Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,986 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Didaktické počítačové hry na 2. stupni ZŠ
Němeček, Ondřej ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování nabídky počítačových her a možnosti jejich případného využití proedukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce primárně vychází z on-line zdrojů, zaměřuje se na nejaktuálnější produkty počítačových her, vyhodnocuje vlastní dotazníkový průzkum zaměřený na rodiče a jejich děti, sekundárně využívá vlastních zkušeností autora, jeho rozhovorů s učiteli a dostupnou literaturu. Těžištěm práce je zmapování nabídky různých zaměřených počítačových her, pro děti ve věku 10 - 141et, a příkladů jejich nasazení v didaktickém procesu vyučování na 2. stupni Cílem je na příkladech počítačových her poukázat na možnosti jejich užití při podpoře výuky a rozvoje žáků v různých předmětech.

Zdravý životní styl v mateřské škole
PANUŠKOVÁ, Jaroslava
Závěrečná bakalářská práce se snaží přiblížit pojem ?zdravý životní styl?, o kterém se v současné době tolik hovoří a naplňování tohoto pojmu v mateřské škole ve všech jeho podobách, tj. po stránce fyzické, psychické a sociální. Je zde připomenuta jeho důležitost pro další postoje a návyky dítěte. V další části práce se seznamujeme s programem ?Mateřská škola podporující zdraví? a projektem ?Zdravá abeceda?. V praktické části je popsána práce a aktivity mateřské školy, která je zařazena do programu Mateřská škola podporující zdraví. Součástí bakalářské práce je vyhodnocení výzkumu pomocí dotazníkové metody o naplňování zdravého životního stylu v různých mateřských školách, vyhodnocení dotazníku pro rodiče, jejichž děti navštěvují mateřskou školu zařazenou do programu ?Mateřská škola podporující zdraví? a rozhovor s dětmi.

Dítě s ADHD v mladším školním věku
Johnová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce pojednává o problematice dětí s ADHD a věnuje se především tomu, jakým způsobem k nim přistupovat a jaké prostředí je pro ně vhodné, aby se jejich obtíže zmírnily. V první kapitole uvádím základní informace týkající se ADHD. Zařadila jsem ji pro celkové seznámení s problematikou a s obtížemi, které děti s diagnózou ADHD mají. Dále v práci uvádím především praktická doporučení do běžného života doma i ve škole. V praktické části popisuji fungování ZŠ Grafická, jaký je v praxi přístup k dětem s ADHD, a co jim škola nabízí. Popsáním praxe a prostředí na ZŠ Grafická docházím ke srovnání teoretických východisek pro přístup a práci s dětmi s ADHD s tím, jak věci fungují v praxi. Na základě popisů si může každý toto srovnání provést sám. Shrnutí je uvedeno v Závěru. Problematika dětí s ADHD je široká, děti mají potíže různého rozsahu a závažnosti. Od zdravých dětí se děti s diagnózou ADHD většinou příliš neliší, přesto jsou oproti nim v nevýhodě, pokud dojde na výchovu, učení a zvládání každodenních situací. Běžné fungování jim lze ulehčit správným přístupem k jejich problémům a k nim samotným, stejně jako drobnými úpravami prostředí, v němž se děti pohybují. Proto jsem zvolila právě tento přístup k dané problematice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vliv negativní rodinné výchovy na dítě předškolního věku
PEKÁRKOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce pojednává o rodině a jejím výchovném vlivu na dítě. V teoretické části jsem nastínila vývoj rodiny v průběhu dějin, pomocí prostudované literatury jsem uvedla některé definice, abychom si uvědomili mnohostrannost této instituce. Zaměřila jsem se na fungování rodiny v rámci společnosti a některými charakteristikami ukázala rozdíly mezi rodinou harmonickou a závadovou. Vytyčila některé problémové momenty ve výchově jako jsou nevhodné výchovné postoje rodičů. K vytvoření praktické části jsem použila dvě výzkumné metody. První metodou je případová studie, která vznikla dlouhodobým pozorováním a ukazuje nám na konkrétních případech vliv nevhodné, čili negativní výchovy. To se odráží v jednání a chování dětí, které navštěvují naši mateřskou školu. Pro druhý výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které bylo určeno pro rodiče předškolních dětí a mapuje nám, jakým způsobem rodiče přistupují k výchově svého dítěte a řeší výchovné problémy.

Využití přírodních materiálů pro tvořivou činnost dětí v mateřské škole
ŠAFRÁNKOVÁ, Helena
Cílem této práce je připomenout čtenáři důležitý význam využívání přírodních materiálů při tvoření a hrách v mateřské škole. Právě jejich prostřednictvím totiž nejsnadněji přivedeme děti k empirickému poznávání jejich zdrojů i prostředí, ve kterém se vyskytují, a tím k vytváření kladného vztahu k přírodě a životnímu prostředí, chápání souvislostí v něm a nutnosti jeho ochrany. Je zde proto uvedeno mnoho možností využití přírodních materiálů vhodných pro předškolní děti, popis praktických realizací některých z nich, jejich příprava i následné vyhodnocení.

Úloha knihy při rozvoji dětské fantazie
Zemanová, Pavlína ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Rösslerová, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o významu knihy v rozvoji dětské fantazie. V úvodní kapitole je stručně nastíněna problematika dětské fantazie. Druhá část se zabývá ontogenetickým vývojem dítěte od prenatálního období po období mladšího školního věku a rozvojem klíčových kompetencí dítěte. Dále se zaměřuje na vybrané psychologické směry, které měly imaginaci jako předmět zkoumání. Vysvětluje a teoreticky vymezuje základní pojmy a procesy imaginace. Věnuje se specifickým jevům dětské fantazie a vývoji fantazie. Třetí část diplomové práce pojednává o literárních žánrech určených dětem, blíže se zabývá tradiční pohádkou a specifikuje úlohu pohádkových postav a literárních hrdinů. Stručně se zabývá historickým vývojem české knižní ilustrace, významem ilustrací v knihách pro děti a též jedním ze způsobů vyjádření fantazijních představ dětí - dětskou kresbou. Předposlední kapitola se zabývá aplikací všech výše zmíněných poznatků v praxi a uvádí praktickou ukázku práce s dětmi předškolního věku. Věnuje se též vztahům dítěte ke škole a ke knize. Závěrečná část obsahuje stručné shrnutí poznatků. [Autorský abstrakt].

Mimika a její role v komunikaci mezi učitelem a dítětem v prostředí mateřské školy
BURDOVÁ, Hana
Bakalářská práce řeší problematiku mimiky a její role v komunikaci mezi učitelem a dítětem v prostředí mateřské školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti komunikace a shrnuty specifické rysy neverbální komunikace se zaměřením na mimiku. Kvantitativní výzkumy, realizované v praktické části, přináší data, jež byla získána metodami dotazníkovou a testovací.


Otevřený model školy, Možnosti spolupráce škol s dalšími subjekty
Chalupecká, Miloslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kroláková, Dagmar (oponent)
Závěrečná práce se zabývá otevřeným (participačním) modelem výchovného systému školy v oblasti výchovných aktivit, možnostmi osvědčené i netradiční spolupráce škol a školských zařízení se školskými i jinými subjekty. Vychází jednak z poznatků odborné literatury a jednání mezinárodních organizací, které věnují výchově dětí a jejich činnostem ve volném čase značnou pozornost, jednak z výzkumu na sto pěti školách a školských zařízení. Vzhledem k tomu, že studie i ankety o budoucí podobě školy předpokládají, že škola zůstane i vnejbližších 1 5 - 2 0 letech nenahraditelnou společenskou institucí, bude patřit mezi důležité úkoly manažerů škol hledat a získávat vhodné partnery pro volnočasové aktivity dětí. Tato práce jim nabízí možnosti spolupráce škol a školských zařízení s nejrůznějšími partnery na základě odborné literatury i výsledků výzkumu. Shrnuje také zkušenosti oslovených účastníků výzkumu.

Návrh začlenění průřezového tématu ekologická (environmentální) výchova do programu 5. ročníku ZŠ a praktické ověření vybrané části při práci s dětmi
Hrabáková, Libuše ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavelková, Jaroslava (oponent)
Předmětem bakalářské práce je možnost začlenění environmentální výchovy do vznikajících ŠVP Z V a praktické ověření při práci s dětmi. Projekt je připraven v souladu se Vzdělávacím programem Základní škola i v souladu s pedagogickými zásadami, vyučovacími metodami a organizačními formami. Předložená práce prezentuje zařazení konkrétních programů do vyučovacích hodin 5. ročníku ZŠ.