Název:
Možnosti využití prvků muzikoterapie v hudební výchově na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Possibilities of using elements of music therapy methods in music education at the 2nd grade of elementary schools
Autoři:
NERMUŤOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Navržené aktivity jsou určeny pro využití v hodinách hudební výchovy. Cílem mé bakalářské práce je vytvořit několik aktivit s prvky muzikoterapie, které mohou být plnohodnotně využívány v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá dějinami muzikoterapie, aktuálními směry v muzikoterapii, vymezením muzikoterapie, dále pohledem na muzikoterapii ve srovnání s pedagogikou, hudebními prostředky muzikoterapie a jejími formami, metodami a druhy. Praktická část uvádí navržené aktivity, které mohou být realizovány v hodinách hudební výchovy. Bakalářská práce poukazuje na možné zařazení muzikoterapeutických aktivit do běžných hodin hudební výuky, které mohou být prostředkem ke zlepšení třídního klimatu, odreagování žáků a zároveň hudebního vzdělávání.The Bachelor's thesis deals with the elements of music therapy in music lessons in the second grade of primary school. Proposed activities are intended for use in music lessons. The main aim of the thesis is to create several activities with elements of music therapy, which could be fully used during music lessons in the second grade of primary school. The theoretical part of the thesis deals with the history of music therapy, current trends in music therapy, the definition of music therapy, and a view of music therapy in comparison with pedagogy, musical means of music therapy, and its forms, methods, and types. The practical part of the thesis presents the proposed activities, that could be implemented in music lessons. The Bachelor's thesis points out the possible inclusion of music therapeutic activities in the regular lessons of music teaching, which could be a means to improve the class atmosphere, students relaxed, and music education.
Klíčová slova:
hudba; hudební nástroje; hudební výchova; Muzikoterapie; Orffovy nástroje; music; Music; music instruments; Music therapy; Orff´s instruments Citace: NERMUŤOVÁ, Barbora. Možnosti využití prvků muzikoterapie v hudební výchově na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58591