Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neformální vzdělávání dětí: Jak rodina ovlivňuje výběr kroužků
Čerňanská, Sára ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o neformálním vzdělávání dětí, zejména se zaměřuje na popis faktorů, které ovlivňují vysokoškolsky vzdělané rodiče při výběru zájmových kroužků svým dětem, které tráví průměrně 5 hodin týdně v zájmových kroužcích. V této práci se zaměřuji na děti základní školy prvního a druhého stupně, v tomto věku jsou klíčovými činiteli rodiče, kteří děti vychovávají a přenáší na ně své vzory chování a své hodnoty. Cílem je zjistit co ovlivňuje rodiče při výběru, v jaké míře na výběru participují děti, jak si rodiče rozdělují role v zajišťování chodu zájmových kroužků. V rámci výzkumu bylo provedeno jedenáct rozhovorů, na kterých byla provedena obsahová analýza. Výsledkem je popis faktorů, které všechny rodiče ovlivňují v podobné míře, jako je osobnost dítěte, jeho zájem, věk a vzdálenost kroužků od bydliště. Hlavním zjištěním jsou rozdílná pojetí neformálního vzdělávání některých respondentů, jejich odlišná míra kontroly a zásahů do výběru a jiné představy ohledně toho, jak by jejich dítě mělo trávit volný čas. Podle těchto aspektů byly vytvořeny tři přístupy rodičů. Jedná se o volný, aktivní a náročný přístup.
Možnosti rozvoje komunikačních dovednosltí v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivit
Šusterová, Pavla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje komunikačních dovedností v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivit. Předmětem výzkumného šetření je kvalitativní výzkum s cílem zjistit vliv skupinových lekcí logopedické intervence na komunikační dovednosti dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - část teoretická a část praktická. Teoretická část poskytuje základní informace o celkovém vývoji dítěte od narození do nástupu do školy. Popsán je tedy vývoj motorických schopností dítěte, vývoj smyslového vnímání (zrakové a sluchové vnímání) a vývoj komunikační schopnosti dítěte. Každá část obsahuje mimo jiné i informace o možnostech stimulace jednotlivých oblastí vývoje dítěte. Dále teoretická část vymezuje a popisuje narušenou komunikační schopnost. Detailně se práce věnuje těm druhům narušené komunikační schopnosti, které jsou v dětské populaci nejčastější. V návaznosti na výzkumné šetření je popsána i narušená komunikační schopnost u osob s vadou sluchu. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkum, který si klade za cíl zjistit, zda skupinové lekce logopedické intervence mají vliv na vývoj komunikačních dovedností dětí v předškolním věku. Dílčím cílem výzkumného šetření je tvorba dvanácti plánů skupinových lekcí zaměřených na problémové...
Analýza procesu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením se zaměřením na inovativní výukové metody, moderní digitální technologie a formativní speciálněpedagogické terapie
Renfusová, Libuše ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Rigorózní práce se věnuje problematice edukace žáků se středně těžkým mentálním postižením na základních školách speciálních. Cílem rigorózní práce je analyzovat problematiku edukace těchto žáků na základní škole speciální, používání tradičních i inovativních výukových metod, metod zaměřených na komunikaci a podpůrných a rehabilitačních metod s podporou nejčastěji využívaných pomůcek. Součástí analýzy je získání přehledu o využívání nových médií v rámci moderních digitálních technologií v praxi a také možnosti začleňování speciálněpedagogických terapií v rámci vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. Do analýzy je zahrnuta i problematika zapojování žáků se středně těžkým mentálním postižením do mimoškolních aktivit. Součástí analýzy je postoj učitelů základních škol speciálních k inkluzi. Poté zhodnotit současné možnosti, přednosti využívání moderních metod a technologií a případně upozornit na možné nedostatky. Na základě výsledků analýzy bude možné doporučit určitá zlepšení za účelem zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. V teoretické části rigorózní práce se zabývám vymezením základních pojmů spojených s mentálním postižením a jeho pojetí z pohledu školství, přičemž vycházím z historických pramenů péče o osoby s...
Historie vzdělávání v obci Volduchy do roku 1965
ČARNOGURSKÁ, Lenka
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Volduchy od konce 18. století do roku 1965. Shrnuje a analyzuje dostupné regionální prameny. První kapitola se věnuje historii obce Volduchy. Další kapitoly sledují změny v pedagogickém sboru, stavy žactva, náboženské vyznání, organizaci výuky, mimoškolní aktivity, četné oslavy, významné události, sbírky i využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv historických událostí a politických změn na školství.
Etogramy obratlovců ve výuce biologie
Peřka, Jaroslav ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je vytvoření vzdělávacího programu pro výuku etologie na gymnáziích, ve kterém budou teoretické znalosti přímo spojeny s praktickými činnostmi. Pro naplnění cílů tohoto etologického vzdělávacího programu je využita tvorba etogramů. Celý vzdělávací program je členěn do tří částí. V první části jsou žáci seznámeni s teorií etologie a jednotlivými typy chování živočichů a také se zásadami přímého pozorování živočichů, tvorby etologických záznamů a jejich vyhodnocování. V druhé části žáci přímo pozorují vybraného živočicha v zoologických zahradách či příbuzných zařízeních a na základě teoreticky získaných znalostí popisují jeho chování do připravených formulářů. Ve třetí části žáci vytváří etogramy obratlovců na základě naměřených údajů, které jsou součástí odborné seminární práci ve formě odborného textu, powerpointové prezentace či posteru. V těchto pracích žáci dodržují základní formální a obsahová pravidla pro jejich tvorbu. Pro zjištění vhodnosti, přiměřenosti a přínosu tohoto vzdělávacího programu je využito hodnocení výstupních prací žáků, dotazníkové šetření a poznatky vzešlé z realizace celého programu. Celý program je přiměřeně teoreticky a prakticky náročný, bez větších nároků na technické a materiální prostředky a přiměřeně rozvíjí znalosti a dovednosti žáků. KLÍČOVÁ SLOVA...
Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu
Nosek, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu. Cíl práce: O této problematice již bylo napsáno mnoho prací. Většina výzkumů, které jsem studoval, se však prováděla na základních školách. Proto jsem se rozhodl zabývat se touto problematikou na gymnáziích, jelikož si myslím, že studenti gymnázií již nemají z důvodu studia tolik volného času na své mimoškolní aktivity. Cílem mé diplomové práce je tedy zjistit, jak si stojí fotbal jako mimoškolní aktivita vzhledem k ostatním aktivitám u dětí v tomto věku. Dále kolik volného času mají studenti gymnázií, a jak s tímto volným časem nakládají. Zda škola nabízí žákům nějaké zájmové aktivity či kroužky, které by mohli ve svém volném čase navštěvovat. Na závěr bych poté u doktora MUDr. Tomáše Malkuse zjistil jeho názor na protahovací a kompenzační cvičení ve sportu, zejména pak ve fotbalu. Metody: Pro sběr dat byla použita metoda kvantitativního dotazování a konkrétně metoda dotazování pomocí anonymního dotazníků s otevřenými i uzavřenými otázkami a strukturovaného rozhovoru s otevřenými i uzavřenými otázkami. Do výzkumného souboru budou zahrnuti respondenti všeobecného osmiletého gymnázia Nad Štolou. Z dotazníků a řízeného rozhovoru vypracuji výsledky a převedu je prostřednictvím textu a grafu do diplomové práce. Výsledky: Tato diplomová...
Výtvarná výchova v rámci zájmové činnosti se zaměřením na využití netradičních technik
Slunečková, Jana ; Krejčová, Alena (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Výtvarná výchova v rámci zájmové činnosti se zaměřením na využití netradičních technik AUTOR: Jana Slunečková KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Alena Krejčová ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá výtvarnou výchovou v rámci zájmových činností. Pojednává o způsobu využití volného času dětí školního věku. Zaměřuje se na výtvarnou výchovu a její využití v zájmových činnostech. Zejména na netradiční či méně známé techniky, které právě protože nejsou tolik známé, mohou být pro děti zajímavé a přitažlivé. V praktické části je popsána náplň kroužku výtvarných technik pro žáky druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná výchova, zájmová činnost, netradiční techniky, linoryt, kašírování, drátkování, smaltování, quilling, enkaustika, aranžování
Mimoškolní aktivity dětí a mládeže s poruchami autistického spektra
Novotná, Michaela ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce seznamuje s jednotlivými symptomy a typy pervazivních vývojových poruch. Předkládá možnosti využití široké škály různých přístupů či programů při práci s těmito žáky. Věnuje se hře ve spojení s poruchami autistického spektra a s využitím volného času v rámci školy, rodiny či projektu. Práce nastiňuje jednotlivá úskalí mimoškolních aktivit dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Zdůrazňuje, jakou významnou pozici mimoškolní aktivity v životě dětí a mládeže zastupují a jak důležité jsou pro všestranný rozvoj. Dále mapuje volnočasové aktivity, kterým se věnují děti a mládež s poruchami autistického spektra v rámci rodiny, školy a nejrůznějších projektů. Nedílnou součástí mimoškolních činností se stává hra, kterou lze využít jako jednu z možných forem práce s dětmi a mládeží s poruchami autistického spektra. Volný čas a hra se také prolíná návrhem projektu, který je součástí diplomové práce. Projekt nese název: "Společná škola v přírodě".
Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí
Böhm, Daniel ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí se zabývá vztahem mezi prostředím dětství a sociálním kapitálem v dospělosti. V teoretické části je nejprve vymezen vlastní koncept sociálního kapitálu rozvíjející zejména Colemanovu a Bourdieuovu konceptualizaci. Následně jsou popsány vlivy vybraných socializačních prostředí s důrazem na rozlišení primární socializace (rodiny) i sekundární socializace (prostředí mimoškolních organizovaných aktivit a prostředí školních institucí). V empirické části textu jsou nejprve operacionalizovány výchovné styly a společné aktivity dětí s rodiči. Následně je přistoupeno k přípravě celkem pěti indikátorů sociálního kapitálu v dospělosti rozlišujícících jeho strukturní i kulturní složku. V závěru textu jsou předloženy modely vlivů rodinného sociálního kapitálu, mimoškolních aktivit, nejvyššího dosaženého vzdělání a dalších proměnných na sociální kapitál měřený prostřednictvím velikosti sítě slabých vazeb, nejvyšším dosaženým socioekonomickým statusem a heterogenitou v síti silných vazeb měřenou u tří nejbližších přátel. V kulturní dimenzi sociálního kapitálu byly modelovány vlivy na generalizovanou důvěru a toleranci. Analýzy předkládané v empirické části vznikají zpracováváním datového souboru vzešlého z výzkumu Distinkce a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.