Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 171 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tak co si necháme přivézt k jídlu?
Němcová, Martina
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s rozvozem jídla. Cílem této práce je návrh doporučení pro provozovatele restaurací umožňující rozvoz jídla a další subjekty působící na daném trhu. Tato doporučení přispějí ke zlepšení konkurenční výhody provozovatelů a také ke zvýšení spokojenosti zákaz-níků, kteří si objednávají jídlo online. Dílčím cílem práce je identifikace faktorů ovlivňující chování spotřebitelů při objednávání jídla tímto způsobem. Výzkum je zaměřen na obyvatele Jihomoravského kraje ve věku 18–53 let. K dosažení stano-vených cílů je provedena analýza sekundárních dat a dat primárních, která byla získána prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu, a to hloubko-vými rozhovory (n = 20) a dotazníkovým šetřením (n = 300). Získaná data jsou zpracována a vyhodnocena pomocí matematicko-statistických metod. Na základě zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro subjekty podnikající na trhu s rozvozem jídla.
Marketingová komunikace konkrétního obchodu
Prokopová, Lucie ; Milichovský, František (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje používané formy marketingové komunikace ve vybrané společnosti. Teoretická část se zabývá zejména marketingovou komunikací, marketingovým a komunikačním mixem. Tato část práce také vysvětluje základní principy marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje analýzu místa prodeje a deskripci marketingových aktivit vybrané společnosti. Na základě provedené analýzy jsou vytvořeny návrhy na změny konkrétních oblastí marketingové komunikace. Tyto změny by měly zajistit lepší vnímání dané společnosti.
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.
Konkurenceschopnost internetové prodejny v sortimentu nabízeném hobbymarkety
OCHSNER, Dominik
Diplomová práce se zabývá zjišťováním nákupního chování spotřebitelů nakupujících vymezený sortiment. Cílem práce je zhodnotit poptávku a v návaznosti na zjištěné spotřební chování těch, kteří sortiment hobbymarketů nakupují, navrhnout opatření konkrétní internetové prodejně.
Povědomí o Fairtrade mezi spotřebiteli
ROŽNOVJÁKOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí mají spotřebitelé o značce Fairtrade. Teoretická část se zabývá problematikou spravedlivého obchodu a značky Fairtrade. Praktická část bakalářské práce je založena na kvantitativním výzkumu s využitím elektronického dotazníku. Dotazník byl sestaven tak, aby shromáždil informace o povědomí spotřebitelů o značce Fairtrade a jejích produktech, vnímání principů spravedlivého obchodu i znalosti kampaní na podporu Fairtrade. Výsledkem výzkumu je informace, zda je povědomí spotřebitelů dostatečné. V závěru práce bude zhodnoceno, zda je potřeba posílit nástroje komunikace značky a budou navržena možná řešení na základě těchto zjištěných poznatků.
Spokojenost zákazníků vybrané firmy
HNÍZDILOVÁ, Eliška
Téma diplomové práce je spokojenost zákazníků vybrané firmy. Spokojenost zákazníků byla zkoumána na trhu zemědělské techniky, konkrétně ve firmě Garnea a.s. První částí práce byla literární rešerše, ve které proběhlo studium odborné literatury na toto téma. Hlavní část literární rešerše byla zaměřena na spotřební chování, speciálně na chování spotřebitelů na trzích. Dále bylo popsáno zemědělství v České republice a trh zemědělské techniky. Základem pro praktickou část bylo dotazníkové šetření, které zkoumalo spokojenost zákazníků vybrané společnosti. Pro úplnost byl doplněn strukturovaný rozhovor s ředitelem společnosti. Následně byla provedena shluková analýza na základě otázky číslo tři: "Co vás ovlivňuje při výběru značky zemědělské techniky?" z dotazníkového šetření, která byla použita v analýze a byly stanoveny dva segmenty. První byl stanoven dle technických parametrů stroje, kvality a rychlosti servisu a kvality strojů, druhý byl stanoven podle mediální prezentace značky a prezentace firmy na veletrzích. Tyto dva segmenty sloužily pro vytvoření návrhů a doporučení.
Potenciál internetového prodeje potravin zákazníkům spotřebních družstev
HRONOVÁ, Lenka
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit zájem zákazníků prodejen spotřebních družstev o nákup potravin přes internet. Na základě výsledků z marketingového výzkumu bylo poté cílem navrhnout doporučení pro vybrané spotřební družstvo Jednota působící v okrese České Budějovice, které zahrnuje prodejny Terno a prodejny Trefa. Všechny návrhy uvedené v praktické části jsou navrženy k zavedení a spuštění online supermarketu Jednota v okrese České Budějovice.
Spotřebitelské chování generace Y na bankovním trhu
PETRENKO, Viktoriia
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním generace Y na bankovním trhu. Cílem této diplomové práce je zjistit klíčové faktory ovlivňující mladou generaci lidí od 18 do 34 let při výběru banky pomocí analýzy jejich rozhodovacího procesu a zpracovat doporučení pro banky působící na českém trhu. Teoretická část je věnována vymezení pojmů souvisejících se spotřebitelským chováním, faktory ovlivňující toto chování, klasifikací jednotlivých generací a podrobnější charakteristikou zvolené generace Y. Část praktická je soustředěna na vyhodnocení výsledků kvantitativního výzkumu a udělení doporučení pro banky působící na českém trhu. Doporučení se týkají snížení bankovních poplatků, vylepšení interpersonální komunikace a investic do umělé inteligence.
Plýtvání potravinami, nákupní a spotřební chování českých domácností – Potraviny 2022
Hanzlová, Radka
Ve speciálním výzkumu Potraviny 2022 CVVM SOÚ AV ČR zjišťovalo názory a postoje české veřejnosti k problematice plýtvání potravinami.\nTéměř polovina (47 %) dotázaných považuje plýtvání potravinami za velký problém, podle dalších více než dvou pětin (44 %) plýtvání potravinami správné není, ale jsou tu aktuálnější problémy, které je potřeba řešit a pouze necelá desetina (9 %) české veřejnosti nepovažuje plýtvání potravinami za celospolečenský problém.\nNejdůležitějším důvodem pro omezení plýtvání potravinami je dle respondentů finanční úspora jejich domácnosti (77 %), nejméně důležitým pak možnost svým chováním změnit společnost (29 %).\nNadpoloviční většina (54 %) dotázaných chodí nakupovat několikrát týdně, přibližně čtvrtina (26 %) pak 1x týdně. Každý den nakupuje 13 % dotázaných.
Vyhazování vzhledově nedokonalé zeleniny a ovoce jako jedna z forem plýtvání potravinami – Potraviny 2022
Hanzlová, Radka
Ve speciálním výzkumu Potraviny 2022 CVVM SOÚ AV ČR zjišťovalo názory a postoje české veřejnosti k problematice plýtvání potravinami. Jedna část byla zaměřena na nákup vzhledově ne zcela dokonalého ovoce a zeleniny. \nPři zachování stejné ceny by si mezi zeleninou a ovocem, kde by byly nedokonalé a tvarově perfektní kusy vedle sebe, vybralo 65 % dotázaných tu dokonalou.\nDle české veřejnosti mají rozhodující vliv na požadovaný vzhled ovoce a zeleniny, které se dostanou na pulty obchodních řetězců a supermarketů, normy Evropské unie (34 %) a normy obchodních řetězců a supermarketů (28 %).\nCo se týče odhadu množství ovoce a zeleniny, která se kvůli svému vzhledu ke spotřebitelům vůbec nedostane, správný podíl (tedy 20 až 30 %) uvedly více než dvě pětiny (41 %) dotázaných.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 171 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.