Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA Cíle: Cílem práce je vyhledat a popsat možnosti studia na amerických univerzitách a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA. Metody: Diplomová práce je rešeršního charakteru a analyzuje dostupné tištěné zdroje vztahující se ke zkoumané problematice a internetové stránky uvádějící aktuální informace k předmětu zkoumání. Byly využity i vlastní zkušenosti autorky. Primárním zdrojem informací byly publikace z knihovny UK FTVS, závěrečné práce psané pod vedením odborníků na katedře sportů v přírodě UK FTVS a závěrečné práce z dalších českých univerzit vyučujících aktivity v přírodě. Dalším důležitým zdrojem byly odborné publikace, především články z časopisu Gymnasion, dále články z databáze EBSCO. Při zkoumání vysokých škol v USA nabízejících vzdělání v oblasti aktivit v přírodě, školského systému, stipendií, pracovních možností, přepravy a podmínek získání víz, byly využívány i informace z internetových zdrojů z důvodu aktuálnosti a vlastní zkušenosti. Výsledky: Oblast výchovy a aktivit v přírodě se stále dynamicky rozvíjí a vytváří tak mnoho dalších pracovních pozic pro kvalifikované pracovníky v ziskové i neziskové oblasti. Vysoké školy v USA nabízejí stále více možností studia aktivit v přírodě v rámci...
Komparace výuky aktivit v přírodě na českých a norských univerzitách
Hejna, Zdeněk ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Komparace výuky aktivit v přírodě na českých a norských univerzitách Cíle práce: Hlavním cílem je komparace výuky aktivit v přírodě na vybraných českých a norských univerzitách. Metoda: V práci byla použita metoda rešerše nabídky studijních programů na jednotlivých školách a také jsme sestavili dotazník, který byl rozeslán mezi studenty jednotlivých oborů. Výsledky: Pozorujeme určitou odlišnost v českém a norském pojetí výuky aktivit v přírodě, které silně ovlivněno kulturně-historickým vývojem v obou zemích a rozdílným pohledem na vnímání přírody. Klíčová slova: aktivity v přírodě, friluftsliv, studijní program, komparace
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Případová studie letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm
Morcinek, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Případová studie letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvoření komplexního a systematického souboru poznatků o problematice managementu letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm s akcentem na zobecnění závěrů, a nalezení pozitivních a negativních stránek z manažerského pohledu jako východisko pro ovlivňování budoucího vývoje akce. Metody: Zúčastněné pozorování, strukturovaný rozhovor, analýza dokumentů. Výsledky: Výstupem práce je soubor poznatků a obecných závěrů vyplývajících z managementu letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm z hlediska sekvenčních manažerských funkcí a financování. Fungování managementu je ovlivněno mnoha faktory. Silné stránky ministrantského tábora jsou organizace, financování a personalistika naopak plánovací a kontrolní procesy patří mezi slabé stránky. Klíčová slova: Letní tábor, management, aktivity v přírodě, volný čas, ministrant, případová studie.
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...
Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova
Letní sportovní kurzy na středních školách
Bobačíková, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
NÁZEV: Letní sportovní kurzy na středních školách AUTOR: Bc. Tereza Bobačíková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ph.Dr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: V diplomové práci se zabývám problematikou letních sportovních kurzů na středních školách. Zjišťuji, zda střední školy nabízejí letní sportovní kurzy, jaká je rozmanitost jejich nabídky, materiální a personální zajištění a zájem ze strany studentů, popř. důvody jejich nezájmu či nespokojenosti s nabídkou. V teoretické části se zabývám aktivitami a výchovou v přírodě a jejich významem pro děti a mládež. Přibližuji důležité pojmy a směry spojované s touto oblastí. V další kapitole se zaměřuji na obsahovou náplň letních sportovních kurzů s nabídkou sportovní činnosti. Seznamuji s obecnými pokyny a bezpečnostními zásadami pro zdárný průběh celé akce. Výzkumná část popisuje cíle a výsledky výzkumu dotazníkového šetření. Hlavním cílem diplomové práce bylo porovnat nabídku mezi sportovními kurzy na jednotlivých středních školách Prahy 10. K výzkumu bylo využito dotazníku určeného ředitelům středních škol a studentům nejvyšších ročníků. Dotazník prozkoumával aktuální nabídku letních sportovních kurzů na středních školách a zájem studentů o sportovní kurzy. KLÍČOVÁ SLOVA: Sportovní kurzy, aktivity...
Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku
Adamec, Michal ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zmapovat a zjistit zkušenost s aktivitami v přírodě a případný zájem o ně u žáků vybraných středních škol na Mostecku. Metoda: Výzkum byl proveden formou dotazníků. Dotazníky byly rozneseny na vybrané střední školy na Mostecku. Z vyplněných dotazníků jsme mohli určit, jakou mají žáci zkušenost s aktivitami v přírodě a také v jaké míře, popřípadě o jaké aktivity konkrétně mají žáci zájem. Získaná data byla statisticky zpracována v programech Microsoft Excel a Microsoft Word a interpretována v grafické i slovní formě. Výsledky: Zjistili jsme, že žáci mají obecně vysoký zájem o aktivity v přírodě. Aktivitou o kterou mají žáci největší zájem je paintball. Žáci ve škole získávají zkušenost s aktivitami v přírodě především na kurzech, a to hlavně v tradičních aktivitách jakou jsou různé druhy turistiky, sjezdové lyžování a táboření. Po předchozí zkušenosti mají žáci zájem opakovat nejvíce jízdu na kole, táboření, sjezdové lyžování. Bez předchozí zkušenosti chtějí žáci vyzkoušet nejčastěji zorbing (aquazorbing), paintball a jízdu na čtyřkolkách. Pozitivním zjištěním byla také skutečnost, že žáci jsou oproti předpokladům ochotni zvoleným aktivitám věnovat jak svůj volný čas, tak i...
Návrh sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice
Kohoutová, Kristýna ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Blahová, Eva (oponent)
Název: Návrh sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice Cíle: Cílem je navrhnout sportovně dobrodružný areál v městysi Štěchovice. Vybrat a umístit jednotlivé prvky tak, aby zaujaly a přiměly k aktivnímu trávení volného času nejen děti, ale i dospělé a seniory. Metody: Při zpracování byla použita analýza vycházející z rešerší dokumentů, písemných materiálů, internetových stránek a odkazů. Zároveň byla využita metoda terénního šetření (prozkoumávání vhodného prostoru pro realizaci projektu ve Štěchovicích, celková prohlídka okolí Štěchovic pro případné běžecké či cyklistické tratě). Výsledky: Výsledkem práce je návrh projektu sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice ve dvou variantách, který bude sloužit jako podklad pro případnou realizaci projektu. Výsledky analýzy dokumentů mohou být použity při vytváření obdobných areálů v České Republice. Klíčová slova: volný čas, aktivity v přírodě, aktivní životní styl, dětská hřiště, pohybové aktivity
Turistika a naučné stezky v Jizerských horách
Hádková, Kristýna ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název: Turistika a naučné stezky v Jizerských horách Cíle: Hlavním cílem této práce je představení pěší, cyklo a lyžařské turistiky jakožto nejvyužívanějších druhů v CHKO Jizerské hory, seznámení s oblastí Jizerských hor a naučnými stezkami, které se zde nachází v současnosti, a přiblížit potenciál pro jejich rozvoj v budoucnosti. Metody: Pro představení pěší, cyklo a lyžařské turistiky, CHKO Jizerské hory a naučných stezek byla využita odborná literatura, webové stránky stěžejních institucí, kterými jsou Klub českých turistů, Agentura ochrany přírody a krajiny České republiky a další. Pro vytvoření přehledu o současném stavu naučných stezek v CHKO Jizerské hory a možných alternativách pro jejich rozšíření byla provedena internetová rešerše, porovnání a rozebrání získaných informací a uvedených do souvislosti s oblastí Jizerských hor. Výsledky: Všechny naučné stezky v CHKO Jizerské hory jsou zaměřeny na pěší turistiku. Jejich zpracování je vždy formou informačních tabulí. Na naučných stezkách v jiných oblastech už jsou vyzkoušeny moderní technologie využívající mobilní telefony, které použití tabulí eliminují, což je výhodné v mnoha ohledech. Závěry: Pro Jizerské hory byl objeven nevyužitý potenciál pro rozšíření naučných stezek také pro cyklo a lyžařskou turistiku, které zde zatím chybí. Stávající...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.