Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Židé z Terezína a akce Musy jako příklad nucené migrace podmíněné holokaustem
Hawlanová, Julia ; Králová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kubátová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na záchrannou akci zvanou Terezín-St.Gallen nebo Musy- transport, jejímž prostřednictvím bylo v únoru roku 1945 převezeno z koncentračního tábora Terezín 1 200 vězňů do Švýcarska. Za použití sekundárních zdrojů, audiovizuálních svědectví a archivních materiálů zkoumá, jakým způsobem a za jakých okolností záchrana zmíněných židovských vězňů probíhala, a na tomto konkrétním příkladu analyzuje situaci účastníků akce ve švýcarských uprchlických táborech. Klade si otázku, zda byl Musy-transpost osvobozující operací či nástrojem aktérů pro dosažení vlastních cílů.
Interpretace druhé světové války v románech poúnorových exulantů - Oblak a valčík Ferdinanda Peroutky a Dvorní šašci Viktora Fischla
JEDLIČKA, Tomáš
Tato bakalářská práce se zabývá intepretací románů Oblak a valčík a Dvorní šašci od Ferdinanda Peroutky a Viktora Fischla. Na texty je nahlíženo skrze metodologii opřenou o díla Paula Ricoeura Čas a vyprávění a O sobě samém jako o jiném a Haydna Whitea Tropika diskursu a Metahistorie. Interpretace se soustřeďuje zejména na reprezentaci postav obětí druhé světové války, respektive holokaustu. Poslední kapitola je věnována zařazení interpretovaných děl do kontextu české exilové literatury a vztažení autorských strategií těchto děl k sociopolitickému myšlení jejich autorů.
K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů
HOŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů se zaobírá vztahy mezi nejnovějšími poznatky historické vědy k tématu holokaustu, jejich tematizací a reflexí v učebních materiálech pro žáky druhého stupně základní školy v kontextu kurikulárních požadavků Rámcového vzdělávacího programu. Práce obsahuje podrobné didaktické analýzy tématu včetně možností exkurzního vyučování a sestavení výběru didakticky upravených textových a ikonografických pramenů s metodickým komentářem.
The Holocaust in Jewish American Fiction
SENKOVÁ, Anna
Cílem této diplomové práce je identifikovat charakteristické prvky literatury zabývající se Holokaustem. Teoretická část mapuje způsob, jakým společnost, a zvláště židovská společnost, chápe Holokaust. Zároveň řeší, jak se Judaismus dívá na fikci, zejména pak na fikci spojenou s Holokaustem. Druhá část se pak zabývá analýzou jednotlivých příběhů, osmi povídek a jednoho románu, od sedmi autorů, a to od Rebeccy Goldstein, Bernarda Malamuda, Gordona Lishe, Philipa Rotha, Cynthie Ozick, Rebeccy Makkai a Budda Schulberga. Příběhy jsou zkoumány odděleně, přičemž je hlavní důraz kladen na významné motivy vzhledem k Holokaustu a rozbor jednotlivých postav. Závěrečný oddíl poukazuje na společné prvky povídek, stejně jako na jejich rozdíly, a určuje nejvýraznější prvky literatury Holokaustu.
Kauza Lidice a politika paměti v České republice
Antonyová, Veronika ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Kalhousová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou mobilizace paměťové politiky v souvislosti s mírou kolaborace v Čechách s nacistickým Německem. Celý případ jsem zasadila do širšího kontextu vyrovnávání se s otázkou holokaustu v postkomunistických zemích. Proces a důsledky mobilizace paměťové politiky jsem analyzovala na konkrétním případu lidické kauzy. Blíže jsem zkoumala, jaké konkrétní dopady má špatné a nepřesné vyrovnání se s historickou minulostí na současnou politickou scénu a veřejnost v České republice. Klíčová slova politika paměti, mobilizace paměťové politiky, holokaust, kolaborace, Lidice, europeizace
Modernita a holocaust
Cingeľ, Adam ; Kopec,, Jakub (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Diplomová práca s názvom Modernita a Holokaust sa zaoberá návrhom Dokumentačného centra Holokastu na Morave. Projektu predchádzala analytická časť vo forme preddiplomového projektu, ktorá skúmala mesto Brno v spojitosti s problematikou modernistického myslenia spoločnosti. Výsledkom tejto teoretickej práce bola okrem definovania schématu pojmu „Otherness“ aj mapa tzv. „druhého“ častokát odmietaného Brna. Diplomový projekt sa venuje predovšetkým prepojenosti Holokaustu a modernej spoločnosti. Na otázky tejto problematiky sa snažím nachádzať odpovede hlavne skrz architektúru a a myšlienky aplikujem práve na návrhu dokumentačného centra. Práca sa vďaka poznatkom z predošlých analýz dostáva k tematike regulovanosti a neregulovanosti priestorov, z ktorej vychádza práve koncept celého objektu. Objekt je tak rozdelený na dva funkčné celky. Spodná časť funguje ako neregulovaná živelná štruktúra, ktorá sa stáva životom stavby. Prepája jednotlivé funkcie a ponúka mnoho možností pohybu a členenia priestoru. Táto časť je tvorená oceľovou konštrukciou a pôsobí na rozdiel od časti druhej omnoho rozvoľnenejšie. Druhou časťou je hmota expozície, ktorá je vyzdvihnutá do najvyššej časti objektu. Táto časť je kontrolovaným a regulovaným priestorom. Pôsobí vďaka svojej masívnej hmote a fasáde z betónu veľmi ťažko a vytvára tak kontrast nie len v rovine prevádzky, ale aj v rovine vizuálnej. Tieto časti fungujú vo vzájomnom vzťahu a vytvárajú tak jeden celok, ktorým je spojenie výstavného priestoru expozície a doplňujúceho programu ako sú kaviareň, detské centrum, knižnica či reštaurácia.
Modernita a holocaust
Vašička, Pavel ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Dokumentačního centra holocaustu na Moravě. V současnosti je v naší zemi hned několik muzeí zabývajících se holokaustem, avšak žádné z nich nepřináší jeho ucelenou dokumentaci. Návrh se proto snaží vytvořit takové muzeum, které bude schopno referovat o holokaustu v širších souvislostech a zároveň bude atraktivním prostředím především pro návštěvníka žijícího v multimediálním světě 21. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.