh databáze až k nastavení práv jednotlivých uživatelů. Databázi jsem také na malém vzorku dat vyzkoušel v Oracle Database Express Edition 11g Release 2. Předpokládaným přínosem práce by mělo být zpřehlednění a zjednodušení stávajícího stavu zaznamenávání dat na konzultovaných středních školách pro učitele. Přínosem by pak měla být práce hlavně pro žáky škol, kterým by umožnila nahlížet na záznamy o jejich osobě včetně známek, k čemuž v současné době přístup nemají. Práce je strukturována hlavně kolem praktického návrhu databáze s občasným doplněním o teorii k tématu.
Informatické vzdělávání na středních školách s ohledem na potřeby vysokých škol
Vošický, Jan ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informatickým vzděláváním v České republice, a to zejména na středních školách, které nejsou zaměřené na informatické vzdělávání. Jedním z cílů je analýza informatického vzdělávání na středních školách. To úzce souvisí s návrhem legislativních dokumentů vydaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (např. Národní program vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy, aj.), kterými se bude práce zabývat taktéž. Dalším cílem je shrnutí požadavků vysokých škol na studenty v oblasti informatiky, což představuje určitý rámec znalostí, které by student měl ovládat, aby se bezproblémově zapojil do vysokoškolského studia. Hlavním cílem práce je analýza a porovnání úrovně výuky informatiky na středních školách s informatickými požadavky vysokých škol, se kterými se každý nastávající student vysoké školy setká. Rád bych poukázal na jejich asymetrii a nesoulad. Vlastní analýza a následné porovnání se opírá o reálná data získaná z dotazníkového šetření. Ve většině škol došlo i k osobním návštěvám. Výsledky analýzy a porovnání by měly vést k zamítnutí/přijmutí hypotézy, že informatické vzdělávání na středních školách nedosahuje potřebné úrovně pro bezproblémový přechod na vysokoškolský systém, a dále k vyvození doporučení a návrhů pro zlepšení situace v oblasti výuky informatiky na středních školách. Jelikož se práce zabývá školstvím, dojde také k zmapování tzv. Informatického prostředí, ve kterém se odehrává většina činností spojená se studiem.
Prameny práva pro oblast středního školství žřizovaného vyššími územně-samosprávnými celky
Krutská, Sylvie ; Kuba, Jaroslav (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Práce se zabývá tématikou pramenů práva pro oblast středního školství zřizovaného vyššími územně-samosprávnými celky. Postupovalo se podle předem stanové osnovy: vymezení základních pojmů a metody, popis školského managementu a problematiky řízení středních škol, přehled právních předpisů a syntetizující závěr. V práci je největší význam kladen na právní předpisy, seznámení s nimi a přehledné roztřídění. Téma práce je neustále aktuální, protože se česká legislativa velice často mění, což způsobuje nepřehlednost v celém systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   začátekpředchozí231 - 240další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.