Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv modifikace povrchu kloubní jamky na součinitel tření kyčelní náhrady
Cahová, Aneta ; Valena, Martin (oponent) ; Nečas, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou omezené životnosti kyčelních kloubních náhrad. S cílem prodloužit životnost implantátů byl zkoumán vliv aplikace mikrotextury na povrch umělé kloubní jamky na součinitel tření. Pozornost byla věnována složení modelové kloubní kapaliny a geometrii a rozložení textury. K simulaci kloubního spojení bylo využito kyvadlového simulátoru. Testovány byly tři kloubní hlavice, dvě jamky a pět kapalin v první části, respektive dvě hlavice, čtyři jamky a jedno mazivo v části druhé. Při měření byl pozorován výrazný vliv jak složení kapaliny, tak i geometrie a rozložení textury. Nejvyšší dosažený pokles tření ve srovnání hladké a texturované jamky činil 78 %. Výsledky práce mohou být využity k dalšímu výzkumu mikrotextur. Snížení tření a prodloužení životnosti náhrad může v konečném důsledku zkvalitnit život velkého množství pacientů.
Experimentální zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic
Valena, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce pojednává o vývoji experimentálního zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic. V první části jsou popsány mechanismy vzniku a druhy vlnkovitosti, taktéž je zde možné najít rozbor měřících zařízení, na jehož základě byly vypracovány varianty jednotlivých konstrukčních celků. Výsledná varianta je popsána detailněji a jsou k ní i uvedeny výpočty. Výstupem bakalářské práce je kompletní výkresová dokumentace s odhadem ceny.
Konstrukce stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Valena, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce popisuje návrh a realizaci stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice. Aplikací TOR maziv na temeno kolejnice dochází k redukci opotřebení a snížení hluku. Nejprve byla provedena a kriticky zhodnocena patentová rešerše, na základě které vznikly požadavky na vyvíjené zařízení – přesnost dávkování malých objemů maziva a vysoká opakovatelnost. Na základě koncepčního návrhu byla vytvořena experimentální aparatura, pomocí níž se ověřil princip nanášení maziva a identifikovaly se parametry nástřiku. Získané výsledky jsou použity při konstrukci finální aplikační jednotky včetně technického zázemí. V rámci diplomové práce vznikly dva užitné vzory.
Design of the parametric model of the furnace carriage
Baláž, František ; Valena, Martin (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the creation of an algorithmic model of a cart into the furnace using Inventor software. The emphasis is mainly on the speed and simplicity of editing. The adjustment is based on the change of parameters that resulted from the assignment. Thanks to this work, the editing speed will be accelerated several times. The results can help other companies to implement parameterization in practice and subsequently accelerate production.
Konstrukce stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici
Jordán, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vývojem a realizací stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici. TOR mazivo snižuje opotřebení a hlukovou emisi na železnicích a tramvajových tratí. Úvodní rešerše se zabývá vlastnostmi maziv a popisuje některá zařízení, která jsou v současnosti dostupná na trhu. Práce obsahuje návrh aplikační jednotky a popisuje konstrukční řešení. Na základě návrhu byl vyroben testovací prototyp a pomocí experimentů došlo k ověření funkčnosti. Při měření se nástřik testoval z hlediska přesnosti, opakovatelnosti a celkové analýzy stopy nástřiku.
Vliv provozních podmínek na hluk tramvaje v reálném provozu
Lounek, Kryštof ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá vliv povětrnostních podmínek na kvílivý hluk produkovaný kontaktem kola s temenem kolejnice. Povětrnostními podmínkami se zde rozumí vlhkost vzduchu, teplota vzduchu a přítomnost deště. Dále práce porovnává konkrétní tramvaje z hlediska jejich tendence produkovat kvílivý hluk a také dle parametrů produkovaného hluku. Datové soubory použité v analýze pocházejí z období jednoho měsíce ze stacionárního modulu umístěného v blízkosti traťového oblouku v tramvajové smyčce Brno-Komín. Grafické závislosti, které jsou výstupem práce, popisují klesající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na vlhkosti a stoupající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na teplotě. Také ukazují výraznou redukci výskytu kvílivého hluku během deště. Z hlediska porovnání tramvají nejčastěji produkuje kvílivý hluk tramvaj č. 1713 a to v 86 % případů. Zároveň má i jedny z nejvyšších hodnot všech parametrů hluku. Závěry zjištěné touto prací mohou pomoci objasnit proměnlivé chování kvílivého hluku a také mohou sloužit pro identifikaci konkrétních hlučných tramvají.
Konstrukční úprava rámu traťového tribometru
Matějček, Ondřej ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou rámu traťového tribometru. Nejprve byla provedena rešerše traťových tribometrů měřící součinitel adheze na reálné trati. Dále byl analyzován současný stav tribometru, který má být modifikován. Na základě analýzy rešerše a tribometru byly stanoveny parametry, které by měl nový rám splňovat. Následuje několik koncepčních variant rámu a uchycujícího mechanismu. Z těchto řešení byla vybrána nejvhodnější varianta, která byla zpracována do finální podoby. Výstupem práce je návrh rámu traťového tribometru s přichycujícím mechanismem. Bakalářská práce obsahuje kompletní výkresovou dokumentaci.
Vypracování příkladů pro výuku dynamických simulací v Inventoru
Skoupil, Tomáš ; Valena, Martin (oponent) ; Okál, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu výukových podkladů pro dynamické simulace v programu Inventor. Jejím cílem je ukázat, jak efektivně pracovat v prostředí dynamických simulací a představit studentům základní principy a postupy pro jejich využití. Hlavní součástí práce jsou dvě výukové prezentace, které slouží jako instruktážní materiály pro studenty. Tyto prezentace se zaměřují na sestavení mechanismu spouště a přebití pistole Glock, které jsou vhodné pro demonstraci dynamických simulací v Inventoru. Studováním těchto prezentací získají studenti nové znalosti a dovednosti v oblasti dynamických simulací. Budou schopni pochopit jednotlivé funkce dynamických simulací a získají dovednosti potřebné k vytváření různých mechanismů ve virtuálním prostředí dynamických simulací a celkově lze říci, že tato práce představuje užitečný nástroj pro výuku dynamických simulací v programu Inventor a poskytuje studentům praktický základ pro práci s tímto softwarem.
Design of the parametric model of the furnace carriage
Baláž, František ; Valena, Martin (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the creation of an algorithmic model of a cart into the furnace using Inventor software. The emphasis is mainly on the speed and simplicity of editing. The adjustment is based on the change of parameters that resulted from the assignment. Thanks to this work, the editing speed will be accelerated several times. The results can help other companies to implement parameterization in practice and subsequently accelerate production.
Konstrukce stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici
Jordán, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vývojem a realizací stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici. TOR mazivo snižuje opotřebení a hlukovou emisi na železnicích a tramvajových tratí. Úvodní rešerše se zabývá vlastnostmi maziv a popisuje některá zařízení, která jsou v současnosti dostupná na trhu. Práce obsahuje návrh aplikační jednotky a popisuje konstrukční řešení. Na základě návrhu byl vyroben testovací prototyp a pomocí experimentů došlo k ověření funkčnosti. Při měření se nástřik testoval z hlediska přesnosti, opakovatelnosti a celkové analýzy stopy nástřiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.