Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 269 záznamů.  začátekpředchozí221 - 230dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Média a jejich dopad na proces učení se u webové aplikace
Drtinová, Kateřina ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na využití multimédií k učení se. Za tímto účelem jsou syntetizovány informace o fungování paměti, médií, poznatky o přenosu a zpracování multimediálních podnětů a teorie interakce a gamifikace. V praktické části je analyzována dvojice výukových webových aplikací na základě srovnání s obecnou úrovní internetových kurzů a stanovených kritérií. Pro toto hodnocení práce určuje čtyři hlavní oblasti, vycházející ze studia kognitivních procesů, pedagogiky, teorií komunikace a principů gamifikace. Cílem je formulovat doporučení pro probíhající vývoj eLearningového projektu.
Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD
KOKEŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD" (Attention Deficit Hyperactivity Disorders - hyperaktivita s poruchou pozornosti) se zabývá tím, jak se vyvíjí jedinci od narození, až do začátku dospělosti, a s jakými problémy se tito jedinci, jejich rodiče, pedagogové a celé okolí potýká. Vzhledem k tomu, že syndromem ADHD trpí minimálně 3-5 % dětské populace, je jisté, že s dítětem trpícím syndromem se setkává snad každý učitel. Osobnost učitele má důležitý vliv na vývoj žáka se syndromem ADHD, a převážně on ovlivní, zda bude mít dítě se syndromem ve škole odpovídající hodnocení a bude podávat odpovídající výsledky vzhledem ke svému intelektu, zda bude do školy chodit rádo, zda se mu v ní bude líbit nebo zda na školu bude mít jen špatné vzpomínky. Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou se v současné době označuje jako tzv. ADHD syndrom. Děti, kteří trpí touto poruchou bývají hyperaktivní, impulzivní a mají poruchu pozornosti. Z tohoto důvodu mají problémy s chováním a s učením převážně již od prvního stupně základní školy. I přes to, že inteligence dětí se syndromem ADHD není syndromem ovlivněna, ve většině případů jsou průměrně až nadprůměrně inteligentní, nedosahují tyto děti ve škole odpovídajících výsledků, často nosí špatné známky, za špatné chování poznámky či tresty, a jsou označeni před ostatními jako "lajdáci, hlupáci, grázlové, drzouni, atd.". Práce zahrnuje přehled současného poznání dané problematiky, především příčin vzniku ADHD, diagnostiky a typům ADHD, legislativě a možnostmi jak syndrom ADHD redukovat a ovlivňovat již od nejútlejšího věku, až po dokončení školní docházky. Ve výzkumu jsem se zaměřila na zhodnocení největších problémů jedinců, ovlivněných syndromem ADHD, které je provází od raného věku až do dospělosti, při studiu a trávení volného času, z pohledu učitelů, lékařů, rodičů a sociálních pracovníků. Výzkum bakalářské práce byl zpracován metodou kvalitativního výzkumu, kdy byla získány data pomocí 3 druhů anonymních dotazníků s uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami. Výběrovým souborem byli lékaři z dětského oddělení Nemocnice České Budějovice, z Dětské psychiatrické léčebny Opařany, učitelé ze základních škol v Týně nad Vltavou a pracovníci sociálního odboru MěÚ v Týně nad Vltavou. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, pokud jsou jim zohledněny jejich specifické výchovné a vzdělávací potřeby, vykazují problémy ve výuce, zda jsou jedinci se syndromem ADHD v dětském kolektivu akceptováni a vzhledem k tomu, že dle výzkumů přetrvává syndrom ADHD až do dospělosti, zda je tato problematika laickou i odbornou veřejností vnímána či opomíjena.
Podniková kultura v malých a středních podnicích
STANĚK, Aleš
Cílem této práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace rozhodujících dimenzí ve vybraných organizacích, a poté navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury.Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Skládá se z části teoretické a praktické. Úvodní část práce zaujímá literární rešerše, kde bylo třeba prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře, jejím dimenzím a stavu vedoucímu k znalostní ekonomice, základní pojmy a zákonitosti vysvětlit a popsat. Druhou a mnohem podstatnější část tvoří charakteristika konkrétních malých a středních podniků, empirické šetření a analýza jejich podnikových kultur. Bylo použito kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání, především dotazník VSM 94. Do dotazníkového šetření bylo přidáno několik dalších otázek, nad rámec dotazníku ověřeného výzkumem Geerta Hofstedeho, k zjištění více informací o daných podnicích.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KORBA, Kryštof
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou prekonceptů, které se vztahují k technické výchově. V teoretické části se věnuje procesu učení, konstruktivistické pedagogice, obsahu technického vzdělávání na 1. stupni ZŠ a metodám sběru dat v pedagogickém výzkumu. V praktické části zjišťuje míru zastrukturování daných prekonceptů pomocí dotazníků a kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování výsledků a z nich vyvozené závěry. Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Nuselská v Havlíčkově Brodě.
Dynamics of consumption and dividends over the business cycle
Pidkuyko, Myroslav
We examine a trivariate time series model that is subject to a regime switch, where the shifts are governed by an unobserved, two-state variable that follows a Markov process. The analysis is performed in a Bayesian framework developed by Albert and Chib (1993), where the unobserved states are treated as missing data and then analyzed via Gibbs sampling. This approach generates the posterior conditional distribution of all the parameters given the hidden states, and the posterior conditional distribution of the states given the parameters. This allows us to obtain the estimated values of all the parameters of interest.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).
Metody učení a procvičování vyjmenovaných slov na internetových stránkách
KRAMAROVIČOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se věnuje metodám učení a procvičování vyjmenovaných slov na vybraných internetových stránkách. Zaměřuje se především na průzkum internetových zdrojů, na jejich nabídku procvičování vyjmenovaných slov a možnosti využití pro žáky základních škol, obzvláště pro žáky 3. tříd, kteří se právě v tomto ročníku s daným gramatickým jevem seznamují. Poznatky načerpané z odborných publikací a internetových stránek byly využity na vybraných základních školách, a to s cílem nalezení odpovědi na otázku, zda jsou internetové zdroje pro žáky zajímavější a efektivnější než učebnice či jiné studijní materiály, které donedávna byly jediným způsobem, jak se naučit či procvičit vyjmenovaná slova.
Bariéry heutagogického přístupu ve firemním vzdělávání v ČR
Konečná, Lucie ; Barton, Monika (vedoucí práce) ; Svobodová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá moderní rozvojovou metodou, heutagogikou. Heutagogika je označována také jako sebeurčující učení, tedy učení na základě vnitřní motivace. Heutagogika byla poprvé představena v roce 2000 Stewartem Hasem a Chrisem Kenyonem. Práce se dále zabývá situací na trhu vzdělávacích služeb v České republice, analyzuje využívání heutagogického přístupu mezi poskytovateli tréninkových služeb a definuje klíčové bariéry, které omezují využívání heutagogiky v českém prostředí. K tomuto účelu byl proveden kvalitativní výzkum mezi předními dodavateli tréninkových služeb v ČR.
Strategie učení současných vysokoškolských studentů
ČERNÁ, Jana
Tato bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se čtenář seznamuje s problematikou pojmů jako je učení, jeho pojetí, přístupy k němu. Dále pak se styly a strategiemi učení. Následně je zmíněna problematika motivace, paměti jakožto podstatných složek pro osvojování si učiva. Nedílnou součástí této celé problematiky jsou i pojmy jako mentální reprezentace poznatků, metakognice a v posledním díle teoretické části autorka představuje Gardnerovo pojetí inteligence. Teoretická část se opírá o prostudovanou odbornou literaturu. V praktické části bylo provedeno explanatorní kvalitativní zkoumání studované problematiky u menšího počtu vysokoškoláků. Cílem této práce je pokusit se zjistit jaké jsou strategie učení u současných vysokoškolských studentů a porovnat výsledky s výsledky bývalých vysokoškoláků s přihlédnutím na možné rozdíly. Výsledky tohoto šetření jsou uvedeny na konci praktické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 269 záznamů.   začátekpředchozí221 - 230dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.