Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotografie jako hra s (nejen) grafickým prvkem
Primová, Adéla ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
PRIMOVÁ, A. Fotografie jako hra s (nejen) grafickým prvkem. [Bakalářská práce] Karlova Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Praha, 2014, 80 s. ANOTACE Předmětem této bakalářské práce je pohled na obraz a fotografii jako celek a pak její cestu k roli grafického prvku. Věnuje se převážně kolážovým technikám, jejichž autority čerpá z českého výtvarného umění od počátku 20. století. V následující části představuje tvorbu současných mladých umělců. Teoretické principy probrané v práci jsou převedeny do výtvarného zadání pro žáky pedagogického lycea a vyšší odborné školy. Stejně tak jsou uplatněny v praktické části bakalářské práce. Klíčová slova: fotografie, grafický prvek, koláž, obraz, svět, výtvarná výchova
Dream in Czech art of the first half of the 20th century and the dream theme in art education
Kurucová, Nina ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá snom ako inšpiračným zdrojom umelcov a špecifickým stavom mysle. V teoretickej časti sa práca venuje snom z psychologického hľadiska, jeho výskumom, ale i jeho vplyvom na umenie v prvej polovici 20. storočia. Práca popisuje začiatok nového umeleckého smeru surrealizmu vo francúzskom a českom prostredí, ako aj vznik nových výtvarných techník. Práca ďalej mapuje snové zápisy Jindřicha Štyrského a ich kreslené záznamy ako jeden z hlavných zdrojov autorovej imaginácie. Didaktickú časť tvorí prieskum sna zameraný konkrétne na sny žiakov v šiestom ročníku ZŠ a didaktický projekt, ktorý tvoria 4 výtvarné úlohy. Každá úloha tematicky nadväzuje na jednotlivé časti teoretickej kapitoly. Praktická časť je prirodzeným vyústením myšlienok témy sen a tvorí dva objekty vytvorené na základe inšpirácie zo sna. KĽUČOVÉ SLOVÁ Sen, snový denník, surrealizmus, frotáž, koláž, Jindřich Štyrský
Proměny vypravěče v próze Jaromíra Johna
Kleňha, Petr ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Proměny vypravěče v próze Jaromíra Johna Tato diplomová práce se zaměřuje na funkci vypravěče a jeho různé podoby v Johnově beletristickém díle. Věnuje se problematice konstruování fikčního světa vypravěčem a tomu, jak právě vypravěč ovlivňuje čtenářovo chápání zobrazených událostí. Nejdříve se snažíme porovnat hlavní soudobé koncepty vypravěče jako naratologické kategorie - především pojetí Shlomith Rimmon- Kenanové, Franze Stanzela a Lubomíra Doležela, z nichž práce terminologicky vychází. Teoretické uchopení vypravěče je východiskem pro naratologickou analýzu Johnova prozaického díla z hlediska uplatněných vypravěčských typů na vzorku vybraných autorových děl: výbor povídek s válečnou tematikou Večery na slamníku, romány Moudrý Engelbert, Výbušný zlotvor, Pampovánek, Honda Cibulků; okrajově Estét a další díla. Současně se práce zaměřuje na popsání stavebních postupů, které jsou pro Johnův autorský styl typické - je to zejména využití ironie, principu koláže a dokumentárních prvků. Ukazuje se, že autorova tvorba náležela ve své době k experimentálnímu proudu české prózy. Rovněž si všímáme vztahu autorovy prozaické tvorby a jeho estetického konceptu. Doufáme, že se alespoň částečně podařilo doplnit literaturu o Jaromíru Johnovi, jehož význam a přínos nebyl prozatím úplně doceněn. klíčová slova:...
Koláž a její vývojové peripetie s přesahy k netradičním výrazovým prostředkům a výtvarným technikám
Marxová, Lenka ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce je vývoj a proměna koláže s přesahy k netradičním výrazovým prostředkům a výtvarným technikám. Teoretická část práce se zabývá proměnou koláže a jejími peripetiemi. Předkládá úvahy o tom, co vše můžeme považovat za koláž. Představuje jí nejen z hlediska technik s koláží těsně souvisejících (př. asambláž, dekoláž), ale především z hlediska jednotlivých principů, které umožňují uchopit koláž jako koncept a pozorovat jí v různých oborech. Problematika koláže, uvedená v teoretické části, je transformována do tematické řady, která je představena ve formě didaktických struktur, jež byly realizovány ve školní praxi a reflektovány vyučujícím. Výtvarná část zachycuje autorský projekt využívající jeden z představených principů koláže - spojení jednotlivých komponentů ve výsledný celek. Projekt se mimo jiné zabývá otázkou, zda je možné vystavět identitu místa pomocí vizuálních záznamů rozdílných participantů na jednotlivé stránky knihy. Klíčová slova: koláž, asambláž, dekoláž, montáž, muchláž, stratifie, kumulace, výtvarný objekt, instalace, koncept, body art, digitální koláž, net art, výtvarná výchova
Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole
Šťastná, Renáta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Bc. Renáta Šťastná Abstrakt v českém jazyce Diplomová práce "Arcimboldo - metafora a myšlení koláže ve škole" pojednává o možnostech využití technik koláže v rámci běžného vyučování na základní škole. Cílem práce je seznámit žáky prvního stupně s technikami koláže a na základě metaforického myšlení probudit v nich výtvarnou gramotnost. V jednotlivých kapitolách, na základě ukázek děl známých autorů, v nich probudit kreativitu a schopnost tvořit. Umožnit jim zažít úspěch z vlastní tvorby. Naučit je objektivní reflexe a sebereflexe. Uvědomit si souvislosti, které motivovaly autory k jednotlivým obrazům. V praktické části je uveden soubor úkolů sestavených na základě poznatků a popis jejich realizace v praxi.
Obrazový svět Leona Benetta a Julese Verna - nadčasové inspirace v umění i ve škole
Machalická, Magdalena ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Následující práce si bere za výchozí bod ilustrace Léona Bene a v knihách Julese Verna. Zkoumá způsoby, jakými se propsaly do výtvarného umění a vytyčuje směry, kterými se lze následně vydat jednak v pedagogické činnos , jednak ve vlastní tvorbě. Stojí tak na třech pilířích - na teore ckém zkoumání, na didak cké transformaci a na autorské tvorbě. V teore cké čás se věnuje studiu charakteris k světa, který Verne a Bene společně vytvořili. Zkoumá techniku tvorby dotčených ilustrací - xylografii. V rámci objevených principů se zabývá také stužkovým rydlem, které bylo v průběhu výzkumu určeno za nástroj, jehož stopa je pro charakteris cký vzhled xylory n klíčová. Můžeme ho tedy vnímat i jako pojítko mezi Léonem Bene em a těmi, kteří z jeho xylografií ve své tvorbě vycházeli nebo je jinak zpracovávali. V didak cké čás se práce zabývá náměty vyvstalými v průběhu teore ckého zkoumání a různými možnostmi jejich didak cké transformace. Detailně se zabývá tématem knihy Dva roky prázdnin a souvisejícím námětem ostrova, ze kterého vychází i v čás autorské. V ní nejprve daný námět zpracovává ve fotografických studiích a následně předkládá v grafickém cyklu autorských sků. KLÍČOVÁ SLOVA Bene , Verne, xylografie, stužkové rýtko, koláž, surrealismus, současné umění, současná škola 3
Jiřina Adamcová a křesťanské náměty v její tvorbě
Kurcová, Eliška ; Kolářová Takácsová, Kornélia (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bibliografická citace Jiřina Adamcová a křesťanské náměty v její tvorbě: bakalářská práce / Eliška Kurcová; vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Kornélia Kolářová Takácsová, Th.D. -- Praha, 2021. - 74s. Anotace Bakalářská práce představuje dosud ne příliš probádané dílo umělkyně pocházející z evangelického prostředí - Jiřiny Adamcové. Práce se zaměřuje na její obrazy s křesťanskou tematikou a mapuje způsob, jakým Adamcová pracovala s niterným spirituálním sdělením formou kombinované techniky. Právě propojení malby, kresby a grafiky s biblickými verši, básněmi a deníkovými texty je důležitou součástí její tvorby. Dílo je v této práci zasazeno do kontextu křesťanské symboliky, do kontextu života umělkyně a osobního pojetí víry Jiřiny Adamcové. Pro tuto analýzu tvorby se práce zaměřuje obzvlášť na cykly Vzkříšení a Piety, které jsou zkoumány z ikonografického hlediska, i metodou ikonologie. Klíčová slova Jiřina Adamcová, evangelická spiritualita, české umění 20. století, křesťanské motivy ve výtvarném umění, Bible v umění, křesťanská ikonografie, koláž, grafika, malba, vzkříšení Páně v umění, pieta
Vícedimensionální automaty a jejich aplikace v umění
Gažo, Mário ; Klobučníková, Dominika (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá prepojením teoretickej informatiky a výtvarného umenia. Demonštruje silu a možnosti viacdimenzionálnych, najmä dvojdimenzionálnych, automatov v umení a to tak, že ich aplikuje na koláž, kde riadi pohyb jednotlivých prvkov.
Bez názvu
Nápravník, Petr ; Hošek, Jakub (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce navazuje na studentovu dosavadní uměleckou tvorbu. Tvoří ji intervence do prostoru školní kantýny, která vznikla přenášením kresebných záznamů na zeď pomocí řezání lepenek skalpelem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.