|
Problémy a možnosti uživatelského rozhraní
Boučková, Jana ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Diplomová práce se věnuje oblasti Human-Computer Interaction (HCI), která pokrývá uživatelskou přívětivost, použitelnost a další aspekty plynoucí z interakce člověka a počítače. Podle autorčiny hypotézy se této oblasti nevěnuje na vysokoškolských informatických oborech dostatečný prostor, přestože praktické zvládnutí teoretických znalostí HCI je nutnou podmínkou pro tvorbu kvalitního softwaru. V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody pro výběr tohoto tématu, postup zpracování a cíle práce. Obsahem hlavní části práce je zjištění stavu výuky témat HCI na českých vysokých školách a návrh kurzu HCI pro vysoké školy. Závěrem je zhodnoceno dosažení cílů diplomové práce a postupů zpracování.
|
|
Zvýšení konkurenceschopnosti internetového obchodu využitím internetové reklamy
Vaněček, Jakub ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kvapil, Petr (oponent)
Předmětem zájmu diplomové práce je zkoumání vlivu internetové reklamy a použitelnosti webových stránek na konkurenceschopnost internetového obchodu. Cílem práce je úspěšná aplikace teoretických znalostí na praktickém příkladě internetového obchodu Lahůdkářství Jan Paukert. Tato aplikace by se měla projevit zvýšením návštěvnosti a dosažením vyšších prodejů. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. První část je zaměřena na teoretické znalosti z oblasti použitelnosti a internetové reklamy, druhá se věnuje jejich aplikaci na internetovém obchodě.
|
|
Srovnání webů vybraných e-shopů
Freiberg, Michal ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením ucelené metodiky pro srovnání webových prezentací internetových obchodů. Metodika obsahuje všechna důležitá kritéria pro potřeby analýzy. Dále jsou v práci pomocí této metodiky zhodnoceny tři vybrané internetové obchody a vyhodnoceny výsledky provedené analýzy.
|
|
Porovnání webových stránek vybraných světových měst
Novák, David ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem této práce je vytvořit metodiku pro hodnocení a porovnání webových stránek světových měst a následně srovnat vybrané weby jejím aplikováním. Úvodní teoretická část se věnuje historii a současnosti internetu a webových stránek obecně, uvádí jejich kategorizaci, používané technologie, klíčové aktuální statistiky a důvody rostoucího významu webů měst s důrazem na e-Government. Porovnány jsou oficiální weby Londýna, New Yorku a Sydney. Jde o moderní světoznámá města, srovnatelná svou velikostí, používaným jazykem a celkovou atraktivitou. Metodika se snaží být objektivní, univerzální a znovupoužitelná. Weby hodnotí oproti kritériím rozděleným do 4 oblastí: grafický design, použitelnost, přístupnost a informační obsah. V závěru jsou výsledná hodnocení určena pomocí váženého průměru na základě vah kritérií a oblastí.
|
| |
|
Vzorové srovnání webových stránek Prahy a Londýna
Zeman, Michal ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Ganoczy, Eduard (oponent)
Tato práce se zabývá komplexní analýzou a srovnáním webových stránek Prahy a Londýna. Nejprve uvádí do problematiky Internetu jako celku, poté se zaměřuje konkrétně na webové stránky. V práci jsou vybrány dvě webové prezentace měst Prahy a Londýna. Jsou zde obsaženy krátké případové studie pro vyhledávání strukturovaných informací na vybraných stránkách. Dále jsou zde vyzdvihnuty a popsány nejdůležitější oblasti webových stránek, jako je použitelnost, přístupnost, informační hodnota, grafický design a podle nich je vytvořen systém hodnocení, který je poté aplikován na vybrané weby. Závěry jsou ověřeny uživatelským testem. Na konci práce je finální srovnání stránek, doplňené o několik návrhů na zlepšení.
|
|
Obchodní úspěšnost eshopu a její hodnocení
Hradcová, Monika ; Kališová, Libuše (vedoucí práce) ; Kraucher, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na obchodní úspěšnost internetových obchodů, konkrétně na kvalitativní faktory webových stránek jako jsou použitelnost, důvěryhodnost, přístupnost, konkurenceschopnost nabídky atd. a na vybrané metody komunikace (PPC, SEO, email marketing a další). Uvedeny jsou zde také možnosti analýzy a hodnocení těchto faktorů a řízení pomocí KPI. V praktické části byla na základě uživatelského testování, heuristické analýzy použitelnosti, analýzy návštěvnosti, SEO analýzy a dalších informací formulována konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení obchodních výsledků eshopu www.ceskeskolky.cz.
|
|
Návrh a volba uživatelského rozhraní
Šild, Vladimír ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Vývoj přístupů k interakci počítače s uživatelem od počátků kybernetiky až do současnosti závislým především na vývoji operačních systémů. Zhodnocení současného komponentního přístupu k tvorbě grafického uživatelského rozhraní a jeho využití v komerčních a nekomerčních aplikacích. Hlavní psychologicko-filozofické principy, které jsou podmínkou každého úspěšně navrženého či zvoleného uživatelského rozhraní.
|
|
Srovnání web stránek vybraných logistických společností
Tománek, Martin ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Bébr, Richard (oponent)
Vytvoření metodiky pro komplexní zhodnocení web stránek v oblasti použitelnosti webu, přístupnosti webu, viditelnosti webu, informační hodnoty a kreativity a grafického designu. Aplikace vytvořené metodiky na tři společnosti působící na logistickém odvětví v České republice, jejich vzájemné zhodnocení a vytvoření doporučení pro zkvalitnění jejich web stránek.
|
|
Analýza vybraných aplikací pro obchodování na finančních trzích
Vedral, Jakub ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Doc. Ing. Jan. Pour, CSc., (oponent)
Práce se zabývá porovnání vybraných aplikací využívaných pro obchodování na finančních trzích z hlediska použitelnosti. Práce nejprve představuje základní fungování obchodů a propojení obchodování s informatikou. Dále práce popisuje metodiku vytvořenou za účelem hodnocení s ohledem na běžně používané postupy při hodnocení použitelnosti a na rozšířené definice použitelnosti. Následně je v práci provedena analýza programů s pomocí dobrovolníků.
|