Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka finanční gramotnosti na základní škole
Šrumová, Lenka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce byla zaměřena na výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol a víceletých gymnáziích. Cílem práce bylo charakterizovat a zhodnotit vybrané internetové portály zabývající se výukou finanční gramotnosti a za účelem získání náhledu respondentů na dané vzdělávací projekty, ale i obecně na výuku finanční gramotnosti, provést kvalitativní šetření. První část práce byla věnována teoretickému úvodu do problematiky financí, významu, definici, vymezení a složkám finanční gramotnosti. Důraz byl kladen také na vývoj finančního vzdělávání v České republice a strategické dokumenty, o které se výuka finanční gramotnosti opírá. Na potřebu zařazení finanční problematiky do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a víceletá gymnázia poukázaly výzkumy související s úrovní finanční gramotnosti žáků a veřejnosti. Praktická část diplomové práce se skládala ze dvou na sebe navazujících segmentů. Nejprve byly představeny a zhodnoceny tři online dostupné projekty, jejichž cílem je podpořit pedagogy při plánování výuky finanční gramotnosti. Poté byla předložena metodologie kvalitativního výzkumu provedeného za pomoci strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami a následně byly prezentovány výsledky plynoucí ze šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Finanční vzdělávání, školní vzdělávání,...
Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR
Stárková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění.
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
Finanční gramotnost
Stárková, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
STÁRKOVÁ, Zuzana, Finanční gramotnost, Praha, 2011. (Bakalářská práce). Zuzana Stárková - Univerzita Karlova v Praze - Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce, Prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Tématem této práce je finanční gramotnost, konkrétně otázka toho, jak jsou na tom s úrovní finanční gramotnosti občané České republiky a jaké jsou v dnešní době hlavní důsledky finanční negramotnosti. Úvodní část se zabývá rozdělením finanční gramotnosti, jejími příčinami a důsledky a dále se zabývá finanční gramotností z pohledu sociálního a z pohledu psychického. Poslední kapitoly jsou věnovány problematice osobního bankrotu a insolvenčního zákona. Práce je zakončena názornou praktickou kazuistikou zadlužené rodiny. Klíčová slova: Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Rodinné finance, Bankovnictví, Zadluženost, Exekuce, Insolvenční zákon, Sociální a právní poradenství
Možnosti neziskového sektoru v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů
Skuhrová, Petra ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vychová, Helena (oponent)
Název mé diplomové práce je "Možnosti neziskového sektoru v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů". Cílem diplomové práce je analýza a hodnocení činnosti nestátních neziskových organizací v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů. Zároveň se zaměřuje na vzájemné vztahy státu, ziskového a neziskového sektoru v oblasti finančního vzdělávání. Svoji práci jsem rozčlenila do šest kapitol. V první kapitole jsem vymezila výzkumný problém, stanovila cíle práce a definovala výzkumné otázky. Ve druhé kapitole jsem se věnovala metodologii a charakteristice zdrojů dat. Pro účely této práce jsem vybrala polostandardizovaný rozhovor, analýzu aktérů a analýzu dokumentů. V druhé části kapitoly jsem vytvořila přehled zdrojů dat, ze kterých jsem při psaní práce čerpala. Při psaní své práce jsem vycházela z teorie "trojúhelníku" trhu, státu a občanského sektoru, konceptu sociální odpovědnosti a předností a selhání neziskového sektoru. Nejprve jsem se zaměřila na politiku státu v oblasti zvyšování finanční gramotnost občanů. Dospěla jsem k závěrům, že první kroky státu v této oblasti lze vysledovat o roku 2005, kdy nabyl účinnosti první strategický dokument. Stát prostřednictvím svých subjektů vydal další strategické dokumenty, také se snaží o naplňování doporučení Evropské komise. V těchto strategických...
Finanční gramotnost jako předpoklad snížení negativních dopadů při zájmu o hazardní hry
Opršálová, Petra
Opršálová, P. Finanční gramotnost jako předpoklad snížení negativních dopadů při zájmu o hazardní hry. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Práce pojednává o využití finanční gramotnosti v oblasti hazardního průmyslu. Nejprve je čtenář seznámen s finanční gramotností a vývojem její úrovně v ČR. Následně je rozebrána oblast hazardních her, jejich historie, regulace a negativní dopady. Jádro práce tvoří dotazníkové šetření ohledně úrovně finanční gramotnosti hazardních hráčů a lehce aplikovatelný návod, jak se lze díky vyšší úrovni finanční gramotnosti vyhnout špatné finanční situaci zapříčiněné zálibou v hazardních hrách.
Finanční gramotnost u žáků na vybrané střední odborné škole
Ivančicová, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků na vybrané střední odborné škole. Zabývá se vědomostmi žáků střední školy z oblasti finanční gramotnosti. Znalosti z této oblasti jsou v budoucím běžném životě žáků důležité pro zlepšení kompetence nakládání s finančními prostředky. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení základních pojmů, zejména finanční gramotnost, finance a výuka finanční gramotnosti. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod kompilace, deskripce, analýzy a syntézy. Cílem praktické části je zjistit aktuální finanční gramotnost žáků. V praktické části byl zpracován průzkum provedený metodou dotazování. Získaná data jsou analyzována a zpracována základními statistickými postupy. Na základě zjištěných výsledků je zpracováno doporučení pro pedagogickou praxi.
Finanční gramotnost na 2. stupni ZŠ
Masařová, Anna ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností na II. stupni základní školy. Pozornost je věnována především hodnocení učebnic a pracovních sešitů, které jsou pedagogům k dispozici. První část práce je zaměřena na definici finanční gramotnosti a klíčové dokumenty- Národní strategie finančního vzdělávání, Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách, jehož součástí jsou Standardy finanční gramotnosti. Další část práce je věnována začlenění finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a následně i do konkrétního Školního vzdělávacího programu. Poslední část je věnována již zmíněnému hodnocení učebnic a pracovních sešitů, které jsou hodnoceny dle předem stanovených kritérií z příslušné literatury. V úplném závěru je podáno doporučení konkrétních učebnic a pracovních sešitů k výuce finanční gramotnosti. Práce by mohla posloužit k základní orientaci v klíčových dokumentech, zabývající se finanční gramotností. Pedagogům podílející se na výuce finanční gramotnosti by mohla usnadnit výběr učebnic a pracovních sešitů k výuce finanční gramotnosti. KLÍČOVÁ SLOVA finanční gramotnost, učebnice, pracovní sešit
Současné trendy výuky finanční gramotnosti na ZŠ
HELLER, Šimon
Výstupem diplomové práce je učební materiál pro výuku finanční gramotnosti na 2. stupni ZŠ. Obsah učebního materiálu je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách" a jež jsou implementovány do RVP pro ZŠ. Učební materiály se skládají z teoretického základu, souboru příkladů k procvičení a návrhu vhodné výukové metody.
Finanční gramotnost obyvatel
LOUDOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je zmapování finanční gramotnosti a postojů ke vzdělávání v této oblasti v různých sociálních skupinách a vrstvách obyvatel v České republice. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy finanční gramotnosti, faktory, které ji ovlivňují, i příčiny, proč se lidé dostávají do finančních problémů. Charakterizuje obecné přístupy a motivy k řešení, sleduje roli státu v podpoře dalšího vzdělávání. Teoretická část práce popisuje, jaké typické rysy vykazuje vzdělávání žáků v této problematice na školách v České republice. Cílem praktické části práce je zjistit, jaká je finanční gramotnost v konkrétních skupinách obyvatel, a analyzovat problémy související se vzděláváním v této oblasti, případně poskytnout doporučení pro vzdělávací postupy. Jako základní metoda šetření je použito dotazníkové šetření. Průzkum byl proveden u žáků druhého stupně základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.