Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití pomůcek a her při rozvoji čtení notového zápisu v počátečním klavírním vyučování
Kotková, Veronika ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce pojednává o pomůckách a možnostech jejich využití při nácviku čtení notového zápisu u začínajících klavíristů. V teoretické části uvádí metodická východiska pomůcek a her, význam čtení notového zápisu pro hudební život žáka i rozvoj jeho hudebních schopností a význam použití her ve výuce. V druhé části nalezne čtenář popis pomůcek, návrh činností (často her), doporučení vycházející z praxe apod. Empirická část se věnuje sledování dopadu používání pomůcek na několik žáků různých úrovní klavírních schopností.
Hodnocení vybraných pomůcek využívaných v tenisovém tréninku dětí mladšího školního věku
Roth, Jiří ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Hodnocení vybraných pomůcek využívaných v tenisovém tréninku dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je posouzení efektivity shromážděných tenisových pomůcek, které se využívají v tenisové přípravě dětí mladšího školního věku (6-11 let). Metody: Zvolenými metodami pro získání cíle práce jsou literární rešerše dostupné literatury a zdrojů a jejich následná analýza a syntéza. Výsledky: V této práci byl vytvořen přehledný popis, rozřazení a hodnocení efektivity tenisových pomůcek na základě prostudování dostupných zdrojů týkajících se tenisové tématiky. Byl zde uveden postup, jak lze podle platných principů zařazovat pomůcky do tréninkového plánu. Výsledkem je klasifikace vybraných tenisových pomůcek podle jejich použití pro začátečníky, mírně pokročilé a pokročilé. Kritériem pro zařazování pomůcek do tréninku je zejména vliv věku a trénovanosti. Konkrétně bylo zjištěno, že záleží na zkušenostech trenéra vhodně zařazovat pomůcky do tréninkové jednotky podle zákonitostí sportovního tréninku. Postupy, které vznikly v rámci literární rešerše, jsou zdůvodněny a rozebrány v analyticko-deskriptivní části práce a závěru. Klíčová slova: tenis, pomůcky, klasifikace pomůcek, efektivita pomůcek, mladší školní věk, tenisový trénink, tenisová příprava
Soubor didaktických pomůcek pro samostatnou práci učitele se skupinou dětí v zoo
HLADKÁ, Alžběta
V rámci této diplomové práce vznikl výukový program "Pouští a prérií" zaměřený na vybrané savce a jejich geografický výskyt. Jeho součástí je sada didaktických materiálů a pomůcek pro samostatnou aktivitu učitele se skupinou žáků 2. až 5. třídy ZŠ v Zoo Hluboká. V práci jsou nejdříve popsány cíle, význam a výhody vzdělávání v zoologických zahradách včetně zaměření na Zoo Hluboká. Dále seznamuje s výukou biogeografie jako součásti RVP, s různými pojetími této problematiky a s kontextovým modelem učení. Po stručné charakteristice savců a jejich anatomii v závislosti na prostředí následují podrobnější informace o vybraných savcích. Vytvořený soubor obsahuje informace a pomůcky, které přímo u expozic jednotlivých zvířat názorně přiblíží žákům charakteristiku daných savců, zajímavosti o nich a jejich adaptaci na dané prostředí, ve kterém žijí. Dále jsou v něm popsány metodické pokyny pro učitele a rovněž obsahuje pracovní list včetně řešení. Součástí je i mapa zoo s vyznačenými klíčovými stanovišti vzdělávacího programu. Celý soubor bude k dispozici na pokladně zoo. Je možná i předchozí příprava z materiálů na webu zoo.
Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem"
Nýdrlová, Lenka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem". Cílem práce: Hlavním cílem práce je zkoumání možností k ovlivnění postojů žáků základní školy k integraci žáka se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy. Metoda: V kvalitativně kvantitativním výzkumu byla sledována pomocí dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist změna postojů k integraci do tělesné výchovy u žáků ZŠ po absolvování dvouměsíčního programu Život s handicapem. Do výuky byla zařazena série tematických bloků v hodinách tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, akce mimo školu a Paralympijský školní den. Výzkumný soubor dvouskupinového kvaziexperimentu tvořili žáci sedmého (počet žáků 20, průměrný věk 12 let) a devátého (počet 24 žáků, průměrný věk 15 let) ročníku základní školy. Výsledky: Projektové aktivity se realizovaly ve zvolených předmětech, v rámci školy i mimo ni. Podařilo se naplnit cíle programu a získat pozitivní zpětnou vazbu. Ve výsledcích dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist došlo ke zlepšení u obou skupin, výrazněji však u sedmého ročníku. U skupiny chlapců devátého ročníku u otázek týkajících se soutěžních aktivit došlo ke zhoršení postojů. Závěr: Je velmi důležité žáky seznamovat s problematikou integrace žáků se zdravotním postižením již mladším...
Ergonomie při práci na počítači
HOUŽVIČKOVÁ, Barbora
Dlouhodobá práce na počítači strávená v nefyziologické poloze může být příčinou mnohých zdravotních potíží, ale vede i k menší výkonnosti pracovníků. Z těchto důvodů by se správnou ergonomií pracovního místa měli zabývat zaměstnanci i zaměstnavatelé a společně vytvořit zdravé a příjemné prostředí pro práci. Vzhledem k tomu, že stále více osob pracuje v administrativě a s počítačem, je téma této práce velmi aktuální. Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň plnění ergonomických požadavků při práci na počítači u zaměstnanců pracujících v kanceláři a navrhnout nápravná opatření ke zlepšení jejich pracovních podmínek. Průzkum byl proveden v administrativním zázemí společnosti, kde zaměstnanci pracují ve velkoplošných kancelářích. Údaje byly získány pomocí dotazníkového šetření a subjektivní názory pracovníků byly objektivně ověřeny ergonomickým měřením pracovních míst dle platné legislativy. V rámci výzkumu byly stanoveny následující hypotézy: Hypotéza 1: Ergonomie pracovního místa je nevyhovující. Hypotéza 2: Pracovníci se zdravotními problémy pohybového aparátu častěji zaujímají nesprávnou polohu při práci. Hypotéza 3: Délka nepřetržité práce s počítačem má vliv na výskyt zdravotních problémů. Hypotéza 4: Pohodlí při práci je ovlivněno používáním ergonomických pomůcek. Po vyhodnocení výsledků bylo zjištěno, že jediná hypotéze, která byla potvrzena byla hypotéza 3. Ostatní hypotézy byly vyvráceny. Pracovníci tedy mají při práci odpovídající podmínky a díky výsledkům výzkumu, které budou uvedené společnosti poskytnuty, budou moci být více zlepšovány a přesněji upraveny. Výstupem pro praxi je navíc i leták, kde je názorně vyobrazena správná pracovní poloha a návod, jak jednoduše nastavit nábytek tak, aby správné polohy bylo docíleno.
"Učitelský balíček" - soubor didaktických pomůcek pro učitele se skupinou dětí v zoo
KUKLOVÁ, Michaela
Obsah práce je zaměřen na vytvoření sady výukových materiálů na téma "ptáci", které jsou určeny pro práci skupiny žáků ve věku 811 let ZŠ pod vedením učitele bez přítomnosti lektora Zoologické zahrady Hluboká nad Vltavou. Soubor ("učitelský balíček") bude obsahovat informace a pomůcky sloužící k názornému přiblížení probírané tématiky přímo u expozic se zaměřením na ptáky, metodické pokyny a informace pro učitele a pracovní listy pro děti včetně řešení. Jednotlivá stanoviště souvisejí s biogeografií a vztahují se ke konkrétnímu životnímu prostředí vybraných skupin ptáků.
Analýza procesu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením se zaměřením na inovativní výukové metody, moderní digitální technologie a formativní speciálněpedagogické terapie
Renfusová, Libuše ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Rigorózní práce se věnuje problematice edukace žáků se středně těžkým mentálním postižením na základních školách speciálních. Cílem rigorózní práce je analyzovat problematiku edukace těchto žáků na základní škole speciální, používání tradičních i inovativních výukových metod, metod zaměřených na komunikaci a podpůrných a rehabilitačních metod s podporou nejčastěji využívaných pomůcek. Součástí analýzy je získání přehledu o využívání nových médií v rámci moderních digitálních technologií v praxi a také možnosti začleňování speciálněpedagogických terapií v rámci vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. Do analýzy je zahrnuta i problematika zapojování žáků se středně těžkým mentálním postižením do mimoškolních aktivit. Součástí analýzy je postoj učitelů základních škol speciálních k inkluzi. Poté zhodnotit současné možnosti, přednosti využívání moderních metod a technologií a případně upozornit na možné nedostatky. Na základě výsledků analýzy bude možné doporučit určitá zlepšení za účelem zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. V teoretické části rigorózní práce se zabývám vymezením základních pojmů spojených s mentálním postižením a jeho pojetí z pohledu školství, přičemž vycházím z historických pramenů péče o osoby s...
Vývoj a současný stav Vodní záchranné služby ČČK
Krčma, Jakub ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Vývoj a současný stav Vodní záchranné služby ČČK Cíle: Cílem této bakalářské práce je popsat historii, strukturu a současnou činnost Vodní záchranné služby Českého červeného kříže. Metody: Při tvorbě této práce je využita analýza související literatury a dalších vhodných dostupných zdrojů. Výsledky: Výsledkem této práce je popis vývoje a současného stavu Vodní záchranné služby Českého červeného kříže a její činnost v rámci Integrovaného záchranného systému České republiky. Klíčová slova: Záchrana, nebezpečí, voda, pomoc, služba.
Vodní sporty - Podvodní hokej
Beránková, Adéla ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá historií podvodního hokeje ve světě a na našem území, pravidly podvodního hokeje, popisem soutěží a disciplíně podvodního hokeje jako sportovního odvětví. Práce je rozdělena do několika částí. První část se věnuje vývoji podvodního hokeje, jeho historii ve světě a na našem území. Druhá část se zabývá vztahy mezi podvodním hokejem, potápěním a podvodním rugby a popisuje historii a vývoj těchto sportů ve světě a v České republice. Třetí část je o výbavě a pomůckách potřebných pro tento sport a seznámení se s pravidly hry a soutěžemi ve světě. Ve čtvrté části se práce bude zabývat popisem soutěží podvodního hokeje ve světě a taktickou přípravou hry, jaké jsou v hokeji hráčské posty a jakou funkci v hokeji zastupují. KLÍČOVÁ SLOVA Historie a vývoj podvodního hokeje Hokejka Maska Podvodní hokej Ploutve Potápění Ženská divize
Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách
Matoušková, Pavlína ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách AUTOR: Bc. Pavlína Matoušková KATEDRA Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ehler, Ph.D. ABSTRAKT Základním předpokladem zvládání školních dovedností, především čtení, je dostatečný rozvoj fonematického sluchu v mateřské škole. Zdokonalování úrovně foneticko-fonologické roviny u dětí předškolního věku je možné zajistit vhodnými pomůckami a metodikou pro pedagogy. Cílem diplomové práce je analýza fonematického sluchu u dětí v posledním roce předškolního vzdělávání a návazné vytvoření vlastního návrhu modelu aktivit a pomůcek. Zjištění úrovně fonematického sluchu probíhalo u dětí vybraných mateřských škol. Jedna z nich se zaměřovala na rozvoj fonematického sluchu a pracovala s navrženým modelem, v ostatních probíhala logopedická prevence dle školních vzdělávacích programů. Vstupní analýza proběhla na začátku školního roku a následné porovnání výsledků bylo v druhém pololetí. V závěru práce je objektivní posouzení míry účinnosti navržených aktivit v praxi. Prezentovaný materiál byl velmi efektivní jak pro rozvoj úrovně fonematického sluchu u dětí před nástupem k základnímu vzdělání, tak pro rozvoj ostatních oblastí předškolního vzdělávání a inspiraci pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, fonematický sluch, pomůcky, didaktický...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.