Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,229 záznamů.  začátekpředchozí18216 - 18225další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.49 vteřin. 

Oděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivu
Bartošová, Markéta ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Levínská, Markéta (vedoucí práce)
Bakalářská práce Oděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivu se zabývá neverbální formou komunikace prostřednictvím oděvu v sociálním kontextu studentů tercie soukromého gymnázia v Praze. Teoretická část vychází z poznatků sociální psychologie o neverbální komunikaci a oblečení jako jednom z prostředků neverbální komunikace, o prezentaci sama sebe, prvním dojmu a hodnocení, jako jevu, který se neustále prolíná s poznáváním druhých a tvořením si úsudku o druhých lidech. Teoretická část se také zabývá normami v malých skupinách, protože právě v nich se odehrává komunikace studentů. Praktická část vychází z interpretace analyzovaných dat získaných během výzkumu prostřednictvím pozorování studentů a rozhovorů s nimi. Oblastmi zkoumání jsou osobnosti studentů vyjádřené pomocí oděvu, co a kdo má vliv na výběr oděvu, co vše se může oblečením vyjádřit, jak je pro studenty důležitý vzhled a zda mají vliv na odívání genderové stereotypy. Úprava zevnějšku je podle mě opomíjené téma neverbální komunikace. Oděvem můžeme vyjádřit sebe, svou osobnost, ale také se do oblečení schovat, vytvořit masku, hrát svou roli. My sami si často neuvědomujeme, že oděvem vysíláme signály k druhým lidem, nepřemýšlíme o tom, ale úpravu zevnějšku druhých sami hodnotíme a je součástí prvního dojmu, podle kterého si tvoříme obraz o...

M. Illjenko a hra "Psice"
Jíchová, Viktorie ; Morávková, Alena (oponent) ; Lendělová, Věra (vedoucí práce)
Mychajlo Illjenko je významnou osobností ukrajinské kultury: je filmovým režisérem, scenáristou, spisovatelem, hercem, děkanem filmové akademie v Kyjevě (), zástupcem předsedy Spolku kinematografů Ukrajiny, dopisujícím členem Akademie umění Ukrajiny. A také jako hlavní pořadatel filmového festivalu "Noc dokořán" (" ") pro mladé ukrajinské kinematografy se snaží o obnovu upadajícího ukrajinského filmového umění. M. Illjenko je autorem významných a na různých mezinárodních kinofestivalech mnohokrát oceněných filmových děl: "Fučžou" ("") 1993; "Trasa č.7" (" ") 1997. Otázka bytí Ukrajiny a ukrajinství jakožto pocitu sounáležitosti ke svým etnickým kořenům, a také stavu duše Ukrajince je dodnes velmi problematická a naléhává. Vhledem k historickým peripetiím, kterými prošel vývoj Ukrajiny od hluboké minulosti až do dnešních dnů se není ani čemu divit. Ukrajina i nadále zůstává jakousi hraniční, pomezní oblastí mezi světem Východu a Západu, Severu a Jihu, mezi minulostí a budoucností - a takto se tato osudová křižovatka odráží nejen v její zeměpisné poloze, ale především také v povědomí jak celého národa, tak i v duši jedince. Jednou z novějších prací M. Illjenka je divadelní hra "Psice" ("", 2006). Tato hra představuje velice zajímavý materiál, který umožňuje lépe pochopit ukrajinskou mentalitu a rovněž...

Názory českých hráčů a hráček na streetball
Faul, Marcel ; Kaprálek, Tomáš (oponent) ; Velenský, Michael (vedoucí práce)
Název práce: Názory českých hráčů a hráček na streetball Cíle práce: Cílem práce je analýza současného stavu streetballu v České republice, resp. ve světě a zjištění názorů českých hráčů a hráček na tuto modifikaci basketbalu. Mimo jiné nás zajímá problém a důvody, které vedou naše hráče a hráčky k jejich přechodu od basketbalu ke streetballu. Metodika práce: Práce má povahu kvalitativního výzkumu. Analýza současného stavu se opírá o obsahovou analýzu, názory českých hráčů a hráček na problematiku basketbalu a streetballu ověřujeme technikou dotazování. Výsledky: Práce potvrdila stanovené hypotézy. Především jsme chtěli zjistit nakolik je streetball pro naše hráče a hráčky basketbalu atraktivní. Z šetření vyplynulo, že se hráči a hráčky basketbalu věnují streetballu velmi často, dokonce jej mnozí upřednostňují před basketbalem, a to v letní sezóně, kdy streetball vítají jako příjemnou změnu. Klíčová slova: basketbal, volnost, radost z pohybu, fair play

Loutka a dítě v současném světě
Trojanová, Jaroslava ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Práce popisuje stav, ve kterém se dnes nachází vztah loutky a dítěte. Vychází z předpokladu, že základem každého vztahu je setkání, kontakt, sblížení, komunikace a vcítění. A to je důvodem, proč dnešní dítě většinou nemá blízký vztah s loutkou před několika desítkami let dětmi tolik oblíbenou. Dítě je ochuzeno o hru s loutkou z důvodu malé příležitosti ke hře s ní, z důvodu nedání patřičného prostoru pro hru s obyčejnými předměty, materiály, loutkami. Pokud dojde ve fantazii dítěte k oživení předmětu, se kterým jedná tak, že předmět ožije svým vlastním životem, nastává proměna vedoucí k pojmenování předmětu pojmem loutka. Tato psychická potřeba člověka oživit hmotu je příčinou, proč loutka přežívá až do současnosti již několik tisíc let. Autorka věří, že pokud se bude hrát loutkové divadlo s dětmi, bohatá loutkoherecká tradice nezanikne. Výčtem druhů loutek poukazuje na širokou nabídku loutek jako výtvarných artefaktů, které si děti mohou i samy vytvořit a zvládnou je animovat. Po zkušenostech z režie a dramaturgie z nastudování několika loutkohereckých představení s dětmi popisuje přesně, co tento proces cestou dramatické výchovy obnáší, jak a proč se o něj pokusit. Práce přináší řešení, jakým způsobem přiblížit dnešnímu dítěti loutku, a jak prostřednictvím loutky dítě přiblížit samo sobě, těm druhým i...

Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výuka basketbalu ve specializovaných třídách se zaměřením na basketbal
Heinz, Jiří ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Sport a basketbal nevyjímaje se neustále posouvá vpřed a to především díky penězům, které do sportu investují a přinášejí finančně movité společnosti a jednotlivci. Stal se z něj skutečně velký byznys, bohužel se všemi negativními vlivy na samotnou sportovní činnost. Ve své vrcholové podobě se trénink uskutečňuje na základě vědeckého výzkumu, objevují se v něm ale také stále více škodlivé vlivy jako je dopink, touha dosáhnout úspěchu všemi možnými dostupnými prostředky, nezřídka bohužel i bez dodržování morálních pravidel a zásad fair play. Na všechny zainteresované v oblasti sportu jsou kladeny stále vyšší nároky jak fyzické, tak psychické. Jelikož ale pracujeme s dětmi a mládeží, měli bychom se od těchto skutečností při práci s nimi oprostit. Je důležité dodržovat určitá pravidla slušného chování, věkové zvláštnosti dětí, podle kterých uskutečňujeme jejich tréninkový proces. Neméně důležité je už v raném věku vypěstovat u dětí kladný vztah ke sportu a radostný prožitek z pohybu a ze hry samotné. Věřím, že mnou zvolené a navržené učivo, které vychází z části ze zjištěného a z části ze zkoumaného a ověřeného stavu výuky ve specializovaných basketbalových třídách, by mělo posloužit k úspěšnému vedení družstva jako celku a u jednotlivců k lepšímu zvládnutí jejich individuálních činností, tedy basketbalových...

Vícerozměrné indexování pro relační SŘBD
Hoksza, David ; Kopecký, Michal (oponent) ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce)
Cíem t'eto práce bylo implementování vícerozměrné indexové metody do některého databázového systému a tuto indexovou metodu porovnat s již existujícími implementacemi vícerozměrných, případně jednorozměrných (nad více atributy), indexových metod nad stávajícími platformami (MSSQL, Oracle, ... ). Jako databázová platforma byla použita databáze PostgreSQL, která vyhovuje z hlediska možností integrování vlastních přístupových metod na úrovni modulů. Dále hrála také roli aktivní vývojová komunita kolem této platformy, která umožňnovala případnou pomoc při problémech spojených s vývojem. A v neposlední roli pak přístup ke zdrojovému kódu PostgreSQL, který byl neocenitelným pomocníkem při snaze pochopit jádro PostgreSQL (především práci s pamětí), které má přímý vliv na fungování uživatelsky definovaných přístupových metod, konkrétně indexů. Jako indexová metoda pak byla použita již existující implementace R-stromu nad objektovým frameworkem ATOM, který umožňuje implementovat persistentní stromové struktury. Jako přímý důsledek práce vznikla nejenom implementace R-stromu, nýbrž obecný framework umožňující implementování externího indexování v PostgreSQL s minimální znalostí fungování této databázové platformy. Uživatel frameworku implementuje své persistentní vyhledávací metody a tyto metody pak připojí ke...

Jan Švankmajer inspirace literaturou a divadlem
Balej, Petr ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; ULVER, Stanislav (oponent)
Abstrakt: Tématem práce je analýza literární a divadelní inspirace ( E. A. Poe, D. A. F. Sade, Ch. D. Grabbe, L. Carrol, V. de I´Isle-Adam, H. Walpole, J. W. Goethe, Ch. Marlowe, barokní a lidové divadelní hry, černé romány, pohádky) v krátkých ( Poslední trik pana Schwarzwaldea a pana Edgara, Rakvičkárna, Don Šajn, Žvahlav aneb šatičky Slaměného Huberta, Otrantský zámek, Zanik domu Usherů, Kyvadlo, jáma a naděje) a celovečerních ( Něco z Alenky, Lekce Faust, Otesánek, Šílení) filmech Jana Švankmajera. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem je s těmito inspiračními zdroji ve filmovém zpracování nakládáno, jak jsou původní témata převáděna do jiného média a jak jsou významově rozvíjena či přetvářena. U divadelní inspirace práce popisuje přenos formálních výrazových prostředků charakteristických pro divadlo (černé divadlo, herci v maskách, maňáskové divadlo atd.) do filmu a také popsat autorův vztah k loutkám a klíčový vliv tohoto vztahu na jeho tvorbu.

České naturalistické venkovské drama v postmoderních inscenacích
Pokorný, Vít ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; FRANZ, Vladimír (oponent)
Disertační práce se pomocí zevrubné analýzy a četných příkladů pokouší představit několik postmoderních inscenací českého naturalistického venkovského dramatu. Podnětem k jejímu sepsání byla otázka, proč dramata autorů, lpějících na realistickém detailu a mimetické podstatě, přitahovala a stále přitahují pozornost esteticky nonkonformních a provokujících tvůrců, kritikou sdružovaných pod pojmem postmodernismus. Nejprve tedy představím postmodernu jakožto termín, související s novým filosofickým náhledem na vývoj euro-americké civilizace, a v souvislosti s tím i jako umělecký směr, který tyto myšlenky a teze esteticky uchopuje. A to nejen v kontextu světové historie a kultury, ale především té české. Po letmém nastínění poetiky realismu a naturalismu, což je nezbytné pro lepší pochopení hlavního tématu, předložím trpělivému čtenáři sedm analýz postmoderních inscenací venkovského dramatu. Na základě širší divácké a čtenářské zkušenosti, četných příkladů z postmoderní literatury, filmu, výtvarného umění a hudby, se pak budu snažit dospět k odpovědi na výše položenou otázku. Důležitým činitelem je pro mě především střet archetypální podstaty člověka a v současnosti proklamované absence nadosobního řádu, kterému člověk, i třeba proti své vůli, podléhá. Interpretované texty, které právě na tragickém agónu postav s láskou, vírou, zodpovědností nebo soucitem spočívají, představují pro postmodernisty evidentně ten nejlepší možný materiál. Na něm si mohou ověřit, zdali opravdu žijeme v době, kdy osobní svoboda zničila lidskou víru v nějaký vyšší smysl nebo zdali sexuální revoluce skutečně pohřbila metafyzickou podstatu lásky. Docházím tak k přesvědčení, že analyzované inscenace nám demonstrují postmoderního člověka jakožto schizofrenní bytost, všeobecným morálním klimatem přesvědčenou o tom, že žádný řád není všeplatný, přestože ve svém nitru po nějakém absolutním smyslu zoufale touží. Veden pozitivním duchem vlastní koncepce tzv. „velké vteřiny“, pokusím se obhájit své přesvědčení, že v tomto vyčerpávajícím zápase může umění představovat očistnou a oním kýženým ideálem člověka naplňující sílu.

Transformations of the Gothic in Victorian Ghost Stories
Bambušková, Tereza ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
Cílem této práce je určit jakým způsobem proměny gotického žánru v devatenáctém století odrážejí postupné změny, kterými ve viktoriánské společnosti prošly koncepty zrakového vnímání a nadpřirozena. Devatenácté století je dobou, kdy vědecký pokrok jasně dokázal, že existují věci pouhým okem neviditelné, a kdy nově se rozvíjející psychologie poukázala na to, že ne všechno, co lidé vidí, opravdu existuje. Bylo také dobou, kdy se začaly vynořovat pochybnosti o náboženských dogmatech, která se dříve jevila jako neotřesitelná. Lidé postupně ztráceli neochvějnou víru v neviditelné a zároveň si začali uvědomovat, že zrak je jako nástroj poznání nedostačující, a že mysl může ošálit smysly. V důsledku všech těchto vývojů se přímočarý koncept reality a reálného zkomplikoval, a tyto komplikace jsou především obsažené v literárním žánru, který se vyvinul z gotického románu, konkrétně ve viktoriánských duchařských povídkách. Základní tropy gotického žánru v těchto povídkách zůstávají, změna spočívá v jejich použití, v reakcích protagonistů a v hlavním konfliktu povídek, který je určen novými poznatky o zraku a lidské mysli. V mnoha případech mizí jasné vymezení mezi hrdinou příběhu a antagonistou, který se často dá chápat jako součást hrdinovy mysli, která na sebe bere viditelnou podobu. V mnoha případech...