Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Návrh koncepce pasivního chlazení pro reaktor VVER-1000
Lamoš, Pavel ; Suk, Ladislav (oponent) ; Martinec, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem pasivního systému chlazení pro jaderný reaktor VVER-1000. Tento typ reaktoru se nachází v České republice v Jaderné elektrárně Temelín. V práci je uveden přehled chladicích systémů různých jaderných elektráren. Jelikož je práce zaměřena na pasivní bezpečnostní systém, a to pasivní chlazení, tak je zde uveden přehled v současnosti používaných pasivních bezpečnostních systému. V části práce je popsána jaderná bezpečnost a maximální projektová nehoda VVER-1000, a to LOCA havárie. Ve výpočtové části je práce zaměřena na tepelný výpočet výměníků tepla. Na výměnících je uvažována kondenzace a přirozené proudění. Pro chlazení je uvažováno proudění vzduchu. Na konci práce je uvedeno zhodnocení výsledků.
Komplexní systém pro analýzu silničních nehod typu střet vozidla s motocyklem.
Slepánek, Petr ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Dizertační práce popisuje problematiku komplexního systému pro analýzu silničních nehod, konkrétně metodiku pro řešení střetu vozidla s motocyklem. Jsou zde popsány statistiky dopravních nehod motocyklů, bezpečnostní prvky motocyklů, základní typy střetových poloh mezi vozidlem a motocyklem, návrh metodiky pro řešení dopravních nehod mezi vozidly a motocykly. V práci je proveden soubor různých měření, který slouží k doplnění a zpřesnění vstupních údajů pro analýzu silničních nehod za účasti motocyklů. Práce obsahuje data získaná z měření.
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
Pasivní a aktivní bezpečnostní prvky v osobních automobilech
Jahoda, Patrik ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na bezpečnostní prvky všeho druhu v osobních automobilech a jejich obecným seznámením. Tyto prvky jsou dále rozděleny, rozvíjeny a stručně popsány. Práce obsahuje také krátké shrnutí historie bezpečnostních prvků. Závěr obsahuje zhodnocení přínosu jednotlivých prvků. V práci je dále vloženo video s crash testem.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).
Race Car Passive Safety
Schultz, Richard ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This work presents all kinds of passive safety currently used in motorsport. It deals with their development, use, materials from which the element is made, the actual production and testing, irrespective of the particular category of motorsport. I tried to clarify the various elements in terms of function, what lies in their uniqueness and thus differ from those used for passive safety in passenger cars. Although the job title is Race cars passive safety, I mentioned in it about driver protective clothing as one of the elements to protect his life in case of emergency. Gradually, I deal with various aspects of security from leading to an accident as the first show its functionality to features such as fireproof clothing, seeking to mitigate the consequences of an accident.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.