Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,784 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.28 vteřin. 

Adaptace dětí na roli školáka
Vísnerová, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovství


Kurikulum střední školy a Vzdělávání pro zdraví
Jiráková, Martina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce Kurikulum střední školy a Vzdělávání pro zdraví se zabývá vzdělávací oblastí Vzdělávání pro zdraví na středních školách. Pojednává o kurikulu obecně, dále o tom, jak je vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví zakotvena v Rámcovém vzdělávacím programu pro střední odborné vzdělávání (RVP) a ve Školním vzdělávacím programu pro střední školu (ŠVP) a jak je zakotvena oblast Člověk a zdraví v RVP a v ŠVP pro základní vzdělávání. Cílem práce je vystihnout obsah a důležitost vzdělávací oblasti Vzdělávání pro zdraví. Výzkum se zaměřuje na reálný obsah Vzdělávání pro zdraví na středních školách a také na to, jak nahlížejí na obsah a důležitost této vzdělávací oblasti žáci a učitelé. Dalším cílem výzkumu je porovnat, jak je tato oblast zakotvena v RVP pro střední odborné vzdělávání a v ŠVP pro střední školu oproti základní škole.

Práce výchovného poradce na základní škole
Malá, Martina ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Projekt koncepce výchovného poradenství na základní škole veV.vychází z teoretických základů týkajících se výchovného poradenství. V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy problémů, se kterými se VP na základní škole setkává. Tento teoretický rámec pak tvoří osnovu pro zpracování koncepce práce VP na konkrétní škole. Součástí projektu jsou i dotazníky pro žáky, informační leták pro rodiče. V bodech, ve kterých je to možné, je navržen i časový plán realizace. Teoretická část bude sloužit jako informační základna pro učitele. Při realizaci projektu je důležitá spolupráce VP,TU a ředitele školy. V praktické části se zabývám možností integrace nevidomé dívky do základní školy.( materiální vybavení, personální zajištění, individuální vzdělávací plán, spolupráce s rodinou…)

Analysis, design and implementation of CRM solutions for selected company
Ilavský, Dávid ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na oblast informačních systémů, které se používají na podporu řízení vztahů se zákazníky v podnicích. Hlavním cílem práce je poskytnout ukázku řešení implementace CRM systému pro reálného zákazníka z bankovního sektoru. V úvodu práce jsou vymezeny základní funkční oblasti každé CRM aplikace. Každá tato oblast je blíže popsána z pohledu jejího hlavního využití a úkolů, které v rámci CRM jako celku plní. V další části je blíže popsána analytická oblast CRM (nebo také Customer Intelligence), která v poslední době postupně přebírá klíčovou roli celého CRM systému. Jsou v ní zahrnuty možnosti využití v různých oblastech. Na konci teoretické části autor srovnává základní rozdíly mezi cloudovým modelem nasazení a klasickým on-premise řešením. Praktická část se věnuje hlavnímu cíli práce a popisu dodávaného řešení v podobě modulu, který rozšiřuje stávající aplikaci CRM o možnost evidence obchodních partnerů Hypoteční banky, a. s. a ČSOB Pojišťovny centralizovaně v jednom systému. Požadavek je řešen v aplikaci Microsoft Dynamics CRM 2011 a jako výchozí systém je použito CRM Hypoteční banky.

Informační systém pro základní školy
Dubšík, Lukáš
Dubšík, L. Informační systém pro základní školy. Bakalářská práce. Brno: Mende-lova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce popisuje vývoj nového informačního systému pro základní školy, v tomto případě se jedná o základní školu v Ketkovicích. Jsou zde uvedeny technologie, které byly použity při jeho tvorbě, popis jakým způsobem vývoj probíhal a následné porovnání původního řešení s řešením novým. Mimo tvorby nového informačního systému, text popisuje i další možnosti, které základní školy mohou využít

Cestovní ruch a rekreace ve vybrané oblasti Šumavy a jejího podhůří
JANEČEK, Petr
Cílem této práce je především zhodnocení současného stavu cestovního ruchu v popisované oblasti dvanácti obcí. Velká pozornost byla věnována struktuře předpokladů rozvoje cestovního ruchu, protože zájmové území se velice liší v rozmístění atraktivit cestovního ruchu. Pro destinaci je velice důležité znát návštěvníka, který do místa přijíždí. Povědomí o jeho potřebách je základní podmínkou k jejich uspokojení. Proto jsme se v práci také zabývali zhodnocením struktury návštěvníků cestovního ruchu. Zaměřili jsme se na jeho vnímání lokality, vtah k ceně, způsobu cestování a na další faktory, které jsou klíčové při marketingových operacích. Popisované území se velice liší v počtu předpokladů jedlá- li se jak o přírodní tak i o historické předpoklady. Výsledkem této práce by nemělo být pouhé zmapování předpokladů a ukázání nerovností v jejich rozmístění, ale také podat návrhy jak tyto nerovnosti zmenšit.

Intence darů z lásky v proměmnách tradice a současnisti
Navrátilová, Alexandra
V 19. a první polovině 20. století bylo darování z lásky úzce spjato s mentalitou a hodnotovým systémem tradičního společenství. Předávání a přijímání darů probíhalo podle ustálené etikety. Základní charakter darování autorka konfrontuje s výsledky současných výzkumů ve vybraných skupinách středoškolské a učňovské mládeže ve věkové skupině 15-19 let. Konstatuje vytrácení porozumění tradiční milostné symboliky darů, jejichž významy jsou dnes převrstveny univerzalitou darů, mediálně podporovanou. Méně závazným darům mezi dospívajícími odpovídá i menší symbolická znakovost darů. Základní intence darování (potřeba partnerů vyjádřit vzájemnou náklonnost a lásku) zůstala nezměněna.

Topografie židovstva na Vysočině na příkladu Velkého Beranova a Malého Beranova
Kuncová Zadražilová, Jaroslava ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Pokorná, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá topografií židovského obyvatelstva na Vysočině v regionu Jihlavska, na příkladu dějin obcí Velký Beranov a Malý Beranov. Židovské obyvatelstvo v těchto dvou vesnicích nebylo tak početné jako ve městech, nicméně i přesto tvořilo významnou demografickou složku těchto dvou vesnic. Také tvořilo významnou podnikatelskou vrstvu společnosti. Impulsem pro vznik této diplomové práce bylo zapojení žáků základní školy ve Velkém Beranově do projektu Židovského muzea v Praze - Zmizelí sousedé. Účastníci tohoto projektu pátrají po osudech "zmizelých sousedů" z oblasti jim nejbližší. Pro žáky základní školy ve Velkém Beranově to byl samozřejmě Velký a Malý Beranov. Zároveň je obsahem této práce i krátké pojednání o Židovské náboženské obci v Jihlavě a tamních obyvatelích, stejně jako o židovském obyvatelstvu v celých Čechách a na Moravě.

Výtvarně-dramatické dílny
Habrychová Koutová, Hana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Výtvarně dramatická dílna v tomto pojetí se zaměřuje na studenty středních škol a čtyřletých gymnázií. Čerpá své zdroje z několika oblastí. Těmi jsou: zvolená literatura, jejíž volba se odvíjí od probírané látky v hodinách českého jazyka a literatury daného ročníku SŠ; výtvarno, které se zde objevuje ve dvou rovinách - jako inspirace, vzatá z jedné etapy dějin umění shodné s literaturou, a jako samotná tvorba prostřednictvím technik výtvarného umění (nejčastěji moderního a současného) a v neposlední řadě postupy dramatické výchovy, které určují základní stavbu celé dílny. Jeden z hlavních cílů přitom je zmírnit důsledky krize výtvarného vyjadřování projevující se v období dospívání.