Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a experimentální ověření aktivizujících metod v kontextu školní úspěšnosti
Němcová, Veronika ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje návrhu aktivizujících metod při výuce časového rozlišení na obchodních akademiích. Nejprve je zde teoretická část, která se věnuje obecně předmětu Účetnictví a výzkumům a článkům se zaměřením na aktivizující metody nebo prospěch žáků. Také je zde rozbor učebnice, která se využívá při výuce účetnictví na obchodních akademiích a věcný a didaktický rozbor učiva o časovém rozlišení. Praktická část práce se skládá z předvýzkumu, který byl podkladem experimentálního ověření vybraných metod při výuce časového rozlišení na obchodní akademii.
Laboratorní práce z fyziologie a anatomie rostlin a jejich využití na ZŠ
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku anatomie, morfologie a fyziologie rostlin na základních školách v České republice. Teoretická část práce obsahuje základní souhrn znalostí z morfologie, anatomie a fyziologie rostlin, zařazení oblasti praktické výuky přírodopisu v RVP a jeho přesahů do ŠVP včetně rozpracování vyučovacích metod vhodných pro laboratorní práce a didaktické hry. Praktická část obsahuje popis sedmi autorských návrhů laboratorních prací a sedmi didaktických her z anatomie a fyziologie rostlin, jejich ověření v praxi na žácích dvou základních škol a osmiletém gymnáziu a detailní analýzu realizovaného dotazníkového šetření, která navazovala na evaluaci zmíněných didaktických materiálů. Ze získaných výzkumných dat je zcela zřejmé, že praktické formy výuky jsou pro žáky atraktivnější, než klasické vyučování.
Webová počítačová hra jako edukační nástroj
Žemlička, Milan ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Tato závěrečná práce se orientuje na didaktickou hru a její využití v edukačním procesu. Předmětem této diplomové práce je na základě studia odborné literatury a odborně zaměřených primárních zdrojů z různých oblastí vytvořit a ve výuce ověřit funkční webovou počítačovou hru s didaktickým obsahem. Teoretická část se orientuje na samotný fenomén hry, a to z historického a filozofického hlediska i současného pojetí elektronických her a hry v kontextu didaktických metod. V empirickém šetření práce obsahuje celý průběh vytváření hry, možnosti modifikace hry v závislosti na uživatelích i implementaci didaktické hry do výuky. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu a uvedena doporučení pro oblast vývoje dalších edukačních nástrojů využívajících webových aplikací jako her.
Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích
Reslová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
RESLOVÁ, M.: Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Tato práce je zaměřena na rešerši didaktických vzdělávacích her pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Pod pojem didaktická vzdělávací hra zahrnuji jednak hry jako takové (křížovky, kvízy, karetní hry a další), které slouží pouze k opakování a upevnění probírané látky. Dále do této kategorie spadají v mém pojetí různé úlohy, umožňující studentům pochopit některé chemické zákonitosti, které si nedovedou snadno představit. Při těchto úlohách se objekty z mikrosvěta nahrazují modely z makrosvěta a studenti na základě badatelského přístupu, kdy si hrají s modely, pochopí a v některých případech i odvodí vybrané chemické zákonitosti. Didaktické vzdělávací hry patří mezi moderní aktivizační metody, ve kterých je možné pracovat i se zážitkovou pedagogikou, kdy se student na základě reflektovaného prožitku získává zážitek, tedy nějakou novou kompetenci.
Aktivizační metody ve výuce chemie
Kesnerová Řádková, Olga ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Název práce: Aktivizační metody ve výuce chemie Autorka: Olga Kesnerová Řádková Abstrakt: Disertační práce se zabývá výukovými metodami v chemii, převážně se orientuje na metody s vyšším podílem aktivizace žáků. Popisuje přínos a nevýhody aktivizačních výukových metod, možná kritéria jejich výběru, podmínky pro jejich realizaci apod. Práce se dále soustřeďuje na čtyři vybrané aktivizační metody, a to metody brainstormingové, projektovou metodu, didaktické hry a práci s uměleckým a jiným textem, která je zde aplikována do přírodovědné výuky, resp. výuky chemie, např. jako vyprávění s chemickým experimentem. Výzkumná část obsahuje případovou studii realizace projektové metody výuky, která zahrnuje záznam a analýzu podmínek a problémů spojených s její realizací, jakož i iniciaci projektu pomocí brainstormingových metod. V rámci případové studie jsme využili participační pozorování, dotazníková šetření, miniankety a diskuse. Výzkumu se zúčastnilo celkem 184 studentů učitelství 2. ročníků Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Na základě výsledků výzkumných šetření a samotné realizace miniprojektu s tématem chromatografie jsme došli k závěru, že práce na projektu přináší mnohá pozitiva převyšující nad nedostatky a problémy, a to jak pro žáky, tak pro učitele. Nejproblematičtější na celém projektu je, jak...
Vedení a organizace geologických exkurzí v okolí Žichovic
MACHNÍKOVÁ, Petra
Hlavním tématem této bakalářské práce bylo naplánování a organizace geologické exkurze do vybraných lokalit. Exkurze je koncipována pro žáky 3. -5. ročníků. Práce zahrnovala plánování, přípravu časového harmonogramu, pracovních listů, didaktických her a následné převedení do praxe. Tato bakalářská práce vznikla v rámci projektu GA JU 065/2010/S.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.