Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,875 záznamů.  začátekpředchozí11858 - 11867další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.69 vteřin. 

Faux amis in German and in English
KALOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá tématem "Faux amis v německém a anglickém jazyce". Práce je zaměřena především na sémantické faux amis, se kterými se žáci a studenti v České republice mohou setkat. V teoretické části je objasněna základní terminologie související s tzv. "falešnými přáteli". Dále je popsán vznik a klasifikace faux amis. V praktické části jsou shromážděny příklady sémantických faux amis, které jsou rozděleny do referenčních úrovní podle Společného evropského referenčního rámce (SERR). Seznamy faux amis, rozdělené podle úrovní, jsou v praktické části ještě dále analyzovány.

Biota zaplaveného kamenolomu u obce Hradec u Stodu: využití lokality v terénní výuce
HOLZÄPFELOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá zatopeným kamenolomem v obci Hradec u Stodu. Kamenolom je zkoumán z historického, ekologického, biologického a didaktického hlediska. Práce obsahuje informace o historii, ekologii a přírodních poměrech zkoumané lokality. Jsou zde uvedeny výsledky průzkumu výskytu přírodnin v kamenolomu a návrh na využití kamenolomu v terénní výuce žáků, který je doplněn pracovními listy určenými pro žáky při jejich práci v terénu. Přílohy obsahují fotogalerii zjištěných přírodnin. Součástí diplomové práce je i DVD s kompletní fotodokumentací.


Rozvoj komunikačních dovedností ve výuce cizího jazyka
KLIMASOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje rozvoji komunikačních dovedností ve výuce cizího jazyka. Cílem je zjistit, jakými způsoby rozvíjejí učitelé komunikační dovednosti ve výuce cizího jazyka a jejich zpětnou vazbu u žáků. Teoretická část se soustředí na jednotlivé komunikační dovednosti z hlediska jejich obsahu, procesu, rozvoje a hodnocení. Dále se teoretická část zabývá jazykovými prostředky, bez nichž by nebylo možné komunikační dovednosti realizovat. V další řadě se pak věnuje zařazení cizího jazyka v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. V praktické části se autorka zaměřuje na výsledky výzkumu, který zjišťuje názory žáků a učitelů na používání komunikačních dovedností v cizích jazycích dotazníkovým šetřením. Zjištěné výsledky jsou zachyceny v tabulkách a grafech.

Obrazy na obloze - téma pro aktivní výtvarné činnosti žáků ZŠ
Tenorová, Andrea ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Skarlantová, Jana (oponent)
Pozitivní přístup dítěte k výtvarné výchově je podmíněn hlavně postojem vyučujícího pedagoga. Silná motivace je předpokladem úspěšného zpracování zadaného problému. Zabývat se osobností jedince je nutností, která se vyplácí ohledně navázání komunikace Projektová výuka se jeví jako velmi vhodná a žádoucí i ve výtvarné výchově, poznatky jsou hlubší a rozsáhlejší. Do jaké míry se podaří tyto aspekty uplatnit v této práci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sestavení a ověření ročního tréninkového plánu v nohejbalu u družstva žáků v TJ Trhové Sviny\\
CHUCHEL, Milan
Úkolem této práce je sestavit a ověřit roční tréninkový plán pro tým žáků TJ Spartaku Trhové Sviny. V teoretické části mapuje a popisuje herní činnosti jednotlivce, herní systémy a herní kombinace v nohejbalu. V praktické části se věnuje sportovnímu tréninku, stanovení cílů ročního tréninkového plánu, sestavení a průběhu ročního tréninkového plánu. Plnění vytýčených cílů v daných obdobích, ověření a vyhodnocení získaných výsledků. Pro ověření platnosti získaných dat byla použita statistická metoda párového t-testu. Po vyhodnocení výsledků byla přijata hypotéza, že v daném období roku 2007 se u tréninkové skupiny prokazatelně změnila výkonnost ve sledovaných činnostech.

Vzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989
Purgertová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...


Badatelsky orientovaná výuka v přírodních vědách
Nedomová, Martina ; Kettnerová, Bohumila (oponent) ; Čížková, Věra (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou charakterizovány mezinárodní výzkumné projekty v oblasti přírodovědného vzdělávání PISA (Programme for international student assessment), TIMSS (Third international mathematics and science study) a projekt ROSE (Relevance of science education). V druhé části se práce zaměřuje na aktivity Evropské unie, které se zabývají problematikou spojenou s nezájmem žáků o přírodní vědy. Z průzkumů EU vyplynula jistá doporučení, z nichž k nejvýznamnějším patří zařazování badatelského přístupu do vzdělávání. Charakteristikou tohoto způsobu výuky se zabývá další část práce. Popsány jsou také projekty probíhající v Evropě, které aplikují tento přístup do vzdělávání. V závěru práce je uveden český projekt "3V", jenž tento nový přístup aplikuje v biologii.

Testování žáků mladšího školního věku z anglického jazyka
URBANOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá testováním žáků mladšího školního věku z anglického jazyka. Práce je složena ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje obecnému testování jako jedné z forem hodnocení, testování základních řečových prostředků a jazykových dovedností anglického jazyka a podrobnému popisu mezinárodních cambridgeských jazykových zkoušek pro děti. Teoretická část dále hledá odpovědi na základní otázky týkající se testů a testování. Praktická část zkoumá prostřednictvím případové studie, jakým způsobem příprava a složení mezinárodních dětských jazykových zkoušek na úrovni Starters ovlivní dosavadní úroveň anglického jazyka pozorovaných žáků a zda testy mohou být motivací k dalšímu studiu. Případová studie je založena na celoročním pozorovaní žáků, na výsledcích dotazníků a na hloubkovém rozhovoru s paní učitelkou, která žáky na testy připravovala. Práce je zakončena úvahou na téma: Proč jsou CYLET testy tak motivující?