Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické otázky při sociální práci s Romy ve vybraných zařízeních v Českých Budějovicích
ŠVECOVÁ, Markéta
Diplomová práce se na teoretické úrovni zabývá etickými otázkami, které vyvstávají při práci s romskými rodinami. V prvních kapitolách textu se práce věnuje Romům, jejich kultuře, rodině, tradicím, historickému původu. V dalším textu jsou představeny organizace, které s Romy pracují na území města České Budějovice, jejich hodnotové založení, principy, požadavky na sociální pracovníky, apod. Těmi byli Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Sasanka, Oddělení sociálně - právní ochrany dětí a Jihočeská rozvojová. Etické otázky volně vyplynuly z kritické reflexe tří porovnávaných zařízení pracujících s romskými rodinami. V dalším textu jsou představeny dvě etické teorie, deontologie a etika péče, pomocí kterých jsou vybrané etické otázky dále zpracovány. V poslední části této práce jsou etické otázky pomocí obou etických teorií dále rozpracovány.
Etický kodex a pedagogika
Dostál, Pavel ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Teoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Empirická část práce je zaměřena na výzkum. Výzkumná část se opírá o sběr dat pomocí...
Etický kodex a edukace
Dostál, Pavel ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Teoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Zhodnocení empirické části: Respondenti prokazují znalost aktuálně platných zákonných...
Přínos sesterských profesních organizací v ošetřovatelské péči
PRŮŠOVÁ, Natálie
Teoretická práce s názvem Přínos sesterských profesních organizací v ošetřovatelské péči je informačního charakteru. Cílem této práce je analyzovat jednotlivé profesní sesterské organizace, historii těchto organizací a jejich přínos do ošetřovatelské péče. Tato práce dále zkoumá odborné publikace, které se týkají profesních sesterských organizací a hodnotí současný přínos profesních sesterských organizací v ošetřovatelské péči. Vzhledem k tématu byla pro tuto práci zvolena teoretická práce bez výzkumné části. Tato práce vychází z odborných zahraničních i domácích tištěných publikací, z internetových zdrojů, z odborných databází a ze zápisů z konferencí, které se týkají tohoto tématu. Práce je vhodná nejen pro zdravotnický personál a pro studenty zdravotnických oborů, ale i pro laickou společnost, která jim umožní se seznámit s profesními sesterskými organizacemi, ale i s aktuální zdravotnickou problematikou. Práce je koncipovaná jako informační materiál, který mapuje profesní sesterské organizace, jejich přínos do ošetřovatelské péče a jejich aktivní účast v aktuálních problémech ve zdravotnictví. Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s profesními sesterskými organizacemi a jejich přínosem v ošetřovatelské péči. Na základě zmapování organizací, které byly zvoleny do práce, se dá vyvodit, že nejaktuálnějším a nejvážnějším problémem ve zdravotnictví je nedostatek kvalifikovaných sester, kterými se usilovně zabývají všechny organizace zmíněné v této práci.
Etický kodex zaměstnance Českých drah a.s. a jeho uplatňování v komunikaci
HRDINOVÁ, Naděžda
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma Etického kodexu zaměstnance Českých drah a.s. a jeho uplatňování v komunikaci. Teoretická část zpracovává problematiku etiky, etického kodexu, komunikace a popis společnosti České dráhy. V praktické části jsou analyzovány a interpretovány poznatky z výzkumu, který byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru. Cílem praktické části je zjištění, jak velké povědomí mají zaměstnanci Českých drah o etickém kodexu společnosti, jak se jím řídí a uplatňují jej.
Politika firemní pohostinnosti ve světle křesťanské etiky
Havelka, Ondřej ; Mašek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce "Politika firemní pohostinnosti ve světle křesťanské etiky" se zabývá otázkou, zda existuje spravedlivá forma a míra racionalizované firemní pohostinnosti slučitelná s východisky obecné i křesťanské etiky. Práce předkládá komplexní pohled na širokou škálu přístupů k firemní pohostinnosti od nezištné, přes racionalizovanou, až po zavazující, manipulující a korupční. Firemní pohostinnost je velmi aktuální, široce využívaný manažerský nástroj. Může znamenat poděkování za spolupráci, vyjádření úcty a respektu obchodnímu partnerovi nebo projev otevřenosti do budoucí spolupráce. Firemní pohostinnost ovšem nemusí být vždy vykročením vstříc druhému do nezajištěného prostoru, ale naopak snaha o předběžné zajištění onoho prostoru a získání výhody. Taková pohostinnost může obchodního partnera zavazovat, nebo dokonce manipulovat, přičemž cílem je získat zakázku, pojistit si spolupráci nebo usnadnit si cestu k zisku. Taková pohostinnost se již nápadně blíží korupci. Důležitou součástí práce je proto vymezení firemní pohostinnosti vůči korupci a hlubší posouzení jednotlivých přístupů k firemní pohostinnosti. Práce předkládá kritéria mravně ospravedlnitelné firemní pohostinnosti a její limity zpracované pro konkrétní dopravně- stavební firmu. Celou prací prostupuje klíčová otázka, jaká je forma a...
Morální odpovědnost a svědomí sociálního pracovníka podle Etického kodexu sociálních pracovníků České republiky
VYTERNA, Luboš
V diplomové práci je zmapováno, analyzováno a kriticky reflektováno pojetí morální odpovědnosti a pojetí svědomí tak, jak jsou zaznamenány v Etickém kodexu sociálních pracovníků České republiky s ohledem na osobu sociálního pracovníka s cílem zjistit jaký má význam morální odpovědnost a svědomí v kodexu sociálního pracovníka a jakou tyto pojmy hrají roli v rámci výkonu jeho povolání. Morální odpovědnost sociálního pracovníka není v etickém kodexu dobře zpracovaná. O odpovědnosti se v kodexu hovoří celkem sedmkrát, a to spíše neurčitým a někdy i zavádějícím způsobem. Ve většině případů se z odpovědnosti tak, jak o ní kodex pojednává, nedá určit, za co přesně je sociální pracovník odpovědný a vůči komu má odpovědnost. K tomu, aby sociální pracovník dokázal rozpoznat vzájemné vztahy v rámci předepsané odpovědnosti, musí zapojit své svědomí, které je primární instancí odpovědnosti. Kodex se o svědomí však vůbec nezmiňuje, proto by bylo vhodné tento pojem do kodexu zapracovat.
Význam etiky v sociální práci
KAŠPAROVÁ, Jana
Diplomová práce Význam etiky v sociální práci se věnuje objasnění významu etiky v sociální práci, soustřeďuje se na důležité teoretické znalosti v oblasti etiky i etických pojmů a jejím cílem je poukázat na možnosti využití etických hodnot, teorií či ctností v profesní praxi. Práce je zaměřena na představení důležitých etických pojmů a etických hodnot, dále na současnou podobu sociální práce, osobnost sociálního pracovníka, úroveň i důležitost vzdělávání a různé příklady možných etických problémů či etických dilemat, které se v praxi sociální práce mohou vyskytnout. Práce vychází z předpokladu, že současná sociální práce se nachází v období krize a její nastavení vyžaduje změnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.