Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní perspektivy kleintů výchovného ústavu
Štrinclová, Marta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Laurenčíková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou životních perspektiv klientů výchovných ústavů zachycených v jejich několika konkrétních vyprávěních a následně zpracovaných metodou narativní analýzy. Diplomová práce se soustředí na dílčí, živou, osobní, jedinečnou a subjektivní zkušenost klientů výchovného ústavu se snahou porozumět jejich životům v kontextuálních souvislostech a reflektovat tak jejich další životní perspektivy. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části je věnována pozornost problematice poruch chování a emocí, jejich klasifikacím, příčinám a dalším souvislostem, dále pak tématu prevence a terapii v etopedii, přičemž největší pozornost je zde věnována oblasti institucionální výchovy. Blíže se také autorka v teoretické rovině zabývá obdobím adolescence. Empirická část si klade za cíl zmapovat souvislosti mezi zkušeností s pobytem ve výchovném ústavu a současným náhledem na vlastní konkrétní životní perspektivy participantů šetření, přičemž důraz je zde kladen mimo jiné také na proměny postoje protagonistů ke vzdělání jakožto životní hodnotě v průběhu času. Jako výzkumný nástroj zde byla použita metoda narativního rozhovoru, která sloužila především ke sběru narativního materiálu. V diplomové práci poté autorka zaznamenávala klíčové body konkrétních příběhů pomocí jednotlivých...
Reedukační programy v zařízeních ústavní výchovy
NEUGEBAUER, Stanislav
Bakalářská práce "Reedukační programy v zařízeních ústavní výchovy" se zabývá reedukací dívek, které jsou umístěny ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Jakoţ to ve školském zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy probíhají i zde reedukační programy, na základě kterých je plánována, realizována a vyhodnocována reedukace. V první části jsme teoreticky popsali problematiku ústavní výchovy, poruch chování a reedukace. Jedna z kapitol se zabývá reedukačními programy. Ve výzkumné části jsme prakticky popsali stávající reedukační programy, které probíhají ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Tyto reedukační programy jsme následně vyhodnotili, na základě analýzy osobních kazuistik vybraných dívek a polostrukturovaných rozhovorů provedených s vybranými děvčaty. Stávající reedukační programy jsme posoudili v kontextu vhodného přizpůsobení pro umístěné dívky. V závěru bakalářské práce prezentujeme výsledky výzkumu, zjištění, ţe reedukační programy i jejich metody realizované ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci jsou vhodně přizpůsobeny potřebám umístěných dívek. Jelikoţ se na tvorbě, realizaci a vyhodnocování reedukačních programů pravidelně osobně podílíme v roli vychovatele, je pro nás výsledek výzkumného šetření v pozitivní rovině uspokojivý. Poskytuje nám současně ideální zpětnou vazbu, které se v této pomáhající profesi, často nedostává.
Vzdělávání dětí z dětského domova
Krátká, Jana ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání dětí z dětského domova" se zabývá možnostmi vzdělávání dětí z dětského domova. Teoretická část pojednává v první kapitole o náhradní výchovné péči, zmiňuji zařízení, která ji zahrnují (dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav a výchovný ústav). Další část teoretické části tvoří legislativa a vzdělávání dětí v dětském domově, tato kapitola obsahuje všechny možné faktory, které mohou vzdělávání ovlivňovat (biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí). Poslední část teorie se zabývá programy, které podporují děti z dětského domova v jejich vzdělávání a přípravě na budoucí povolání. Práce vychází z rozhovorů s dvaceti respondenty, jejichž analýza je základem praktické části diplomové práce. Výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, výsledky jsou zpracované kvalitativním způsobem. Zkoumanou skupinu tvoří deset žen a deset mužů. Cílem diplomové práce je analýza vzdělávacího procesu dětí žijících v dětském domově a míra jeho úspěšnosti. Šlo o to zjistit, jakého nejvyššího vzdělávání takoví jedinci dosahují, a jak se následně uplatňují na trhu práce. V neposlední řadě bylo jejím cílem zjistit i to, jak je ke studiu motivovalo jejich okolí a jakou hodnotu pro ně vzdělání mělo, respektive má v současné době. Klíčová slova:...
Rizikové chování dívek umístěných ve výchovném ústavu.
HANDLÍŘOVÁ, Zdeňka
Předmětem bakalářské práce je rizikové chování dívek umístěných ve výchovném ústavu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké rizikové chování vedlo k umístění dívek do Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky a jak dívky vnímají svoji budoucnost po odchodu z výchovného ústavu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů adolescence, rizikové chování a výchovné instituce. Praktická část je zaměřena na vlastní kvalitativní výzkum. Výzkumný soubor tvoří čtyři dívky umístěné ve Výchovném ústavu a dětském domově se školou Počátky, třídní učitelka a skupinový vychovatel dívek. V práci jsou také zpracovány kazuistiky dívek umístěných ve výchovném ústavu. Při zpracování výzkumných cílů byly položeny výzkumné otázky: Jaké rizikové chování vedlo k umístění dívek do Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky. Jak dívky hodnotí svůj pobyt ve Výchovném ústavu a dětském domově se školou Počátky. Jak dívky vnímají svoji budoucnost po odchodu z Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky. Při zpracování bakalářské práce bylo vycházeno z odborné literatury, zákonů, z kazuistik dívek a z osobních rozhovorů s dívkami a zaměstnanci Výchovného ústavu a dětského domova se školou Počátky.
Prevence rizikového chování ve výchovném ústavu v Jindřichově Hradci.
RANDL, Luboš
Cílem bakalářské práce bude zmapování realizace prevence rizikového chování ve výchovném ústavu v Jindřichově Hradci a popis dalších aktivit, které s prevencí souvisejí. Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se bude zabývat výčtem a základní charakteristikou jednotlivých forem rizikového chování, základními informacemi o prevenci a popisem zařízení v Jindřichově Hradci. Praktická část se bude skládat z druhotné analýzy dat zařízení, analýzy pedagogických a psychologických aspektů preventivního programu, popisu oblastí a forem spolupráce s probační a mediační službou a analýzy aktivit vztahujících se k prevenci. Práce bude doplněna o výzkumné šetření, v němž klientky zařízení provedou evaluaci analyzovaného programu. Na základě analýz budou navrhnuta opatření k úpravě preventivního programu.
Začleňování dětí s poruchami chování z ústavního prostředí do širší společnosti
ROLFOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s poruchami chování z ústavního prostředí do širší společnosti. Cílem práce bylo především zjistit, jak jsou děti schopny do budoucna se znovu začlenit do společnosti. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První kapitola vysvětluje základní pojmy, jako je rodina a dítě. Ve druhé kapitole se popisuje výchova v rodině. Ve třetí kapitole se popisují jiţ konkrétní poruchy chování dětí. Ve čtvrté kapitole je nastíněna struktura školských zařízení pro ochrannou a ústavní výchovu. Pátá kapitola se zabývá prostředím zařízení pro ústavní výchovu. Šestá kapitola pojednává o osobnostním vývoji dítěte v ústavní výchově. Sedmá kapitola je o znovuzačlenění dětí v ústavní výchově do společnosti.
Specializovaná zařízení pro mladistvé ohrožené závislostmi a závislé
Bartošová, Irena ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Pánková, Veronika (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou specializovaných zařízení, v nichž probíhá výchovně-vzdělávací proces mladistvých s nařízenou ústavní výchovou či předběžným opatřením, nebo uloženou ochrannou výchovou. Z tohoto nemalého pole působnosti je pozornost věnována chlapcům, u nichž byla zjištěna závislost na omamných a psychotropních látkách či alkoholu. Výběr chlapců je navíc limitován jejich umístěním v Diagnostickém ústavu pro mládež a následným přemístěním do specializovaných oddělení tří výchovných ústavů, zabývajících se touto problematikou. Výzkumná část bakalářské práce řeší otázky, které se dotýkají především problematiky rodinného zázemí drogově závislých dětí - mladistvých chlapců. V této části jsou popisovány nejčastěji zastoupené rodinné konstelace, počty sourozenců v rodinách, studijní charakteristiky, počátky vzniku závislosti s ohledem na věk, preference omamných látek apod. Pro účely výzkumu byl zvolen vzorek 47 klientů, kteří byli během let 2009 - 2010 umístěni v Diagnostickém ústavu pro mládež v Praze 2 a následně přemístěni do specializovaných oddělení při výchovných ústavech. Do práce jsou zakomponovány i tři podrobné kazuistiky vybraných klientů, které názorně a především věcně dokreslují teoretickou i praktickou část bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.