Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Home preparation of pupils with specific learning disabilities
Murinová, Alexandra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá otázkou domácej prípravy žiakov na prvom stupni základnej školy. Práca sa zameriava na žiakov so špecifickými poruchami učenia, prvá kapitola teoretickej časti práce sa venuje práve týmto poruchám, popisuje ich etiológiu a možnosti vzdelávania v školskom vzdelávacom systéme Českej republiky. Pozornosť je venovaná tiež reedukácii, nápravám ako jednej z možností, prostredníctvom ktorej sa dá prispieť k eliminácií prejavov konkrétnych porúch učenia. Charakteristika dieťaťa v mladšom školskom veku, školská zrelosť, proces učenia a poznávacie procesy sú obsahom druhej kapitoly práce. Domáca príprava, jej funkcie, typy a faktory, ktoré ju ovplyvňujú sú obsahom kapitoly číslo tri. Táto kapitola zároveň popisuje nutnosť spolupráce medzi rodičmi a školou. Empirická časť práce popisuje domácu prípravu žiakov s ŠPU prvého stupňa ZŠ. Záver praktickej časti práce prináša inventár hier, aktivít a skúsenosti oslovenej skupiny respondentov, ktoré sú obohatené o autorom overené aktivity, hry a odporúčania dotýkajúce sa žiakov s ŠPU. Kľúčové slová : špecifické poruchy učenia, domáca príprava, domáca úloha, reedukácia, vzdelávanie, škola, náprava, poznávacie procesy.
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Tomanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy na školu žáků mladšího školního věku, zejména součinností školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy. V teoretické části diplomové práce se zabýváme vztahem dospělých a dětí v historii. Dále se zabýváme socializací dítěte a vývojovými aspekty v předškolním a mladším školním věku. V dalších kapitolách se věnujeme nástupu dítěte do školy, školnímu vzdělávání a domácí přípravě dětí mladšího školního věku z hlediska spolupráce školy, rodiny a dítěte. V empirické části se zabýváme postoji dětí a jejich rodičů k domácí přípravě a zapojení se rodičů do domácí přípravy v první a druhé třídě. Zajímáme se zejména o rozdíl či shodu v dané problematice u žáků prvních a druhých tříd. Výzkum je koncipovaný jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu dětí, v kvantitativní části z pohledu dětí a jejich rodičů. Diplomová práce je součástí studie podporované GA ČR č. GAČR 406/04/0316, který realizuje katedra Psychologie na Filozofické fakultě, Univerzity Karlovy. Klíčová slova: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk.
Pomoc rodičů s domácí přípravou dítěte do školy
TOMÁŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá tématem pomoci rodičů s domácí přípravou dítěte do školy. Celá práce je členěna na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá obecně zadáváním domácích úkolů, způsoby jejich vypracovávání, mezinárodním i historickým kontextem. Dále jsou v teoretické části popsány metody výběru výzkumného vzorku, metody sběru, analýzy a vyhodnocování dat. Praktická část je věnována výzkumu pěti rodin, se kterými byly vedeny hloubkové polostrukturované rozhovory. Praktická část je zpracována formou mnohonásobných kazuistik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.