Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační ekonomika v číslech - 2017
Český statistický úřad
Základní datový přehled o rozvoji informační a digitální ekonomiky v České republice v porovnání s ostatními státy EU. Publikace zahrnuje především údaje o investicích, produkci a zahraničním obchodu v oblasti informačních a komunikačních technologií včetně údajů o ICT odbornících a ICT sektoru. Publikace obsahuje v tabulkové části podrobné údaje za roky 2014 až 2016 a v části grafické celou dostupnou časovou řadu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Analýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenku
Šambazov, Ramil ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá charakteristikou tištěných učebnic jako didaktického prostředku a jako kurikulárního projektu, popisem struktury učebnice a mnoha jejích funkcí. Seznamuje s metodami používanými k hodnocení a analýze učebnic, především dle hodnotících kritérií. V experimentální části zjišťuje pomocí dotazníkového šetření využívání a potřebu učebnic Informatiky učitelů základních škol v ČR. Dále se věnuje zmapování dostupných učebnic pro ICT a informaticky zaměřené předměty používané na Slovensku, v Rusku a v ČR a provádí jejich obsahovou analýzu a srovnání pomocí kvantitativní metody zaměřené na tematické úlohy a aktivity vybraných učebnic vzhledem k počtu stran.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Puchnar, Michal ; Novák, Lukáš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje informační systém firmy Tirad s.r.o., která využívá služeb informačního systému Workplan. Teoretická část se zaměřuje na problematiku podnikových informačních systémů obecně, definuje jednotlivé metody analýz informačních systémů. Využijeme především systémy Zefis a HOS 8. Na základě těchto analýz odhalíme slabá místa a navrhneme změny ke zlepšení efektivnosti informačního systému a tím i zvýšení výkonnosti firmy a eliminaci rizik.
Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách
BERKI, Jan
Jednou ze základních snah výzkumu v oblasti didaktiky je popsat a analyzovat kurikulum ve všech jeho formách. Ve vzdělávací oblasti zaměřené na informační a komunikační technologie (ICT), případně informatiku, je tato snaha aktuální především vzhledem k relativně nedávnému včlenění oblasti mezi povinné součásti kurikula na základních školách a také vzhledem k jejímu dynamickému vývoji. Tato disertační práce tak navazuje jednak na výzkumy analyzující kurikulum jiných vzdělá-vacích oblastí, jednak na šetření věnující se tématu implementace ICT do školního prostře-dí. Výzkumy z druhého okruhu využívaly především kvantitativních metod a spoléhaly se převážně na deklarace respondentů. Oproti tomu byla v rámci výzkumu popisovanému v této práci zvolena kvalitativně pojatá případová studie, která získává data také z analýzy dokumentů či pozorování. Nejprve jsou vymezeny pojmy kurikulum a jeho fáze a ICT gramotnost, která představuje jeden z hlavních cílů vzdělávací oblasti v českém kurikulu. Navazuje analýza a souhrn výsledků již realizovaných výzkumných šetření zaměřených na podmínky výuky ICT a s ICT, informatická témata a vztah jednotlivých aktérů vzdělávání k nim a v neposlední řadě na výsledky žáků v oblasti ICT gramotnosti a informatického myšlení. Empirická část disertační práce popisuje na základě analýzy dokumentů modely používané pro vymezení vzdělávací oblasti ICT a projektované kurikulum vybrané základní školy. Z analýzy zápisů v třídních knihách je vyvozováno realizované kurikulum a jeho změny. Videozáznamy některých vyučovacích hodin byly použity jednak pro ověření zápisů, jednak pro analýzu použitých vyučovacích metod. Také na základě jejich analýzy byly definovány vzdělávací cíle těchto vyučovacích jednotek a tím dosažené kurikulum. Pro ověření znalostí a dovedností vybraných znalostí a dovedností bylo využito speciální praktické cvičení. Kromě deskripce jednotlivých fází ICT kurikula na vybrané základní škole identifikuje tato práce některé z diferencí mezi nimi. Na závěr jsou některá zjištění využita i jako podněty k úpravě projektovaného kurikula na národní úrovni.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Mikyska, Vladimír ; Ochotný, Vladimír (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení informačního systému a návrh změn v reálném podnikovém prostředí. Teoretická část popisuje problematiku a pojmy z oblasti informačních systémů, informačních technologií, procesů a projektů. V analytické části se nachází představení společnosti a analýza současného stavu jejího informačního systému a procesů. Na základě zjištění z analýz jsou učiněna doporučení a návrhy na možné změny.
Informační ekonomika v číslech - 2013
Český statistický úřad
Základní přehled o stavu a vývoji ICT v následujících oblastech: IT odborníci, výdaje a investice, výzkum a vývoj a patenty, zahraniční obchod, ICT sektor.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Pěničková, Markéta ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku mobilního vzdělávání. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice, které s danou problematikou souvisí, možná využití m-learningu v praxi, jeho výhody a nevýhody. Uvedeny jsou zde také jistá doporučení pro tvorbu vhodného mobilního obsahu, druhy vzdělávacích mobilních aplikací spolu se zohledněním jejich výhod a nevýhod. Předmětem praktické části je analýza mobilních vzdělávacích aplikací, které lze využít při studiu informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Toho je dosaženo výběrem dostupných aplikací, jejich popisem a následnou analýzou. Při hodnocení aplikací je použita vícekriteriální metoda se stejnou důležitostí vah kritérií. Výstupem analýzy je posouzení, zda jsou zvolené aplikace pro vzdělávání studentů vhodné a jakým způsobem je studenti mohou v průběhu studia uplatnit.
Interaktivní úlohy pro informatickou soutěž
KADLEC, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou, tvorbou a vyhodnocením jednotlivých interaktivních úloh pro soutěžní webovou aplikací iBobr Bobřík informatiky. Dále se snaží objasnit a přiblížit technické a organizační problémy spjaté s nasazením těchto úloh a jejich uplatnění v soutěži.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.