Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití hudby v pobytových zařízeních pro seniory Hudební aktivita versus muzikoterapie
SOUKUPOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá prací s hudbou v pobytových zařízeních pro seniory. Hudba má na člověka pozitivní až léčivý účinek a dá se využívat u všech věkových kategorií včetně seniorů. Práce s hudbou u seniorů může mít různou podobu. Bakalářská práce vymezuje hudební aktivitu a muzikoterapii a rozdíly mezi nimi, protože jak v odborné literatuře, tak i v praxi je vnímání obou pojmů nejednoznačné. Součástí práce je i popis dvou konkrétních příkladů práce s hudbou, kde se na základě předem stanovených kriterií určí, o jaký druh práce s hudbou se jedná a jaká pozitiva přináší.
Možnosti využití prvků muzikoterapie v hudební výchově na 2. stupni ZŠ
NERMUŤOVÁ, Barbora
Bakalářská práce je zaměřena na využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Navržené aktivity jsou určeny pro využití v hodinách hudební výchovy. Cílem mé bakalářské práce je vytvořit několik aktivit s prvky muzikoterapie, které mohou být plnohodnotně využívány v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá dějinami muzikoterapie, aktuálními směry v muzikoterapii, vymezením muzikoterapie, dále pohledem na muzikoterapii ve srovnání s pedagogikou, hudebními prostředky muzikoterapie a jejími formami, metodami a druhy. Praktická část uvádí navržené aktivity, které mohou být realizovány v hodinách hudební výchovy. Bakalářská práce poukazuje na možné zařazení muzikoterapeutických aktivit do běžných hodin hudební výuky, které mohou být prostředkem ke zlepšení třídního klimatu, odreagování žáků a zároveň hudebního vzdělávání.
Význam a využití hudby ve volném čase
SOUKUPOVÁ, Andrea
Práce se zabývá významem hudby ve volném čase dětí a mládeže. V první části shrnuje historický vývoj hudby v jednotlivých etapách. Další část se věnuje pojmu volný čas, jeho definici a jednotlivým funkcím. Zmiňuje se i o životním stylu člověka, který ovlivňuje způsob trávení volného času. V další části popisuje vybrané možnosti využití hudby ve volném čase. Zaměřuje se na hudební činnosti, které jsou zároveň součástí všeobecného vzdělání a uvádí možné volnočasové aktivity v oblasti hudby. Závěrečná část pojednává o vlivu hudby na člověka. Pozornost věnuje především poslechu a vnímání hudby a poukazuje také na pozitivní účinek muzikoterapie.
Využití rytmicko-auditivní stimulace pro trénink paretické horní končetiny
Pokorná, Anna ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Kejhová, Eva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Pokorná Vedoucí práce: PhDr. Markéta Gerlichová, PhD. Název bakalářské práce: Využití rytmicko-auditivní stimulace pro trénink paretické HK Abstrakt bakalářské práce: Zaměření mé bakalářské práce je teoreticko-praktické a jejím tématem je využití rytmicko-auditivní stimulace u pacientů po cévní mozkové příhodě. V teoretické části se v první kapitole zabývám cévní mozkovou příhodou, jejím vznikem, projevy, diagnostikou, následky a možnostmi rehabilitační léčby. V další části se věnuji funkci ruky a jemné motorice z důvodu zaměření praktické části hlavně na oblast paretické horní končetiny. V muzikoterapeutické kapitole charakterizuji obecná východiska tohoto terapeutického oboru, dále se věnuji například působení hudby na lidské tělo a využití muzikoterapie ve zdravotnictví. V závěru kapitoly popisuji principy neurologické muzikoterapie a samotné rytmicko-auditivní stimulace. V praktické části jsou uvedeny tři kazuistiky pacientek po cévní mozkové příhodě s motorickými obtížemi na horní končetině. Všechny pacientky jsem kromě kineziologického a neurologického vyšetření otestovala také pomocí Ashworthovy škály a Modifikované Frenchayské škály. Prvky rytmicko-auditivní stimulace byly během několika terapií použity při hře na klávesy a stimulace rytmem byla...
Využití zobcové flétny v muzikoterapii - Žilkova metoda
Makovská, Dana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Vencel, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá Žilkovou metodou - využitím hry na zobcovou flétnu v muzikoterapii. Obsahuje základní informace o vlivu zvuku a správného dýchání na fyzickou a psychickou stránku člověka. Mapuje život a činnost českého flétnisty a pedagoga Václava Žilky, který se v 2. polovině 20. století zasloužil o popularizaci zobcové flétny. Úvodní, teoretická část poukazuje na historické souvislosti. Praktická část je tvořena podrobným popisem Žilkovy metody. Zahrnuje analýzu Žilkovy školy hry na zobcovou flétnu Veselé pískání - zdravé dýchání, praktické rady a dechová cvičení (v rámci Žilkovy metody) a hlavní hudebně-vzdělávací projekty pro děti. Cílem práce je poukázat na možnosti využití metody v rámci terapie dětí s respiračními onemocněními. Důležitou součástí práce je soubor dechových cvičení a chronologie Žilkova života. Klíčová slova: Zobcová flétna, muzikoterapie, děti, respirační onemocnění.
Muzikoterapie u dětí s autismem
Thálová, Kateřina ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Muzikoterapie u dětí s autismem Abstrakt Obsahem bakalářské práce s názvem Muzikoterapie u dětí s autismem je charakteristika dětského autismu a představení muzikoterapie jako jedné z možných terapií, pomocí níž lze pozitivně ovlivňovat vývoj dětí s autismem. Cílem práce je zaznamenat teoretické poznatky z oblasti terapeutického působení hudby na děti s autismem. Praktická část si dává za cíl analyzovat vliv muzikoterapie na rozvoj žáků v základní škole speciální, se zaměřením na oblast komunikace. Součástí práce je ukázka muzikoterapeutických programů, aplikovaných v průběhu terapie u cílové skupiny. Dále pak případové studie žáků s autismem, individuální plány terapie a jejich evaluace. Klíčová slova Dětský autismus, muzikoterapie, hudba, komunikace, individuální plán

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.