Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Variabilita spánku a spánkového chování u vybraných homogenních skupin osob
Tomašovská, Jana ; Brůžek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šonka, Karel (oponent)
V současné době stoupá frekvence tzv. civilizačních chorob a životní rytmus industriální společnosti přináší i zvýšenou četnost spánkových poruch. Ve společnosti můžeme pozorovat různé nefyziologické nebo patologické jevy, které provázejí naši kulturu a společnost, pro něž člověk nemá a nemůže mít vytvořeny adaptační mechanismy. Cílem předkládané diplomové práce je zmapování spánkového chování dvou skupin zdravých dospělých osob (mladí dospělí a senioři) a zjištění faktorů, které kvalitu spánku ovlivňují. Stanovili jsme tři hypotézy (Hypotéza č. 1: Během života se délka a kvalita spánku mění. Hypotéza č. 2: Délka spánku má vliv na BMI. Hypotéza č. 3: Délka spánku je závislá na životním stylu.) a dalším šetřením jsme ověřovali jejich platnost. Do vzorku jsme zařadili skupinu mladých dospělých (76 žen a 51 mužů) a skupinu aktivních seniorů (50 žen a 40 mužů). Spánkové chování jsme sledovali dotazníkovou formou, každá osoba zodpověděla 50 otázek. Odpovědi byly statisticky zpracovány. Při kontaktu s respondenty jsme zaznamenali jejich základní somatické charakteristiky (tělesnou výšku, tělesnou hmotnost a Body Mass Index). Zjistili jsme statisticky významný rozdíl (p < 0,05) ve spánkovém chování mladých dospělých jedinců a seniorů ve všedním dni a o víkendu. U mladých dospělých zaznamenáváme nárůst...
Vybrané aspekty výživy vysokoškolských studentek ze zvolených vysokých škol v České republice
Stuchlíková, Sandra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název Vybrané aspekty výživy vysokoškolských studentek ze zvolených vysokých škol v ČR Abstrakt Bakalářská práce se zaměřuje na konkrétní aspekty z výživy vybraných vysokoškolských studentek z oslovených vysokých škol v České republice. Počátek práce uvádí základní pojmy týkající se obecně životního stylu. Teoretická část popisuje kapitoly o vývoji nutričních návyků, které umožňují srovnání výživy v dětství a v dospělosti. V práci je představena problematika společného stravování, v níž je zahrnuto stravování v rodině, školní stravování, ale i analýza veřejného stravování. Následně je v práci zařazena kapitola o vysokoškolských studentech, jež zahrnuje popis vysokoškolského studenta, jeho nutriční nároky, stravování a průzkumy realizované na vysokoškolských studentech. Praktická část uvádí výzkumné šetření související s výživou vysokoškolských studentek z oslovených vysokých škol. Výsledky výzkumného šetření neprokázaly relevantní výkyvy ve výživě vysokoškolských studentek. Klíčová slova Vysokoškolský student, školní stravování, menza, výživa, životní styl
Osobní organizace vysokoškolských studentů
Dejmalová, Lenka ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Matošková, Jana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem osobní organizace vysokoškolských studentů v současném dynamickém prostředí vysoké školy. Cílem empirického výzkumu bylo prozkoumat, jak studenti organizují své studium na začátku studia. V teoretické části jsme pojednali o Boloňském procesu a hlavních změnách, které nastaly v terciárním vzdělávání a proměnily studentskou kariéru vysokoškolských studentů. Zabývali jsme se také vysokoškolskou socializací a osobností vysokoškolského studenta, jeho tradičními i novými rolemi a proměnami životního stylu. Byly představeny dva pohledy na vysokoškolské studium akcentující důraz na kognitivní rozvoj osobnosti studenta a také význam oborově nespecifických dovedností osobní organizace pro úspěšné vysokoškolské studium. V kvalitativním výzkumu vycházíme z konceptů osobní organizace a akademického sebeřízení, jež vymezují klíčové dovednosti pro úspěšné vysokoškolské studium i profesní uplatnění. Nejprve jsme přistoupili k obsahové analýze studijních plánů a orientačnímu dotazníkovému průzkumu mezi studenty 1. ročníku FF ZČU v Plzni. Použili jsme také snímek studijního týdne a elektronické dotazování. Data jsme analyzovali technikou otevřeného kódování a tématického kódování. Rozlišili jsme dva organizačně-studijní typy, jejichž základem byly rozdíly v zaměření mimoškolní činnosti a v...
Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.
Analýza životního stylu vysokoškolských studentů z pohledu stravovacích návyků
Vašinková, Dominika ; Vránová, Dana (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu životního stylu vysokoškolských studentů z pohledu stravovacích návyků. Uvádí teoretické poznatky o zdravém stravování a porovnává je s výsledky dotazníkového šetření pro studenty vysokých škol, které bylo provedeno v březnu a dubnu roku 2015. Vyhodnocuje stravovací návyky vysokoškolských studentů a navrhuje způsoby, jak je lze zlepšit.
Altruistické chování vysokoškolských studentů ekonomické fakulty
Malochová, Šárka
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda vysokoškolští studenti ekonomické fakulty mají altruistické chování. Bude popsán současný stav altruismu ve společnosti na základě již známých výzkumů hodnotové orientace v České republice u vysoko-školských studentů. V práci budou definovány a popsány termíny altruismus, pro-sociální chování, hodnotová orientace. S touto problematikou také souvisí pojem sociální ekonomika. Praktická část bude zpracována na základě dotazníkového šetření u současných studentů Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně s cílem zjistit, zda jejich hodnotová orientace má prvky altruistického chování v souvislosti s jejich aktivitami např. v neziskovém sektoru, dobrovolnictví, filantropie apod.
Vysokoškolský student z hlediska jeho osobnostního vývoje a rozvoje
RZESZUTKOVÁ, Eva
Diplomová práce s názvem: "Vysokoškolský student z hlediska jeho osobnostního vývoje a rozvoje", se zabývá především osobností vysokoškolského studenta. Jeho motivací ke studiu, jeho hodnotovou orientací a také vnitřními a vnějšími faktory, které na něj v průběhu jeho studia působí. V diplomové práci jsou taktéž vymezené věkové zvláštnosti studenta. Část práce je věnována legislativě, která se týká studenta vysoké školy, zákon 111/1998 o vysokých školách a koncepční dokumenty MŠMT. V empirické části diplomové práce je prezentován kvantitativní výzkum, který pomocí dotazníkového šetření zkoumal motivaci, hodnotové orientace studentů a subjektivní pohled studentů na jejich osobnostní vývoj a rozvoj.
Zhodnocení proočkovanosti proti papilomavirům u studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
SHÝBALOVÁ, Ivana
Diplomová práce pojednává o velmi aktuálním tématu, které se týká problematiky papilomavirové infekce a proočkovanosti proti těmto původcům. Závažnost spočívá v napadení lidského organismus a následném působení změn lidských buněk a sliznic, což vede v mnoha případech k prekancerózním stavům či v horším případě ke karcinomu děložního čípku. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Cílem práce bylo v první řadě zhodnotit proočkovanost proti papilomavirům u studentek JČU, dále zmapovat úroveň znalostí o této problematice a v neposlední řadě také zmonitorovat, zda se studentky JČU pravidelně podrobují preventivním gynekologickým prohlídkám. Teoretická část se zabývá jak epidemiologickými, virologickými, tak i klinickými a diagnostickými aspekty papilomavirových infekcí, včetně možnosti prevence formou očkování. V praktické části byla provedena dvě šetření anonymní dotazníkovou formou. Jedna určena ženám studentkám, druhá uřčena pouze studentům. Otázky byly zaměřeny na zjištění úrovně znalostí a proočkovanosti studentek i studentů, včetně důvodů jejich nezájmu o možné očkování a frekvence screeningových vyšetření v gynekologických ordinacích. Výzkum prokázal úroveň znalostí respondentů a porovnal existující rozdíly mezi fakultami. Dále se šetřením dospělo k závěru, že proočkovanost dotázaných studentek není příliš vysoká, pouze 23,75 % oslovených dívek je již proti tomuto viru očkováno. Mnohé dívky toto očkování podceňují či mají více či méně závažné důvody, proč vakcinaci nepodstoupit. U více než poloviny dotázaných se ukázala příčina právě v ceně této vakcíny. Tato práce by především měla posloužit ženám, dívkám, ale i chlapcům jakožto zdroj a souhrn potřebných informací. Tedy dovědět se co nejvíce o viru samotném, o možnostech přenosu, diagnostických postupech či možnostech léčby, ale především o možnostech primárně preventivních kroků a zabránit tak šíření infekce.
Neurotické příznaky u vysokoškolských studentů
KRÚPOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá výskytem neurotických příznaků u vysokoškolských studentů ve vztahu k formě studia. V teoretické části je nastíněna samotná problematika neurotických příznaků. Její úvodní kapitoly vychází z definice pojmu {\clqq}neurotický``, která zní : vztahující se k neuróze, nebo z ní vyplývající. Jsou zde popsány jednotlivé neurotické a stresové poruchy podle rozdělení v klasifikaci MKN {--} 10. Tedy fobické úzkostné poruchy, mezi které patří agorafobie, sociální fobie a specifické (izolované fobie), dále jiné úzkostné poruchy, kam se řadí panická porucha, generalizovaná úzkostná porucha a smíšená úzkostně depresivní porucha. Vedle fobických úzkostných poruch se v bakalářské práci zabývám obsedantně {--} kompulzivní poruchou a reakcemi na závažný stres a poruchami přizpůsobení (akutní reakce na stres a posttraumatická stresová porucha). Další stěžejní kapitolou bakalářské práce je kapitola pojednávající o stresu. V této části jsem se pokusila popsat problematiku stresu v souvislosti s hlavním tématem práce {--} neurotickými příznaky. Zabývám se zde tedy především fyziologií stresu a projevy stresu. Protože jsou neurotické příznaky příkladem propojení duše a těla, poslední oddíl je věnován psychosomatice. Zde je popsána psychosomatika jako věda a somatoformní poruchy též podle MKN {--} 10. Závěr teoretické části bakalářské práce, který je věnován konkrétním neurotickým příznakům je rozdělen do dvou oddílů {--} na neurotické příznaky manifestující se prostřednictvím duševního schématu a na neurotické příznaky manifestující se prostřednictvím tělesného schématu Praktická část je zaměřena na zmapování neurotických příznaků u vysokoškolských studentů v rámci kvantitativního výzkumu podle vlastního dotazníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.