Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické aspekty e-learningu ve vzdělávání dospělých
Kalinová, Aneta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Abrhám, Josef (oponent)
NÁZEV: Didaktické aspekty e-learningu ve vzdělávání dospělých AUTOR: Aneta Kalinová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je konkrétním výstupem systemizace teoretických poznatků a zobecněním praktických zkušeností z oblasti e-learningového vzdělávání v kontextu se vzděláváním dospělých. Jde v ní o komplexní pojetí e-learningového vzdělávání, o širší pohled na něj v intencích celoživotního vzdělávání, s postupným zužováním tohoto záběru ke specifikům spoluřízení učení a uspokojování vzdělávacích potřeb dospělých studujících, prostřednictvím didakticky propracovaných elektronických studijních opor a všestranné podpory tutora. Je v ní prezentována celá řada argumentů a důvodů, proč je potřeba se problematikou e-learningového vzdělávání zabývat právě v kontextu celoživotního vzdělávání a také proč hledat přednosti, průběžně sledovat a vyhodnocovat a zároveň zkvalitňovat vytváření studijních opor a činnost tutora v této vzdělávací sféře. Na základě vyhodnocení empirických dat prostřednictvím dotazníkových šetření se práce pokouší proniknout více do problematiky didaktických aspektů studijních opor a tutoringu a sledovat některé charakteristiky respondentů, které mají vliv na připisování významu těmto didaktickým aspektům. Právě nedostatek...
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry si vedoucí zaměstnanci organizací zájmového vzdělávání uvědomují potřebu inovací v jednotlivých oblastech řízení organizace, porovnat rozsah a obsah konkrétních inovací ve vybraných organizacích a prozkoumat, v jakých oblastech a na základě jakých podnětů v těchto organizacích inovace vznikají. Získané informace jsou využitelné pro efektivní přípravu dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků organizací a popsané příklady dobré praxe jako inspirace ke zlepšování činnosti organizací zájmového a neformálního vzdělávání. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhaluje pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukazuje zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Ze závěrů výzkumu jasně vyplývá nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. KLÍČOVÁ SLOVA: celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, inovace, školní družina, školní klub, středisko...
Aktivity studentů domova mládeže spojené se společenskou participací ve volném čase
STRAKOVÁ, Ilona
Práce se zabývá aktivitami studentů spojenými se společenskou participací ve volném čase a zdroji získávání informací o dění ve společnosti, spojenými s pobytem ve vybraných dvou domovech mládeže - Domov mládeže při Gymnáziu, Střední odborné škole ekonomické a Středním odborném učilišti v Kaplici a Domov mládeže a Školní jídelna, Holečkova v Českých Budějovicích. Součástí práce jsou názory vychovatelů na společenskou angažovanost studentů ve volném čase. Teoretická část vymezuje pojem mládež v současné společnosti, charakterizuje volnočasovou kulturu mládeže, postoje mladých lidí ke společenské participaci, dále popisuje vliv hodnotové orientace na rozvoj vlastní osobnosti i okolí, popisuje životní styl mládeže v informační společnosti. Dále přibližuje základní charakteristiky domova mládeže, osobnost vychovatele a jeho roli při formování společenské participace mládeže. Poslední kapitola teoretické části pak představuje vybrané výchovné přístupy založené na výchově k participaci mládeže a uvádí jejich vliv na individuální celoživotní i společenský perspektivní dopad. Výzkumná část vymezuje výzkumný problém, výzkumné otázky a stanovuje hypotézy. Na to navazuje vyhodnocení dotazníku pro studenty a vychovatele, vyhodnocení stanovených hypotéz a diskuse nad výsledky vlastního šetření.
E-Learning jako nástroj vzdělávání a rozvoje zaměstnanců Ministerstva vnitra
Kuřátková, Lucie ; Vostrovský, Václav (vedoucí práce) ; Jakub, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a využitím e-learningu v rámci vzdělávání zaměstnanců Ministerstva vnitra prostřednictvím policejních škol. Jejím cílem je především analýza e-learningového vzdělávání na Vyšší policejní škole a Střední policejní škole Ministerstva vnitra v Praze, identifikace příležitostí pro zlepšení plynoucích z praktické zkušenosti vybraným e-learningovým kurzem, tvorba nápravných, zlepšujících opatření a jejich ověření v praxi. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění pojmu e-learning, historický vývoj tohoto fenoménu, seznámení s jeho formami a v neposlední řadě s jeho výhodami a nevýhodami. Praktická část mapuje úroveň e-learningu a jeho formy ve Vyšší policejní škole a Střední policejní škole Ministerstva vnitra v Praze. Zkoumá jeho vliv na zvyšování kvalifikace zaměstnanců a jejich přístup k této formě vzdělávání. Dále popisuje praktickou zkušenost s vybraným kurzem, včetně identifikace příležitostí pro zlepšení, a jejich ověření mezi účastníky kurzu prostřednictvím dotazníkového průzkumu. Na jejich základě byla navržena opatření s následným ověřením v praxi.
E-learningový kurz autoškoly
Hurtečák, Lubomír ; Lukáš, Roman (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje základní informace o e-learnigu a jeho rozdělení podle různých kritérií. Taktéž je popsán vývoj a současné trendy e-learningu. Je řečeno, co je třeba k vytvoření distanční (elektronických) studijních materiálů a kurzů. Rozebrány jsou i nejvýznamnější výhody a nevýhody těchto kurzů. V neposlední řadě je i navrhnut základ pro e-learningový výukový systém (WBT/LMS) autoškoly, který je také implementován  v podobě prototypu systému.
Úloha vychovatele v Terapeutické komunitě Karlov ve skupině závislých matek s dětmi
NOVÁKOVÁ, Sára
Práce se zabývá úlohou vychovatele v Terapeutické komunitě Karlov ve skupině závislých matek s dětmi. V práci dochází k seznámení s drogovou problematikou včetně obecné specifikace terapeutické komunity. Je zde popsáno postavení neziskové organizace SANANIM v České republice a podrobně je popsána její Terapeutická komunita Karlov zabývající se léčbou závislých matek společně s jejich dětmi. Další část práce je zaměřená na léčbu závislých matek s jejich dětmi a funkcí vychovatele při této léčbě. Poslední část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu realizovanému ve skupině abstinujících matek, které absolvovaly léčbu v této terapeutické komunitě. Při něm došlo k potvrzení hypotézy, že vychovatel pozitivně ovlivňuje během léčby vztah matek a jejich dětí.
Zájmové a volnočasové aktivity žáků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální
KOHOUTOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala volnočasovými aktivitami žáků na 1. stupni základních škol a na 1. stupni základních škol speciálních. V první polovině teoretické části definuji co je volný čas, čím je tvořen, kdo v oblasti volného času působí (NNO, školská zařízení, nízkoprahová zařízení) a kdo je účastníkem volnočasových aktivit. Ve druhé polovině teoretické části popisuji nestátní neziskové organizace působící v Českých Budějovicích a typologii základních škol. Pro sběr dat do praktické části jsem použila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku dotazníku vlastní konstrukce. Cílovou skupinou byli žáci 4. a 5 ročníků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální v Českých Budějovicích. Dále byla provedena analýza webových stránek zkoumaných škol. Mým prvním cílem bylo zjistit volnočasové aktivity žáků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální. Vyhodnocením dotazníků jsem zjistila, že žáci na obou typech škol ve svém volném čase nejraději sportují, připravují se na vyučování a poslouchají hudbu. To se odráží i ve výběru školních kroužků, kde největší procento zaujímá kroužek sportovní. Mým druhým cílem bylo zjistit nabídku volnočasových aktivit na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální. Sběr dat byl realizován na čtyřech základních školách a na čtyřech základních školách speciálních v Českých Budějovicích. Při analýze webových stránek daných škol jsem zjistila, že nabídka školních kroužků je dostačující a žáci ji využívají. Posledním cílem bylo porovnat realizované volnočasové aktivity na 1. stupni ZŠ a ZŠ speciální. Při výzkumu bylo zjištěno, že výsledky jednotlivých typů škol se zásadně neliší. V závěru práce uvádím doporučení pro pedagogy zahrnout zmínku o volnočasových aktivitách do vyučování i do třídních schůzek. Výsledky také mohou posloužit k rozšíření nabídky volnočasových aktivit v daných školách.
Matematika v e-learningovém prostředí GlobalSchool
DOBIÁŠ, Václav
Cílem této práce je podrobné seznámení s projektem
Tvorba a provozování e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser
Havel, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou a provozováním e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser, firmy StringData s.r.o. Cílem práce je otestovat jednotlivé části vývojového i životního cyklu e-kurzu v tomto prostředí, diskutovat a upozornit na dílčí klady i nedostatky a na závěr zhodnotit použitelnost a konkurenceschopnost aplikace, případně navrhnout možná vylepšení. V teoretické části práce obsahuje úvod do problematiky e-learningu, nastínění výhod a nevýhod oproti klasickému způsobu výuky a v několika úrovních rozebrané požadavky uživatele na aplikaci, zajišťující tvorbu a řízení e-learningového kurzu. V praktické části práce je podle předem nastavených způsobů prostředí BeeWiser otestováno a zhodnoceno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.