Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a návrh struktury intranetu
Novák, Miroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Intranet je v dnešní době nedílnou součástí skoro každé firmy jakýchkoliv rozměrů i oblastí působnosti. Ve své práci i v osobním životě se často setkávám s různými intranety, které většinou nemají pozitivní ohlasy. Mívají však společný základ problému, který obvykle spočívá ve špatné struktuře, což je důvodem volby mého tématu práce. Jejím cílem je provést analýzu stávajícího intranetu v konkrétním podniku a následně za pomoci metody card-sorting vytvořit návrh nové struktury, jak by mohl intranet vypadat. Práce je primárně zobecněným postupem, jak při takové realizaci postupovat a jakými oblastmi se zabývat. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům informační architektury a samotnému pojmu intranet, přičemž zmiňuje nejčastější problémy, se kterými jsem se právě u intranetu setkal a na které poukazuji. Praktická část se již zabývá samotnou analýzou, kde se zaměřuji na strukturu současného intranetu, kategorizaci obsahu, vazby na další systémy, kastomizace, způsob řízení oprávnění, zjišťování spokojenosti a návštěvnosti intranetu. Analýza je realizována manuálním procházením současného intranetu v podniku. Jiné metody nebo přístupy nebyly z důvodu technických omezení nebo nedostatečných oprávnění umožněny. Na základě výstupů analýzy kategorizace webů a metody card-sorting je představen návrh nové struktury, který je však pouze demonstrací samotné metody, jak k návrhu přistoupit, a to zejména z důvodu malého vzorku uživatelů, který byl pro realizaci poskytnut.
Analýza a návrh optimalizace elektronického obchodu
Bureš, Petr ; Hudák, Michal (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu a optimalizaci internetového obchodu. Jejím hlavním cílem je navrhnout optimalizace z pohledu online marketingu, informační architektury, webové analytiky a dalších slabých stránek, které jsou výstupem analýzy. Zvolená problematika je řešena pomocí několika nástrojů a metod. V práci je provedena vybraná data miningová metoda analýzy nákupního košíku, která je aplikována do reálného provozu internetového obchodu. Přínosy jednotlivých návrhů jsou na závěr ekonomicky zhodnoceny.
Návrh elektronického obchodu firmy
Hamala, Jakub ; Weirich, Pavel (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje postupy vytvoření stránek internetového obchodu od vstupní analýzy, přes návrh informační architektury, designu až po programování a nahrání stránek na internet. Tyto postupy jsou následně aplikovány a je vytvořen funkční model obchodu. Důraz je kladen především na použitelnost vytvořeného modelu a jeho přínos v reálném světě.
Aplikace systémové teorie na proces vývoje webu
Pařízek, Jan ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce aplikuje principy systémového myšlení na současný proces vývoje webových stránek. Řešeným problém jsou konflikty a názorové střety, ke kterým dochází mezi jednotlivými pracovníky týmu, který vývoj realizuje. V teoretické části práce vymezuje jednotlivé oblasti a aktivity, které jsou typické pro moderní přístup k webdesignu a celkový pohled na roli uživatele při návrhu. V praktické části je na tým odpovědný za webdesign pohlíženo jako na měkký komplexní systém. Na ten je následně aplikována Checklandova metodologie měkkých systémů, jejímž cílem je řešit problémy, ke kterým dochází.
Implementace informačního modelu v prostředí systémové architektury
Pořádek, Jiří ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Tumová, Jindra (oponent)
Tato práce pojednává o oblasti informačního modelování ve spojení s problematikou systémové architektury. Je rozdělena na dvě pomyslné části -- teoretickou (první a druhá kapitola) a praktickou (třetí a čtvrtá kapitola). První kapitola nejprve vysvětluje význam a obsah pojmu informační model, srovnává ho s pojmem datový model a následně představuje jeho praktické uplatnění při vytváření modelu organizace. Poté definuje pojem systémová analýza v jeho širokém pojetí a omezuje ho na tři užší pojetí důležité pro tuto práci -- podnikovou architekturu, informační architekturu a architekturu informačních systémů, přičemž všechny dává do souvislostí právě s informačním modelováním. Nakonec tato kapitola pojednává o východiscích pro metodiku implementace informačního modelu vytvořené dále v praktické části. Druhá kapitola představuje architektonický rámec TM Forum Frameworx určený pro poskytovatele telekomunikačních služeb. Jeho součástí jsou tři standardy definující procesní, informační a aplikační architekturu obecné organizace poskytující telekomunikační služby. V rámci druhého ze standardů je pak definován i konkrétní informační model, jehož popis obsahuje, jak právě druhá kapitola, tak příloha B této práce. Třetí kapitola obsahuje popis metodiky implementace informačního modelu, jejíž vytvoření a obecná využitelnost je jedním ze dvou hlavních přínosů této práce. Metodika se skládá z předimplementační, implementační a poimplementační fáze, které jsou postupně v této kapitole popsány pomocí schémat i podrobnějšího popisu. Na závěr kapitoly je uvedena přehledná tabulka výstupů jednotlivých aktivit této metodiky. Čtvrtá a poslední kapitola pak popisuje a hodnotí reálnou implementaci informačního modelu z rámců TM Forum Frameworx do prostředí systémové analýzy společnosti působící v oblasti telekomunikací. Ta proběhla na základě touto prací vytvořené metodiky a její úspěšné provedení je tak druhým přínosem, který si tato práce kladla za cíl.
Analýza webových stránek vybraných fakult v České republice
Moravec, Tadeáš ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Mlynářová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza webových stránek vybraných fakult v České republice. V obsáhlé teoretické části jsou především vymezeny obecné, právní a teoretické prvky a metody tvorby webových stránek s možností jejich analýzy a dalšího zkoumání. Praktická část vyhodnocuje výstupy informací získaných na základě provedené analýzy jednotlivých stránek a případnou konzultací s expertem v oboru. Práce vychází z aktuálních trendů tvorby stránek a jejich současného designu. V první části budou popsána kritéria a vybraná metoda v hodnocení samotných stránek. V následující kapitole bude popsána použitelnost a samotné testování stránek jednotlivých univerzit. V závěru práce je shrnuta rešerše adekvátní literatury a je zde uvedeno vzájemné postavení jednotlivých stránek univerzit a případný návrh modifikace pro internetové stránky Vysoké školy ekonomické.
Stav využití metod budování informační architektury v ČR
Kolář, Petr ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Cílem práce je zjistit míru využívání metod budování informační architektury dodavateli internetových řešení v České republice a důvodů, proč je využívají. Pro dosažení vytyčeného cíle byl použit dotazníkový průzkum. Poznatky získané z odborné literatury a dalších materiálů umožnily definovat pojem internetové řešení a identifikovat jeho typy, které slouží jako východisko pro výběr dodavatelů internetových řešení, kteří jsou dotazníkem osloveni. Dále je vymezen pojem informační architektura, její základní prvky a proces jejího budování. V rámci tohoto procesu jsou identifikovány a popsány metody budování informační architektury, ze kterých jsou na základě literatury vybrány metody, které vstoupí do dotazování. Přínosem práce je zmapování a popis metod budování informační architektury a charakteristika stavu jejich využití dodavateli internetových řešení v České republice.
Metodika budování autoritativního obsahového webu
Totzauer, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Hlavním předmětem práce je návrh metodiky budování autoritativního obsahového webu. V první části práce je analyzován současný stav metodik pro vývoj webových aplikací a softwaru obecně. Dále je analyzována metodika Lean Startup pro tvorbu byznys plánu. V dalších kapitolách je navržena vlastní metodika, která pokrývá všechny kroky tvorby webu. Od samotného nápadu, přechází k tvorbě byznys modelu, vymezení téma webu, určení cílové skupiny, způsobů monetizace, konkurence a konkurenčních výhod. Pokračuje návrhem informační architektury pomocí klasifikační analýzy klíčových slov a multidimenzionálního pohledu na data, kterými jsou vyhledávací dotazy lidí. Pro samotný vývoj webu nabízí analýzu jazyků a nástrojů. Při následném provozu webu online zkoumá možnosti monetizace návštěvnosti. V praktické části je metodika verifikována pomocí definovaných metrik na příkladu návrhu mezinárodního webu v anglickém jazyce na téma recepty na vaření. Výstupem práce je navržená metodika pro autoritativní obsahový web a návrh webu unirecipes.com.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.