Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba a ověřování pracovních listů z chemie pro žáky nižších stupňů víceletých gymnázií.
Tříska, Jan ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Zařazování učebních úloh určených k osvojování učiva je žádoucí ve většině naukových předmětů. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou pracovních listů z chemie pro žáky 8. a 9. ročníků základních škol a pro žáky odpovídajících stupňů víceletých gymnázií. Součástí práce je rešerše současné literatury, především vybraných pracovních sešitů a dostupných pracovních listů na internetu. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů na různá témata z učiva chemie podle RVP ZV. Vytvořené pracovní listy byly ověřovány na dvou školách a vyhodnocovány. Práce přináší nové možnosti, jak pojmout výuku některých témat z chemie s využitím připravených pracovních listů, které obsahují především úlohy na osvojování nového učiva.
Proč žáci volí víceletá gymnázia?
Slanařová, Jana ; Greger, David (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Vzdělávací systém v České republice nabízí žákům možnost absolvovat nižší sekundární stupeň vzdělávání i na víceletém gymnáziu. Tato bakalářská práce se zabývá přestupem na víceletá gymnázia a jejich společenskými souvislostmi. Pokouší se odkrýt pravé důvody, které žáka vedou k tomuto rozhodnutí. V teoretické části čtenářovi nabídne základní posloupnost historických změn ve školském systému, která se dotýkala víceletých gymnázií. Poskytne také empirické a faktické poznatky o problematice diferenciace ve vzdělávání, zvláště o víceletých gymnáziích. Empirická část podrobně rozebírá metodologii kvalitativního výzkumu, který měl za cíl osvětlit, proč žáci přecházejí na osmiletá gymnázia, čím si jedenáctiletý žák musí před vstupem na ně projít a jaké má očekávání od budoucího studia.
Víceletá gymnázia a jejich míra zastoupení ve vzdělávací soustavě Ústeckého kraje
Zahrádka, Jaroslav ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Předmětem bakalářské práce je popis problematiky víceletých gymnázií, jejich stručná historie a legislativní rámec, ve kterém vznikly a existují. Hlavním cílem práce je pak konkrétní kvantitativní vyjádření poměru zastoupení víceletých gymnázií ve vzdělávací soustavě Ústeckého kraje a jeho srovnání se základními strategickými dokumenty českého a regionálního (Ústecký kraj) školství, a také porovnání s ostatními kraji a celou Českou republikou. Na základě tohoto srovnání chce autor dospět k závěru, zda strategie školství Ústeckého kraje odpovídá koncepčním záměrům vlády a MŠMT České republiky. Základní metodou je sběr dat z koncepčních dokumentů a dále výročních zpráv škol tak, aby kvantitativní závěry byly co nejpřesnější. Předmětem práce v její praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit názory ředitelů základních a středních škol Ústeckého kraje na výše zmíněnou problematiku, a to jak z kvantitativního, tak z kvalitativního pohledu. Tato část práce má však za cíl pouze doplnit subjektivním pohledem z praxe výše uvedená data. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia, Ústecký kraj, míra zastoupení víceletých gymnázií ve vzdělávací soustavě kraje, exkluze, inkluze, klady a zápory víceletých gymnázií, časná selekce ve vzdělávacím systému, dotazníkové šetření, strategické záměry kraje a...
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumenty
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Srovnání úrovně znalostí geologie na nižších gymnáziích a 2. stupni základních škol v Českých Budějovicích
ŠÍREK, Vladimír
Předkládaná bakalářská práce se zabývá hodnocením úrovně znalostí neživé přírody u žáků 9. ročníků základních škol a kvart víceletých gymnázií na vybraných školách v Českých Budějovicích. K ověřování úrovně je přistupováno pomocí didaktického testu. Před samotným ověřováním byl nejprve proveden předvýzkum na menším vzorku respondentů a na jehož základě byly upraveny otázky testu, který už byl následně použit ve školách pro účely výzkum. Práce si klade za cíl poodhalení skutečných výsledků žáků na obou vzdělávacích stupních a také možnost poukázat na oblasti ve výuce geologie, s kterými mohou mít žáci potíže. Tato bakalářská práce byla vypracována v rámci projektu GAJU 065/2010/s.
Návrh geologicko-přírodovědné výukové trasy v okolí Mářského vrchu u Vimperku
POKORNÁ, Lucie
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření výukové trasy v okolí Mařského vrchu, která by mohla sloužit jako doplněk výuky přírodopisu především pro 2. stupeň základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V diplomové práci jsem se zaměřila na zpracování charakteristiky oblasti, didaktických doporučení a návrh trasy s jednotlivými zastávkami. Zastávek bylo navrženo celkem jedenáct. Ke každé zastávce byl zpracován její popis, didaktické využití pro konkrétní vyučovací předměty, otázky a úkoly, případně didaktické hry, které s danou zastávkou souvisí. K některým zastávkám byly vytvořeny pracovní listy. Ze všech zastávek byly pořízeny dokumentační fotografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.