Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Úprava zavěšení zadního kola formulového vozu
Okáník, František ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce zavěšení kola lehkého závodního vozidla kategorie Formule Student, konkrétně návrhem těhlice, náboje kola a dalších dílů sestavy. Konstrukce je zpracována v softwaru PTC Creo 2.0. Uvádí postup výpočtu kritických zátěžných stavů vozidla, výpočet trvanlivosti ložisek a výpočet průběhu zatížení kol během jízdy. Dále je zde uvedena napěťová analýza konstrukce, provedená v Ansys Workbench a analýza únavové životnosti.
Zadní těhlice vozidla Formule Student
Novák, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit konstrukční řešení zadní těhlice závodního vozu kategorie Formula Student. Dále je nutno navrhnout konstrukční řešení sestavy skupiny zadního kola s touto těhlicí se všemi požadavky s tím spojenými. Například rěšení nastavení odklonu kola. Vše je vymodelováno pomocí CAD systému. Je vytvořen výpočtový model, který je podroben v zátěžných stavech deformační a napěťové analýze pomocí metody konečných prvků. Je navržen vhodný materiál pro výrobu zadní těhlice. Dále je provedena optimalizace těhlice. Závěr práce se věnuje začleněním navrženého uspořádání do celkové sestavy vozu a je zde vysloveno hodnocení a vhodnost celého navrženého řešení.
Simulační analýza nosiče předního kola formulového vozidla
Gach, Jakub ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zavěšení předního kola, přesněji pak konkrétního prvku, těhlice. Popisuje základní požadavky na konstrukci, rozdělení těhlic, jejich způsob výroby a druhy použitých materiálu. V krátkosti se zmiňuje o topologické optimalizaci a její dvou optimalizačních metodách. Zabývá se rovněž dynamikou jízdy vozidla pro jízdní stavy – stojící vozidlo, brzdění a zatáčení. V praktické části se práce zaměřuje na určení zátěžných účinků na těhlici při výše zmíněných jízdních stavech s využitím MBS softwarů. Ke konci práce jsou pro zatěžování ze strany kola a strany zavěšení nápravy provedeny MKP analýzy napjatosti a deformace, které jsou následně porovnány a vyhodnoceny.
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Design dodávkového automobilu.
Kubík, Petr ; Paliatka, Peter (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na komplexní návrh dodávkového automobilu pro blízkou budoucnost. Potřeby dodávkového automobilu jako pracovního nástroje se neustále vyvíjí. To je způsobeno zejména rozvojem on-line obchodů a úsporou finančních prostředků při provozu. Návrh tedy postihuje specializovaný dodávkový automobil, který je určen převážně do městského provozu. Inovací je zejména jednomístná kabina s panoramatickým výhledem, ekologický pohon, technické řešení závěsu kola s možností vytočení všech kol v rozsahu -55 až +90°, což umožňuje kolmé najetí k chodníku do velmi úzké mezery a jízda šikmo vpřed a vzad téměř pod libovolným úhlem. Pro manipulaci pouze jedním člověkem je rovněž upraven i nákladní prostor, jehož podlaha umožňuje snadnou manipulaci se zbožím při nakládce a vykládce.
Hodnocení nápravy metodikou EUSAMA
Vítek, Lukáš ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá optimalizací vyhodnocení nápravy. Úvod je věnován popisu tlumiče odpružení, bezdemontážní zkoušky a dynamice vozidel. Odpružení vozidla musí zajistit posádce dostatečné pohodlí a především bezpečnost. Protože tlumiče odpružení podléhají poškození je nutné je kontrolovat. Nejdůležitějším principem bezdemontážní diagnostiky pro tuto práci je metodika EUSAMA. Všechna měření jsou realizována na rezonančním adhezním testeru TriTec. Toto zařízení je konstrukčně jednodušší než ostatní rezonanční zkušebny.
Konstrukční úprava náboje předního kola formulového vozu
Lněnička, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem náboje předního kola vozu kategorie Formule Student v systému CAD. Obsahuje porovnání konstrukčního provedení nábojů, různé způsoby uložení a zavěšení kola formulových vozidel. Je zde uvedeno několik variant navržených těhlic. V první fázi je navrženo uspořádání sestavy kola Formule Student a dále je provedena výpočtová simulace napjatosti náboje předního kola a jeho konstrukčních úprav pomocí MKP.
Konstrukce elektrického velomobilu
Starý, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh elektrického velomobilu, přesněji jeho přední nápravy a karoserie, jako jedné z možných alternativ k automobilům do měst. Nejprve je zde proveden rešeršní rozbor dostupných elektrických velomobilů. V dalším kroku, kterým je návrh vlastního elektrického velomobilu, jsou určeny parametry a vlastnosti vozidla. Z těch dále vychází samotný návrh přední nápravy. Je zde proveden návrh a optimalizace geometrie zavěšení, výpočet odpružení, návrh řízení a jejich konstrukční řešení. Na závěr je proveden návrh karoserie.
Měření charakteristik pružných lůžek zavěšení kol
Kopecký, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením statických charakteristik pružných lůžek zavěšení kol. Součástí je konstrukční návrh zkušebního zařízení a výkresová dokumentace, podle níž bylo zařízení vyrobeno. Zařízení má několik variant pro různá namáhání a je s případnými úpravami použitelné pro různá pružná lůžka včetně nesouosých. Je také uveden postup měření, výsledky měření statických charakteristik a jejich rozbor a porovnání s výpočty metodou konečných prvků. Změřené charakteristiky byly poté přidány do modelu nápravy pro multibody simulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.