Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formula SAE aerodynamic optimization
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This work focuses on wind tunnel testing of a 25% scale model of a Formula SAE race car. In the first part, Formula SAE competition is introduced and role of aerodynamics within this competition is described. That is followed by review of the theoretical background that is relevant to the presented experiment. In the second part, the experiment itself is described and results presented. As part of this work, a six component strain gauge force balance was designed, manufactured, and calibrated. Wind tunnel testing was done in four different configurations to determine the influence of inverted wings and floor with diffuser on aerodynamic performance of the car.
Metody pro stanovení aerodynamických vlastností vozidel
Páleš, Patrik ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Zámerom tejto bakalárskej práce je popis metodiky využívanej na meranie aerodynamických vlastností vozidiel. Presné stanovenie aerodynamických charakteristík vozidla vyžaduje použitie sofistikovaného skúšobného vybavenia a náročné inžinierske postupy. Výskum prebieha prostredníctvom kombinácie viacerých prístupov. Výpočtové modelovanie turbulentného prúdenia je založené na použití turbulentných modelov RANS, LES a DNS. V aerodynamických tuneloch sa sleduje rozloženie tlaku na povrchu karosérie a prúdenie v jej okolí, pričom vizualizácia prúdenia prebieha prostredníctvom optických (PIV, LDA) a neoptických metód. Experimentálne testovanie na vozovke sa zameriava na smerovú stabilitu vozidla a jeho citlivosť na bočný vietor, taktiež sa testuje chladenie, tepelný manažment motora a mnoho ďalších parametrov.
Návrh vzduchotechnické komory
Klusoň, Vladimír ; Sikora, Michal (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o zhotovení zařízení pro měření vzduchotechnických veličin, tzv. vzduchotechnické komory. Vzduchotechnická komora slouží k vývoji ventilačních systémů elektrických strojů. Pomocí ní je možné testovat chlazení různých typů elektrických strojů (například asynchronní motor). Tato práce sestává ze tří částí. První část obsahuje popis celého zařízení po jednotlivých komponentách. U každé komponenty se text soustředí jednak na obecnou teorii s ní související a zároveň na popis samotné realizace. Další část se věnuje odzkoušení výrobku, tj. ověření jeho funkčnosti a těsnosti. Třetí část uzavírá text zhodnocením výsledného řešení problému.
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Comparison of panel codes for aerodynamic analysis of airfoils
Bilčík, Adam ; Schoř, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to create an overview of currently the most used panel codes for computation of aerodynamic characteristics of 2D airfoils. Description of the basic principles of panel code, comparison of various implementation and evaluation (accuracy, applicability) for typical tasks. In this thesis there were used three different panel codes: Xfoil, JavaFoil and XFLR5. Thesis was enriched by measurement in wind tunnel.
Statická analýza konstrukce rozhledny
Šoupalová, Kristýna ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickou analýzou stávající ocelové konstrukce rozhledny ve tvaru šroubovice. Dva trojrozměrné modely konstrukce, lišící se způsobem vymodelování sloupů, byly vytvořeny pomocí softwaru RFEM 5.25 od společnosti Dlubal. Modely jsou zatíženy vypočteným zatížením a následně jsou výsledky obou modelů porovnány. Byl vytvořen i třetí trojrozměrný model, který je doplněn o plošné prvky. Tento model je umístěn do větrného tunelu pomocí softwaru Dlubal RWIND. Je provedeno porovnání normově spočítaných účinků větru a výsledků RWIND.
Chladící systém Formule Student
Šebela, Kamil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá chladícím systémem Formule Student. Práce je rozdělena do tří částí, první část se zabývá popisem stávajícího chladícího a mazacího systému. Druhá část práce se věnuje měřením jednotlivých komponent systému na měřícím stavu, v aerodynamickém tunelu a měření na vozidle. Poslední část práce se věnuje zhodnocení měření a návrhu konstrukčních úprav pro zlepšení parametrů chladícího systému.
Design and realization of an aerodynamic tunnel for spraying nozzles
Cejpek, Ondřej ; Jaroš, Michal (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Working conditions of atomizers in engineering applications differ from those in laboratory, where the atomizers are tested. The usage of a wind tunnel can simulate more realistic conditions. The wind tunnel is used to investigate the atomizers in cross and co-flowing air stream. The investigation of a spray in the wind tunnel can bring an insight into the spray behaviour in cross and co-flow. The present master thesis deals with a design of a small-scale, low-speed wind tunnel for the experiments with sprays created by the pressure swirl atomizer with spill-line in cross and co-flow conditions. Many wind tunnel designs were proposed; however, the most suitable wind tunnel design for spray study is an open type wind tunnel in blow down arrangement with closed test section. The wind tunnel is composed of several sections and components; each component is designed to obtain a good flow quality in the test section. The spray is investigated by using Phase Doppler anemometry (PDA), Laser Doppler anemometry (LDA), Particle image velocimetry (PIV), and by high–speed imaging. These optical techniques pose particular design requirements on the wind tunnel. A design procedure of small-scale, low-speed wind tunnel is described, and the flow quality in the test section is verified. Velocity of the flow in the test section is in the range from 0 m/s to 40 m/s with turbulent intensity below 0.7%. In the chapter 7, high–speed visualization of a spray in cross-flow is presented. The flowing air changes the breakup length, cone angle, and spray shape. The smallest droplets are carried away by the flow.
Studie rozptylu nebezpečného polutantu v podzemní místnosti
Nosek, Štěpán
Tato studie zkoumala proudění vzduchu a šíření polutantů v podzemní místnosti s využitím dvou různých metod ventilace: přirozeného a nuceného větrání. Experiment byl prováděn na zmenšeném modelu místnosti v aerodynamickém tunelu pomocí fyzikálního modelování. Základními cíli bylo porozumět chování proudění vzduchu a rozptylu pasivních polutantů v reálném prostředí za izotermních podmínek.
TAČR TJ04000365: Projekt EDIMO
Chaloupecká, Hana ; Jakubcová, Michala ; Fiala, R. ; Kozohorský, Jan
Zpráva popisuje postup hlavních prací na projektu TAČR TJ04000365 po celou dobu jeho řešení. Postup prací popsaný již v předešlých zprávách o projektu je shrnut jen stručně. Naopak hlouběji se zpráva zabývá validací modelu. Pro validaci byla použita data získaná fyzikálním modelováním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.