Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic
Valena, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce pojednává o vývoji experimentálního zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic. V první části jsou popsány mechanismy vzniku a druhy vlnkovitosti, taktéž je zde možné najít rozbor měřících zařízení, na jehož základě byly vypracovány varianty jednotlivých konstrukčních celků. Výsledná varianta je popsána detailněji a jsou k ní i uvedeny výpočty. Výstupem bakalářské práce je kompletní výkresová dokumentace s odhadem ceny.
Klasifikace a hodnocení opotřebení kolejnic
Nohel, Rostislav ; Frýza, Josef (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na opotřebení kolejnic. V práci se čtenář nejprve seznámí se základními pojmy kolejové dopravy jako je názvosloví kola a kolejnice, adheze, součinitel adheze, kontaktní plocha, skluz, trakční křivka a opotřebení. Následně jsou v práci popsány základní typy opotřebení materiálu (adhezívní, abrazívní a únavové), které nastávají při kontaktu kola a kolejnice. V další části je práce zaměřena na analýzu jednotlivých kolejnicových vad vzhledem k místům, kde vznikají. Výstupem bakalářské práce je přehled a popis nejběžnějších vad kolejnic, které zpravidla způsobuje únavové opotřebení.
Rekonstrukce železniční stanice Lipová Lázně
Kopecká, Denisa ; Mazel, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabýva rekonstrukcí železniční stanice Lipová Lázně. Hlavním cílem je návrh nových nástupišť vyhovující pro přístup osob se sníženou schopností pohybu a orientace a platným normám. Dalším cílem je zvyšení traťové rychlosti. Součástí práce jsou úpravy železničního svršku, spodku a systému odvodnění stanice.
Hodnocení zkušebního úseku s podpražcovými podložkami
Murínová, Klára ; Langer, Vojtěch (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Podpražcové podložky jsou pružné podložky umístěné na ložné ploše železničního pražce. Jejich hlavním přínosem je zmenšení namáhání pražcového podloží, zvýšení stability geometrických parametrů koleje, výsledné prodloužení životnosti koleje a snížení nákladů na údržbu. V České republice máme tři zkušební úseky, ve kterých jsou podpražcové podložky použity. Je v nich provozně ověřován jejich vliv. Bakalářská práce je zaměřena na zpracování a vyhodnocení vlivu podpražcových podložek ve zkušebním úseku v žst. Ústí nad Orlicí. V rámci zpracování bakalářské práce bylo provedeno několik měření výškové polohy koleje ve zkušebním úseku v letech 2016 a 2017, která byla zpracována a porovnána s měřeními z roku 2015. Do vyhodnocení vlivu podpražcových podložek je zahrnuto i zpracování a vyhodnocení signálů z talířových snímačů, které slouží k měření tlaku v podloží od projíždějících souprav.
Určení přetvoření železničního svršku
Suchánek, Zbyněk ; Bureš, Jiří (oponent) ; Švábenský, Otakar (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo zaměření a vyhodnocení posunů kolejového pásu na železničním svršku a nosné konstrukce mostního objektu v km 0,206 trati Zábřeh na Moravě – Bludov přes řeku Moravskou Sázavu. Měření bylo provedeno klasickými geodetickými metodami. Výsledkem práce bylo vyhodnocení 3 etap měření posunů a jejich číselná a grafická dokumentace. Určené posuny byly způsobeny zejména změnou teploty a provozními účinky.
Opotřebení kolejnic v úsecích se směrovými oblouky malého poloměru
Schneider, Martin ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ojetím kolejnic v obloucích malých poloměrů (R < 500 m) na celostátní koridorové trati v úseku mezi stanicemi Blansko a Svitavy . Řeší vliv podélného sklonu trati, směrových poměrů trati a skladby dopravy, zejména směru jízdy, na velikost bočního a svislého ojetí kolejnic. V práci je dále diskutován vliv kolejnicové oceli na výše zmíněné.
Měření dynamických parametrů součástí kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy, také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu. Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Náplní bakalářské práce je experimentální analýza dynamických účinků vybraných konstrukcí pružného bezpodkladnicového upevnění kolejnic. Účinky vlakové dopravy byly simulovány na speciálně upravených vzorcích pomocí inerciálního budiče. Bylo provedeno také doplňkové měření dynamické odezvy konstrukcí na ráz vyvolaný modálním kladivem. Měření byla uskutečněna v prostorách laboratoří ÚPKO a ÚŽKS a v terénu.
Rekonstrukce železniční tratě Vsetín - Velké Karlovice mezi km 2,725 a km 6,000 včetně návrhu technologie prací
Klar, Vít ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku na vybraném úseku železniční tratě Vsetín – Velké Karlovice. Součástí rekonstrukce je také napojení trati v odbočce Bečva. Návrh je řešen s ohledem na stávající objekty, železniční zastávky Ústí u Vsetína zastávka a Janová, přilehlé železniční přejezdy, mostní objekty, propustky aj. V neposlední řadě se práce zabývá obnovou odvodnění tratě a technologií prováděných prací. Veškeré úpravy jsou navrženy na základě platných právních předpisů.
Koncepční návrh mostového jeřábu 50 tun
Soukup, Lumír ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem mostového jeřábu pro nosnost 50 tun. Práce obsahuje volbu nosníku, pojezdových kol, kolejnice a ve výpočtové části se zabývá návrhem částí jeřábové kočky jako je buben, vodící a vyrovnávací kladky, lano, hák, pojezdová kola, ložiska pojezdových kol, kolejnice, pohon zdvihu a pojezdu kočky. Práce je doplněna výkresem sestavy a výrobním výkresem bubnu.
Rekonstrukce železniční tratě Vsetín - Velké Karlovice mezi km 17,000 a km 19,950 včetně návrhu technologie prací
Kulich, Pavel ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí železničního svršku a úpravou geometrických parametrů koleje na vybraném úseku železniční tratě Vsetín – Velké Karlovice. Při návrhu je brán zřetel především na stávající objekty tratě, a to přejezdy, propustky, zastávky, mostní objekty apod. Součástí práce je také návrh obnovy odvodnění tratě a technologie prací. Veškeré úpravy jsou v souladu s platnými právními předpisy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.