Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí130 - 139dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Agresivita žáků na českých školách
Mazánek, Karel ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Volf, Petr (oponent)
Práce se zabývá agresivním chování žákům na českých školách. Po významných teoriích agresivity 20. století se především zaměřuje na význam klimatu školní třídy pro celou problematiku agresivity žáků, kde je kladen důraz na postihnutí otázek kolem autority učitele a vytváření třídních pravidel chování. V poslední části jsou ústředním tématem kompetence učitele a to nejen jejich vymezování k agresivnímu chování žáků, ale též zamyšlení se nad jejich životností v době stále se zvětšujících požadavků na roli učitele.
Zbraň (nejen) jako umělecké dílo
Dirga, Pavel ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je představení různých druhů zbraní, nejen jako předmětů každodenní potřeby, ale i jako předmětů, které mají nějakou uměleckou hodnotu. Cílem je představení fenoménu zbraní nejen jako předmětů, které jsou určené k různým druhům praktického využití, ale také jako výtvarných a uměleckých artefaktů s estetickou i funkční hodnotou. Hlavní metodou pro vypracování bakalářské práce je studium odborné literatury a dalších textů, nebo materiálů, vztahujícím se k zadanému tématu. Práce je rozdělena do několika kapitol podle druhů zbraní (chladné, palné) a podle jednotlivých kontinentů, kde se zbraně vyskytovaly. Dále je práce zaměřena na fenomén zbraně ve filmovém průmyslu, na otázku souvislosti zbraně a násilí a rovněž i na problematiku prevence násilí, šikany a kriminality. Klíčová slova: umělecké dílo, zdobení, zbraň, střelná zbraň, chladná zbraň, násilí, agresivita, prevence
Zbraň (nejen) jako umělecké dílo
Sedláček, Petr ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je představit ruční zbraně nejen jako předměty k různým druhům praktického využití, ale také poukázat na jejich hodnoty z hlediska jejich vnímání jako uměleckého artefaktu v návaznosti na jejich vývoj v různých kulturách. Zaměřuje se i na oblast Japonska a samurajské meče s poukázáním na jejich sociokulturní hodnotu. V části věnované ručním zbraním představuje historii jejich vzniku a způsoby jejich rozdělení. V poslední části prezentuje zbraň jako prostředek užívaný ve filmovém průmyslu a v počítačových hrách v návaznosti na prezentaci zbraně jako prvku násilí v současné společnosti. Jedním z cílů této bakalářské práce o zbraních je rozbor sociálně patologického jevu střelby na školách tzv. "school shooting", který se stává velmi rozšířeným fenoménem dnešní doby. Práce poukazuje na možnosti a důvody vzniku tohoto jevu s odhalením profilu možného agresora a dále zde představím návrhy prevence střelby na školách v návaznosti na možnost včasného odhalení potencionálního agresora. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti historie a vývoje ručních zbraní, ale také jejich prezentace jako uměleckého předmětu. Dalším přínosem je shrnutí informací o násilí na školách tzv. "school shooting" a představení osobnosti možného agresora v návaznosti na...
Člověk zvíře : Agresivní chování žáků ve výtvarné výchově
Hánlová, Lada ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Hánlová, L.: Člověk zvíře: agresivita žáků ve výtvarné výchově /diplomová práce/, Praha 2011 - Univerzita Karlova, katedra výtvarné výchovy, 135 s. (Přílohy: žákovský dotazník, vyhodnocení žákovského dotazníku II, fotografie výtvarných prací žáků 6. ročníků základní školy). Tato průzkumná sonda se zabývá problematikou agresivity dětí, agresivity ve škole. Práce je zaměřena kvalitativně, předmětem zkoumání jsou zde názory žáků na agresivitu, a to ve třech rovinách: v přírodě (mezi zvířaty), ve společnosti (mezi lidmi) a také u žáků samých. Metaforu člověk zvíře zde používám pro popis agresivního chování člověka, i jako východisko přístupu k agresivitě. Ta je zde chápána jako primárně dobrá vlastnost člověka. Práce je postavena jako akční výzkum s žáky 6. ročníků základní školy. Přináším zde návrh sociálně preventivního didaktického projektu ve výtvarné výchově s tématem agresivita a jeho průběh i výsledky zde reflektuji. Výzkum realizuji v rámci zakotvené teorie, proto v závěru práce konstruuji teorii: agresivita ve výtvarné výchově. Také zde prezentuji vlastní výtvarný návrh (objekty v areálu školy) preventivního řešení agresivity žáků. Práce může sloužit jako východisko pedagogického přístupu k řešení agresivity žáků, ukazuje možnost začlenění tématu agresivita do výuky výtvarné výchovy s cílem...
Agrese u dětí v mateřské škole
Hitková, Eva ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
HITKOVÁ, Eva. Agrese u dětí v mateřské škole. [Diplomová práce]. Praha: Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku agrese a agresivity dětí v mateřské škole. Cílem práce je zmapovat výskyt, příčiny a projevy agresivního chování u předškolních dětí. Práce je členěna do deseti hlavních kapitol. Nejprve se zaměřuji na charakteristiku psychiky dítěte předškolního věku, jeho socializaci. Na vymezení, vysvětlení hlavních pojmů a definic agrese. Nedílnou součástí práce je výčet příčin a projevů agresivity u dětí v mateřské škole. V rámci těchto kapitol se snažím zaznamenat a postihnout vlivy působící a ovlivňující předškolní děti a jejich chování. V empirické části se zabývám šetřením a zjištěním skutečných projevů agrese a agresivity v dnešních mateřských školách, u předškolních dětí. Šetření bylo prováděno metodou pozorování dětí v mateřské škole. Výsledky byly zaznamenány a zpracovány do tabulky a dále zpracovány do tabulek a grafů. Závěr práce vychází ze zjištěných údajů, poznatků a z výsledků výzkumného šetření. Klíčová slova: agrese, agresivita, mateřská škola, předškolní dítě, rodina
Úroveň právní ochrany zdravotnického záchranáře v praxi
CUPER, Tomáš
Členové výjezdových skupin Zdravotnické záchranné služby se stále častěji stávají oběťmi napadení ze strany pacienta, jeho blízkých příbuzných či náhodných kolemjdoucích. Řada z nich nekončí pouze verbální pohrůžkou či urážkou, ale i přímou fyzickou konfrontací, které se podepisují nejen na kvalitě poskytované přednemocniční neodkladné péče, ale i na fyzickém a psychickém stavu členů posádky. Na soudobá rizika hrozících útoků nejsou členové Zdravotnické záchranné služby dostatečně věcně připraveni, vybaveni a především právně ochráněni. Zdravotnická záchranná služba zaujímá specifické postavení vzhledem k pravomocem a povinnostem, tedy komplexně k úrovni právní ochrany v rámci naprosto stejnoměrného postavení, coby základní složky integrovaného záchranného systému. Teoretická část diplomové práce se zabývá současnou úrovní právní ochrany zdravotnického záchranáře v praxi. Prvopočátek práce stručně vymezuje a charakterizuje přednemocniční neodkladnou péči, která je předmětem každodenní činnosti Zdravotnické záchranné služby. Samotná analýza právních norem započala výčtem kompetencí zdravotnického záchranáře, dále pokračovala rozborem práv a povinností během poskytování přednemocniční neodkladné péče, nabízela ale i pohled na nedávné změny v právní ochraně či nastínění právní nerovnoměrnosti v Integrovaném záchranném systému. Předmětem práce se stalo i definování rizik terénní krizové práce a příčiny agrese vyvolávající útoky. Teoretickou část uzavřela kapitola věnující se následkům samotných útoků, které se podepisují na kvalitě přednemocniční neodkladné péče i na fyzickém a psychické stavu zdravotnických záchranářů. Úvod praktické části je věnován zpracovanému statistickému šetření. Pro ověření výzkumné otázky a splnění cíle diplomové práce bylo provedeno podpůrné statistické šetření za účelem zjištění četnosti počtu napadení zdravotnických záchranářů v jednotlivých krajských Zdravotnických záchranných službách v období od roku 2010 do 2014, tedy od novelizace trestního zákoníku, ve kterém došlo ke změně právní ochrany zdravotnických záchranářů. Cílem práce je posoudit právní ochranu zdravotnického záchranáře při poskytování přednemocniční neodkladné péče a navrhnout opatření ke zvýšení jeho ochrany. Zvolená výzkumná otázka zjišťuje, jaké prostředky lze použít ke zvýšení ochrany zdravotnického záchranáře. Pro zpracování praktické části práce bylo využito pilotního území Jihočeského kraje ke kvalitativní metodě sběru dat pomocí řízených rozhovorů a následné analýze dat. Sběr dat byl proveden prostřednictvím řízených rozhovorů a výběrový soubor byl tvořen 10-ti napadenými zdravotnickými záchranáři ve všech oblastních střediscích Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Jindřichově Hradci, Písku, Prachaticích, Strakonicích a Táboře. K fixaci odpovědí respondentů byla použita metoda audiozáznamu. Následovala transkripce z audiozáznamu do písemné podoby. Sumarizací dat získaných z řízených rozhovorů byla provedena SWOT analýza na základě interního a externího porovnávání prostředí za účelem posouzení právní ochrany v praxi. Z procentuálního zastoupení jednotlivých oblastí zpracované SWOT analýzy byla pro potřeby práce zvolena WO strategie, která je zaměřena na odstranění slabých stránek za využití příležitostí. Z patrných výsledků úrovně právní ochrany, které mimo samotných výsledků dokládá i zhoršující se prognóza zpracovaného statistického šetření v praktické části práce, ze kterého je sledován opětovný nárůst útoků, byly v návaznosti navrženy prostředky směřující ke zvýšení právní ochrany zdravotnického záchranáře, které mají za cíl minimalizovat útoky na výjezdové posádky ZZS.
Agresivita a šikana, její projevy a prevence ve školním prostředí
NĚMCOVÁ, Hana
Bakalářská práce v teoretické části objasňuje základní pojmy jako například agresivita, šikana, její příčiny, podmínky, projevy a prevence. Dále jsou charakterizovány strany účastnící se šikany. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, dotazníkového šetření s cílem zjistit, zda žáci chápou a umí řešit projevy šikany. Cílem práce jako takové bylo poukázat na problematiku agresivitu a šikany ve školním prostředí.
Šikana u dětí a mládeže a možnosti její prevence
WEBEROVÁ, Šárka
Tématem mé bakalářské práce je "Šikana u dětí a mládeže a možnosti její prevence." V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na agresi, vymezení pojmu šikany, charakteristiku obětí i agresorů, kyberšikanu a prevenci. V praktické části práce využívá k zjištění cíle kvantitativního výzkumu a metodu dotazování. Technikou sběru dat jsou dotazníky. Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku šikany a zjistit, jak se děti a mládež cítí být ohrožena šikanou a jak se vyznají v možnostech, které mají při ochraně sama sebe před nebezpečím útoků ve škole i na internetu.
Práce sestry při péči o klienty v domově se zvláštním režimem
MLÝNKOVÁ, Dana
Domov se zvláštním režimem je zařízení, které poskytuje specifické služby psychicky nemocným lidem, přičemž respektuje práva a individuální potřeby klientů. Tato bakalářská práce se věnuje práci sestry, která pečuje o klienty právě v tomto zařízení. Soustředí se na specifickou péči a rizika související s tímto posláním. V domovech jsou nejčastěji ubytováni klienti s diagnózou schizofrenie, Alzheimerova choroba nebo mentální retardace. Tato onemocnění sebou nesou snížení soběstačnosti a sebepéče, kterou rodina není schopna sama zajistit. V těchto zařízeních se často setkáváme s agresivním chováním klienta, které jde ruku v ruce s některým, již zmiňovaným, onemocněním. Z důvodu specifik péče, které se objevují při práci s psychicky nemocnými klienty a rizika, která zde vznikají, je nutné, aby sestry vykonávající práci v těchto domovech byly dostatečně informované, soběstačné a vzdělané. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána historie péče o psychicky nemocné jedince, dále jsou jmenovány současné formy péče o psychicky nemocné a stručně je popsáno i dělení psychiatrických chorob. Z možné škály onemocnění jsou vybrány tři nemoci a to schizofrenie, Alzheimerova choroba a mentální retardace. Tyto choroby byly vybrány pro jejich největší zastoupení v domovech se zvláštním režimem. Teoretická část se především zabývá zvláštností ošetřovatelské péče v domovech se zvláštním režimem. Pro zpracování práce byly vytyčeny dva cíle. Zjistit specifika práce sestry při péči o klienty v domově se zvláštním režimem a identifikovat rizika práce sestry spojená se specifickou péčí u klientů s psychiatrickým onemocněním. Pro zpracování vybraného tématu byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu pomocí polo strukturovaného rozhovoru a zúčastněné skryté pozorování. Praktická část práce obsahuje výsledky kvalitativního výzkumu, které byly získány z rozhovorů se sedmi registrovanými sestrami pracujícími v domově se zvláštním režimem. Sestry měly různou délku praxe s psychicky nemocnými klienty, která sepohybovala v rozmezí 2 - 25 let a byly ve věku 35 - 52 let. Dvě dotazované sestry pracovaly v Domově Libníč a CSS Empatie a zbylých pět v CSS Emausy. Obě zařízení jsou registrována jako domovy se zvláštním režimem. Odpovědi sester byly zpracovány do dvou kategorií. Specifický přístup sestry a rizika pro sestru v domově se zvláštním režimem. Každá kategorie byla ještě rozdělena do podkategorií. Z výsledků vyplynulo, že specifickým přístupem pro sestry je takové chování personálu, které vede ke klidnému a spokojenému životu klienta. Jako specifické sestry vidí zvládání agrese klienta, aktivizace v domově, práci a povinnosti klíčového pracovníka a velice specifická je i komunikace s psychicky nemocným klientem. Sestry se vyjadřovaly i ke změnám v domovech se zvláštním režimem. V další části šetření byly sestry dotazovány na rizika pro sestru v domově se zvláštním režimem. Bylo zjištěno, že jako rizika sestry označují agresi a negativní vliv práce s psychicky nemocnými klienty na psychiku sestry. V rozhovorech byly zaznamenány i žádané výhody pro sestry pracující s takto nemocnými.
Aspekty sociální komunikace s klienty v krizových situacích
DIVIŠOVÁ, Milena
Cílem bakalářské práce je řešení konfliktů v krizových situacích. Téma bude řešeno z pohledu vyjednávající osoby. Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat jednotlivými pojmy zvolené problematiky, krizovým vyjednáváním, jako specifickou součástí krizové komunikace, specifiky různých krizových situací, úkoly vyjednavače, vyjednávání a jeho výcvikem. Dále se zaměřuje na mimořádně složité a závažné komunikační činnosti spojené s překonáváním rozdílných stanovisek při směřování k dohodě, resp. s řešením situace rukojmí s cílem poskytnout návod, jak pomocí vhodné komunikace přežít. Praktická část se zabývá počty řešených případů vyjednávání v praxi za léta 2007 až 2013 v Jihočeském kraji, vychází ze statistických údajů, dále pak z analýzy komunikačně náročných situací, kdy prostřednictvím jednotlivých kazuistik zkoumá typologii krizových událostí, typologii jednotlivých pachatelů, jejich motivaci, duševní stav, místo vyjednávání, první kontakt s vyjednavačem, kritické momenty při vyjednávání, způsob ukončení incidentu a v závěru autor formuluje nejdůležitější zásady při vyjednávání řízené komunikace v praxi v krizových situacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí130 - 139dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.