Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klopení tenkostěnných ocelových nosníků s vazbami vybočení z roviny ohybu
Balázs, Ivan ; Vejvoda,, Stanislav (oponent) ; Studnička,, Jiří (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku stability ohýbaných ocelových tenkostěnných nosníků s vazbami vybočení z roviny ohybu a kroucení. V první části je nastíněn teoretický rámec řešení ztráty příčné a torzní stability ideálního tenkostěnného nosníku bez vazeb i s vazbami vybočení z roviny ohybu a kroucení. V další části se práce blíže soustředí na otázku stabilizace ocelových tenkostěnných nosníků plošnými prvky. Je shrnut současný stav poznání a jsou identifikovány některé problémy, které by bylo možné rozvíjet dalším výzkumem a přispět tak do této oblasti dalšími poznatky o skutečném chování těchto konstrukčních soustav. Míru stabilitace lze obecně kvantifikovat prostřednictvím hodnot smykové a rotační tuhosti poskytnuté tenkostěnnému nosníku plošným prvkem. Je diskutován zejména problém rotačního podepření ocelových za studena tvarovaných tenkostěnných nosníků prostřednictvím sendvičových panelů pod zatížením. V případě sání působícího na sendvičové panely má být případná přítomnost rotační vazby ověřena experimentální analýzou. Jako příspěvek k této problematice byl navržen a proveden soubor experimentálního ověřování za účelem stanovení hodnot rotační tuhosti poskytnuté ocelovým za studena tvarovaným nosníkům sendvičovými panely. V rámci experimentů bylo ověřováno jak rotační podepření bez vlivu vnějšího zatížení působícího na sendvičové panely, tak i s vlivem sání. Provedené experimenty prokázaly prakticky využitelnou míru rotačního podepření i při sání na povrch panelů. Její využití v rámci statického výpočtu může vést k hospodárnějšímu výsledku a přispět tak k efektivnímu a spolehlivému konstrukčnímu návrhu. Vybrané problémy byly analyzovány s využitím numerického modelování v programovém systému založeném na metodě konečných prvků.
Autosalon se servisem
Wilkonský, Roman ; Vašíček, Vladimír (oponent) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektové dokumentace pro provádění stavby. Stavba je navržená jako autosalon se servisem. Stavební parcela se nachází v katastrálním území Ostrava - Vítkovice. Projektová dokumentace je zpracována v souladu s platnými zákony, vyhláškami a normami. Stavba je funkčně rozdělena na dva objekty a to výstavní sál s administrativním a sociálním zázemím a servisní část s myčkou a sociálním zázemím. Tyto dva objekty jsou provozně a stavebně propojeny. Nejdelší půdorysný rozměr objektu je 68,56 x 38,36 m. Stavba je navržena jako železobetonový skelet v administrativní části a železobetonový stěnový systém v servisní části. Zastřešení v obou případech je realizováno pomocí ocelových vazníků. Železobetonový skelet je vyzděn pórobetonovými tvárnicemi a v střešní části opláštěný sendvičovými panely. Objekt je založen na železobetonových základových patkách v kombinaci se základovými pásy. Servisní část je navržená jako jednopodlažní, kdežto administrativní část je dvoupodlažní.
Prostorová železobetonová konstrukce průmyslového objektu
Pelikán, Adam ; Švaříčková,, Ivana (oponent) ; Šimůnek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem projektu je nosná konstrukce skladovací haly, která je navržena jako železobetonová prefabrikovaná rámová na rozpětí 18m založená na kalichových patkách. Střešní plášť je netuhý složený ze střešních kazetových desek. Obvodový plášť je ze železobetonových sendvičových zateplených panelů uložených na základových prazích. Návrh se zaměřuje na jeden typický rám. Dimenzován je vazník, sloup a kalichová základová patka. Návrhová životnost konstrukce je 50 let.
Realizace ocelové konstrukce dílenské haly ve Studenci
Petrů, Václav ; Porwisz, Ondřej (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o výstavbě ocelové konstrukce, která bude sloužit jako hala údržby zemědělské techniky. Stavba se nachází na okraji obce Studenec. Bakalářská práce obsahuje technickou zprávu řešeného objektu, situaci stavby se širšími vztahy dopravních tras, technologický předpis pro etapu výstavby ocelové konstrukce s položkovým rozpočtem, který obsahuje výkaz výměr, návrh zařízení staveniště a technická zpráva zařízení staveniště, časový harmonogram, návrh strojní sestavy pro výstavbu ocelové konstrukce. Práce řeší výstavbu ocelové konstrukce, pro tu jsou zpracovány kvalitativní požadavky a jejich zajištění. Obsahem práce je také bezpečnost práce řešené technologické etapy a protipožární ochrana ocelové konstrukce.
Realizace ocelové konstrukce dílenské haly ve Studenci
Petrů, Václav ; Porwisz, Ondřej (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o výstavbě ocelové konstrukce, která bude sloužit jako hala údržby zemědělské techniky. Stavba se nachází na okraji obce Studenec. Bakalářská práce obsahuje technickou zprávu řešeného objektu, situaci stavby se širšími vztahy dopravních tras, technologický předpis pro etapu výstavby ocelové konstrukce s položkovým rozpočtem, který obsahuje výkaz výměr, návrh zařízení staveniště a technická zpráva zařízení staveniště, časový harmonogram, návrh strojní sestavy pro výstavbu ocelové konstrukce. Práce řeší výstavbu ocelové konstrukce, pro tu jsou zpracovány kvalitativní požadavky a jejich zajištění. Obsahem práce je také bezpečnost práce řešené technologické etapy a protipožární ochrana ocelové konstrukce.
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Běhůnek, Ondřej ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby Autocentra VW v Mikulově. Dokumentace navazuje na studii vypracovanou během letního semestru akademického roku 2019/2020, v rámci předmětu AG033. Cílem studie bylo vypracovat dispozici, funkční a architektonické řešení. Bakalářská práce rozpracovává tuto studii do podrobnosti dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby. Místo stavby se nachází na Jižní Moravě, na severozápadním okraji města Mikulov v areálu bývalého JZD. Objekt je napojen na místní komunikaci ul. Jiráskova dvěma vjezdy, na které navazuje asfaltová komunikace kolem celého objektu. Kolem ní jsou rozmístěny parkovací plochy pro návštěvníky a zaměstnance, dále odstavné plochy pro servisovaná vozidla a pro vozidla určená k prodeji. Objekt je dělen do více funkčních celků, zejména prodej nových automobilů, s administrativním zázemím, prodej náhradních dílů s příručním skladem a autorizovaný servis, se zázemím pro zaměstnance a skladem náhradním dílů. Tyto celky se odráží v hmotě stavby, tvořené třemi kvádry, různě výškové uzpůsobenými dle požadavků na světlou výšku provozu. V prvním, jednopodlažním kvádru se nachází prodejní část, v prostředním, dvojpodlažním kvádru, skladování a prodej náhradních dílů v přízemí, administrativní část ve druhém podlaží. Ve třetím kvádru je servis a jeho zázemí. Části jsou vzájemně propojeny a tvoří tak jeden souvislý objekt. Stavba z architektonického hlediska vychází z okolní průmyslové zástavby a je opláštěna titanzinkovým předsazeným perforovaným pláštěm. Oslunění stavby je zajištěno rozsáhlými prosklenými stěnami po stranách stavby, v druhém podlaží okny. Dále je objekt osvětlen pomocí střešních světlíků. V interiéru prodejní a administrativní části je dominantou ocelové konzolové schodiště, propojující tyto dva celky. Stavba je navržena dle zásad pro bezbariérové užívání.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.
Autosalon se servisem
Pavlíček, Jiří ; Nespěšný, Ondřej (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace pro provádění stavby autosalonu se servisem. Novostavba je umístěna v Brně v katastrálním území městské části Královo Pole. Jedná se o samostatně stojící nepodsklepený objekt, který je umístěn na lichoběžníkovém pozemku s rovinným terénem. Objekt je rozdělen na dvě části, a to na část autosalonu a servisu. Obě tyto části jsou spolu stavebně i provozně propojeny. Objekt autosalonu je navržen jako dvoupodlažní objekt, sloužící pro výstavu osobních automobilů a tvoří technické a hygienické zázemí, a především administrativní část obou objektů. Objekt servisu je navržen jako jednopodlažní nepodsklepený objekt, ve kterém jsou umístěny pracovní prostory servisu a potřebné sklady. Nosný konstrukční systém autosalonu tvoří železobetonové sloupy společně s keramickým zdivem, u objektu servisu to jsou železobetonové sloupy s lehkým sendvičovým panelem. Základy objektu tvoří prefabrikované kalichové patky v kombinací s železobetonovými prefabrikovanými prahy, a základová podkladní deska s pasy z prostého betonu. Zateplení objektu autosalonu je pomocí izolačních desek z čedičové vlny opláštěnou provětrávanou fasádou s profilovaným obkladem z tahokovu. Proslunění v místnosti showroomu zajišťuje prosklená sloupko-příčková fasáda v kombinaci s plastovými okny a dveřmi. Stropní konstrukce jsou řešeny pomocí předem předpjatých stropních panelů Spiroll. Nosnou konstrukci střechy u obou objektů zajišťují předem předpjaté železobetonové vazníky v kombinací s trapézovými plechy a izolací z minerální vlny a PIR desek. Zastřešení objektů tvoří plochá střecha s klasickým pořadím vrstev s hydroizolační vrstvou z měkčeného PVC.
Analýza kompozitního sendvičového panelu za podmínek simulujících umístění na raketovém nosiči
Král, Martin ; Horníková, Jana (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá kompozitními sendvičovými panely, které v současnosti nacházejí uplatnění jako nosné konstrukce satelitů. Tento typ panelu obsahuje jádro z hliníkové voštiny a dva tenké laminátové potahy, vyztužené uhlíkovými vlákny. Laminátové potahy sendvičových panelů nabízí alternativu ke konvenčním hliníkovým potahům, která je výhodná především z důvodu snížení hmotnosti a zvýšení ohybové tuhosti panelů. V práci je provedena parametrická studie mechanických vlastností pro několik variant potahu sendvičových panelů. Jedná se o laminátové potahy, lišící se orientací vláken v jednotlivých vrstvách, a také o potah z hliníkové slitiny. Studie je rozdělena do dvou částí. V první části je zkoumána deformačně-napěťová odezva sendvičového panelu, který je na okrajích prostě podepřený a tlakově zatížený. Výpočet odezvy je proveden pomocí MKP a verifikován metodou součtu nekonečné řady. V druhé části je zkoumána deformačně-napěťová odezva spoje, (uzlu) dvou sendvičových panelů, který je namáhán náhodnými vibracemi, mající za cíl simulovat mechanické prostředí raketového nosiče při vzletu nosné rakety. Odezva je vypočítána pomocí MKP a verifikována experimentem na vibrační stolici pro zvolenou variantu laminátového potahu sendvičových panelů. Výsledky práce lze využít pro návrh stínící přepážky rentgenového zobrazovacího přístroje (SXI), který je součástí vybavení vesmírné družice projektu SMILE.
Klopení tenkostěnných ocelových nosníků s vazbami vybočení z roviny ohybu
Balázs, Ivan ; Vejvoda,, Stanislav (oponent) ; Studnička,, Jiří (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku stability ohýbaných ocelových tenkostěnných nosníků s vazbami vybočení z roviny ohybu a kroucení. V první části je nastíněn teoretický rámec řešení ztráty příčné a torzní stability ideálního tenkostěnného nosníku bez vazeb i s vazbami vybočení z roviny ohybu a kroucení. V další části se práce blíže soustředí na otázku stabilizace ocelových tenkostěnných nosníků plošnými prvky. Je shrnut současný stav poznání a jsou identifikovány některé problémy, které by bylo možné rozvíjet dalším výzkumem a přispět tak do této oblasti dalšími poznatky o skutečném chování těchto konstrukčních soustav. Míru stabilitace lze obecně kvantifikovat prostřednictvím hodnot smykové a rotační tuhosti poskytnuté tenkostěnnému nosníku plošným prvkem. Je diskutován zejména problém rotačního podepření ocelových za studena tvarovaných tenkostěnných nosníků prostřednictvím sendvičových panelů pod zatížením. V případě sání působícího na sendvičové panely má být případná přítomnost rotační vazby ověřena experimentální analýzou. Jako příspěvek k této problematice byl navržen a proveden soubor experimentálního ověřování za účelem stanovení hodnot rotační tuhosti poskytnuté ocelovým za studena tvarovaným nosníkům sendvičovými panely. V rámci experimentů bylo ověřováno jak rotační podepření bez vlivu vnějšího zatížení působícího na sendvičové panely, tak i s vlivem sání. Provedené experimenty prokázaly prakticky využitelnou míru rotačního podepření i při sání na povrch panelů. Její využití v rámci statického výpočtu může vést k hospodárnějšímu výsledku a přispět tak k efektivnímu a spolehlivému konstrukčnímu návrhu. Vybrané problémy byly analyzovány s využitím numerického modelování v programovém systému založeném na metodě konečných prvků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.