Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Analýza dynamických účinků působících na železniční výhybky
Vukušičová, Daniela ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků v železničních výhybkách. V rámci práce byly porovnány dvě výhybky stejného typu s odlišnou pružností v uzlu upevnění. Pozornost byla zaměřena na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání srdcovek výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu zpružnění uzlu upevnění na šíření dynamické energie konstrukcí. Součástí práce je také volba vhodné metodiky měření a návrh matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
Analýza akustických a vibračních parametrů od železniční dopravy
Turčíková, Hana ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na provozní ověřování vybraných železničních tratí s různými konstrukcemi železničního svršku. Pro účely měření byla vybrána vhodná měřicí stanoviště ve směrových obloucích na koridorových tratích a byla navržena odpovídající metodika měření. Na základě všech provedených zkoušek byly stanoveny dynamické a akustické parametry testovaných konstrukcí. K vyhodnocení zkoušek byly zvoleny matematické metody v časové a ve frekvenční oblasti. Součástí práce je rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Měření dynamických parametrů součástí kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy, také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu. Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Náplní bakalářské práce je experimentální analýza dynamických účinků vybraných konstrukcí pružného bezpodkladnicového upevnění kolejnic. Účinky vlakové dopravy byly simulovány na speciálně upravených vzorcích pomocí inerciálního budiče. Bylo provedeno také doplňkové měření dynamické odezvy konstrukcí na ráz vyvolaný modálním kladivem. Měření byla uskutečněna v prostorách laboratoří ÚPKO a ÚŽKS a v terénu.
Přístup na nástupiště pro osoby na vozíku pro invalidy
Šafář, Zdeněk ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá posouzením bezbariérového prostředí na železničních stanicích a zastávkách. Bylo vybráno několik typově odlišných stanic, které jsou ve staničním řádu označeny jako přístupné pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Stanice byly poté navštíveny, důkladně proměřeny a prozkoumány. Záměrem bylo řešit tuto problematiku jako celkový řetězec všech prováděných úkonů na dotčených místech. To znamená od příchodu cestujících z přednádražního prostoru, provedení všech úkonů ve výpravní budově, až po přístup cestujících na nástupiště a následné nastoupení do vlaku. Z důvodu obsáhlosti problematiky bezbariérovosti se tato práce zaměřuje pouze na jednu cílovou skupinu uživatelů a to na osoby pohybující se na invalidním vozíku.
Analýza akusticko-vibračních parametrů kolejového roštu
Ratislavová, Eva ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je experimentální analýza akustických a vibračních parametrů kolejového roštu s ocelovými pražci tvaru Y a jejich srovnání s konstrukcemi s příčnými betonovými pražci. Měření proběhla in situ ve vhodných, předem zvolených úsecích železničních tratí, která odpovídají parametrům regionálních železničních drah na území České republiky. Sledované parametry byly získány na základě odezvy testovaných konstrukcí na pohybující se kolejové vozidlo (vlaků) a analyzovány v rámci časové a frekvenční analýzy. Na základě těchto hodnocení bylo provedeno porovnání jednotlivých konstrukcí železničního svršku a jejich doporučení pro praxi.
Experimentální analýza vybraných systémů kolejnicových upevnění
Tomandl, Vladimír ; Dubský, Vladimír (oponent) ; Janoštík, Dušan (oponent) ; Hřebačka,, Milan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Důležitým aspektem při rozhodování o výběru a použití nového konstrukčního prvku je teoretická analýza (modelování) podpořená laboratorními zkouškami na hotovém výrobku. U vybraných konstrukcí železničního svršku však ani laboratorní analýza nemusí přinést průkazné výsledky. Tehdy je nezbytné doplnit validační proces výrobku o měření in-situ (v případě kolejového roštu tedy přímo na trati). Evropská legislativa v takovém případě vyžaduje dlouhodobé sledování testované konstrukce. Během této doby doporučuje průběžné sledování vybraných parametrů a následné porovnání s referenční sestavou, která byla vložena do stejné koleje a ve stejném časovém období jako sestava testovaná. Mezi dlouhodobě sledované parametry lze zařadit rozchod koleje, podélné posunutí kolejnic vůči pražcům, svěrnou sílu upevnění, stav hlavy kolejnice, pražců a komponentů upevnění a jiné. Všechny tyto parametry jsou tzv. statické. Jsou kontrolovány v době, kdy sledovaným úsekem neprojíždí žádné vozidlo. Nejvěrněji lze však parametry konstrukce definovat pomocí analýzy přímo pod dynamickým zatížením od vlakových souprav. Disertační práce je věnována měření a analýze dynamických účinků v běžné koleji. Cílem práce je doplnění současného systému ověřování nových konstrukcí železničního svršku (zejména upevnění kolejnic) o sledování dynamických parametrů. Je navržena metodika měření a vybrán vhodný matematický aparát k hodnocení dynamických účinků kolejové dopravy.
Dynamická a akustická analýza konstrukcí železničního svršku
Bačík, Jakub ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na provozní ověřování vybraných konstrukcí železničního svršku. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště na koridorových tratích a byla navržena odpovídající metodika měření. Na základě všech provedených zkoušek budou stanoveny dynamické a akustické parametry testovaných konstrukcí. K vyhodnocení zkoušek byl zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a ve frekvenční oblasti. Součástí práce je rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Experimentální analýza vybraných železničních konstrukcí
Nohál, Viktor ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je primárně věnována možnosti využití dat z měření dynamických účinků od pojezdu vlakových souprav a jejich působení na železniční svršek s cílem určit stav podbití železniční konstrukce. Dále se práce zaměřuje na analýzu získaného signálu a určení polohy dvojkolí v měřeném signálu. Železniční dvojkolí je při své jízdě budičem dynamické odezvy na železniční konstrukci, proto je pro mnoho aplikací nezbytné znát polohu tohoto buzení. Jako sekundární výsledek analýz, lze získat i informaci o technickém stavu daného železničního dvojkolí a dle dalších markantů lze usuzovat i na druh a typ vlakové soupravy. Primárně se jedná o rozdělení na soupravy nákladní vs. osobní, a mezi osobními soupravami můžeme rozlišit, zda se jedná o elektrickou jednotku, lokomotivu s osobními vagóny, zda je vlak lokomotivou tažen, nebo je vepředu vlaku řazen řídící vůz a souprava s lokomotivou vzadu jede postrkem atd. Obecně měření v terénu na železniční konstrukci je často nákladné, a to nejen z pohledu vlastní aparatury, ale i z hlediska zajištění lidských zdrojů. Proto je snahou vytvořit levné autonomní zařízení, které by nebylo náročné na instalaci a poskytovalo by potřebná data o drážních vozidlech a železniční konstrukci. Vyvíjený autonomní modul k měření vibrací tato data může poskytovat a na základě nich lze následně vyhodnotit, zda byla konstrukce zatížena jednotlivým drážním vozidlem nebo celou vlakovou soupravou, o jakou vlakovou soupravu šlo, z kolika vozů se daná souprava skládala, jakou měla rychlost a další užitečné informace. Určení rychlosti vlakové soupravy a identifikace náprav jednotlivých vozů této soupravy je základní úlohou, kterou je třeba vyřešit, než je možno pokračovat v dalším zpracování dat. Měření zrychlení kmitání na železniční konstrukci (tj. vibrací) je prováděno primárně za účelem zjištění dynamické odezvy konstrukce na průjezd vlakové soupravy a zjištění chování vlastní železniční konstrukce. Určení jednotlivých náprav vlakové soupravy je pouze mezikrokem k provádění dalších analýz. Signál dynamické odezvy pojezdu vlakové soupravy není přímo určen k identifikaci náprav, vyřešením identifikace náprav z tohoto signálu se však podařilo celou měřící soustavu velmi zjednodušit a zlevnit. Jinak řečeno, není nutno do sestavy zapojovat další modul, který by byl zaměřen čistě jen na identifikaci náprav a vedl by ke zdražení celého systému a zvýšení jeho složitosti (i z pohledu následné instalace na dráze). Určení rychlosti vlakové soupravy a polohy jednotlivých dvojkolí v měřeném signálu je dobrým výchozím bodem pro provádění následných analýz stavu podbití kolejového roštu a chování železniční konstrukce v čase. Z důvodu menší rozmanitosti vozového parku pro osobní dopravu a také z důvodu menšího rozptylu možného zatížení od jednotlivých železničních vagónů, je doporučeno pro hodnocení stavu železniční konstrukce používat při dlouhodobějším měření pouze zatížení od pojezdu osobních souprav. Proto se tato práce v konečné fázi zabývá i problematikou určení typu vlakové soupravy.
Experimentální analýza vybraných systémů kolejnicových upevnění
Tomandl, Vladimír ; Dubský, Vladimír (oponent) ; Janoštík, Dušan (oponent) ; Hřebačka,, Milan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Důležitým aspektem při rozhodování o výběru a použití nového konstrukčního prvku je teoretická analýza (modelování) podpořená laboratorními zkouškami na hotovém výrobku. U vybraných konstrukcí železničního svršku však ani laboratorní analýza nemusí přinést průkazné výsledky. Tehdy je nezbytné doplnit validační proces výrobku o měření in-situ (v případě kolejového roštu tedy přímo na trati). Evropská legislativa v takovém případě vyžaduje dlouhodobé sledování testované konstrukce. Během této doby doporučuje průběžné sledování vybraných parametrů a následné porovnání s referenční sestavou, která byla vložena do stejné koleje a ve stejném časovém období jako sestava testovaná. Mezi dlouhodobě sledované parametry lze zařadit rozchod koleje, podélné posunutí kolejnic vůči pražcům, svěrnou sílu upevnění, stav hlavy kolejnice, pražců a komponentů upevnění a jiné. Všechny tyto parametry jsou tzv. statické. Jsou kontrolovány v době, kdy sledovaným úsekem neprojíždí žádné vozidlo. Nejvěrněji lze však parametry konstrukce definovat pomocí analýzy přímo pod dynamickým zatížením od vlakových souprav. Disertační práce je věnována měření a analýze dynamických účinků v běžné koleji. Cílem práce je doplnění současného systému ověřování nových konstrukcí železničního svršku (zejména upevnění kolejnic) o sledování dynamických parametrů. Je navržena metodika měření a vybrán vhodný matematický aparát k hodnocení dynamických účinků kolejové dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.