Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profese sestry očima studentů medicíny
Růžičková, Martina ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Bakalářská práce "Profese sestry očima studentů medicíny" poskytuje náhled na ošetřovatelství jako na profesi. Jsou zde uvedeny hlavní znaky profese. Popsán je proces profesionalizace a jeho vliv na prestiž povolání sestry. Pozornost je také věnována změnám v rolích sestry a image povolání. Empirická část se zaměřuje na zjištění postojů studentů všeobecného lékařství ve vztahu k ošetřovatelskému povolání a následné komparaci výsledků s dříve realizovanými průzkumy a mezi vybranými skupinami studentů.
Vliv úrovně profesionalizace práce s dobrovolníky na jejich spokojenost s dobrovolnickou činností
Peychlová, Štěpánka ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na dobrovolnictví realizované v rámci dobrovolnických organizací. Zkoumá vazbu mezi úrovní profesionalizace práce s dobrovolníky a spokojeností dobrovolníků s dobrovolnickou činností v těchto organizacích. Teoretická část vymezuje problematiku dobrovolnictví, profesionalizace a spokojenosti na obecnější úrovni a vyzdvihuje konkrétní aspekty těchto jevů souvisejících se zaměřením práce. V části empirické je pak vystavěna metodologie výzkumu, na jejímž základě je zmíněná vazba zkoumána v rámci několika dobrovolnických organizací. Klíčová slova: Dobrovolnictví, dobrovolník, profesionalizace, vedení dobrovolníků, pracovní spokojenost
Občanská participace v kontextu profesionalizovaných OOS z pohledu jejich představitelů
Andruchová, Monika ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá zapojováním veřejnosti a občanskou participací v kontextu činností profesionalizovaných organizací občanské společnosti. Práce vychází zejména z teoretických konceptů politické a občanské participace. Na občanskou participaci a zapojování veřejnosti je v práci následně nahlíženo ve smyslu občanských aktivit, které jsou realizovány v nebo prostřednictvím organizací občanské společnosti a zahrnují rozmanité formy, kterými se občané účastní veřejného života, zpravidla bez finanční odměny. V práci jsou dále představeny koncepty profesionalizace, které rámují následnou reflexi o potenciálu a povaze občanské participace a zapojování veřejnosti do činností profesionalizovaných organizací občanské společnosti. Stěžejní částí práce je kvalitativní výzkum, jehož cílem je z pozice představitelů profesionalizovaných organizací popsat a pochopit, jak a proč dochází k zapojování veřejnosti do činností organizací a jaké jsou preferované podoby a bariéry tohoto zapojování a participace. Analýzy dat, získané prostřednictvím hloubkových rozhovorů s představiteli profesionalizovaných organizací občanské společnosti, jsou v závěru diskutovány ve vztahu k výzkumným otázkám a teorietickým východiskům. Klíčová slova Občanská participace, profesionalizace, organizace občanské společnosti, elitismus
Seberozvoj učitele jako základní předpoklad připravenosti na profesi
Murgašová, Marcela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci ,,Gestalt terapie a její využití ve školství" a zabývá se seberozvojem učitele jako základního předpokladu připravenosti pro výkon jeho profese. Popisuje samotný komplikovaný pojem seberozvoj učitele, dále se zabývá otázkami kvality vyučování a profesionalizace, kde opět zdůrazňuje seberozvoj jako cestu přechodu od semiprofese k profesi. Zamýšlí se nad nutností seberozvoje vzhledem k prudkým změnám v dnešní společnosti a tím se zvyšujících nárocích na osobnost učitele. Tato práce vychází z přesvědčení o důležitosti seberozvoje učitele zejména v oblasti sociálních a osobnostních kvalit, ptá se, zda jsou tyto kvality dostatečně rozvíjeny v pregraduální přípravě učitele a zda je také nabídka dalšího vzdělávání pro dnešní učitele dostačující. Krátká kapitola je věnována syndromu vyhoření. Empirická sonda si klade za cíl ověřit závěry a výzkumy z teoretické části. Zvolenou metodou pro sondu je dotazník pro učitele základních škol. V závěru práce je seznam center, která poskytují další vzdělávání učitelů.
Personalizace politické komunikace v ČR: kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 v českých denících
Chrtková, Kristýna ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce na téma Personalizace politické komunikace: Kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 se zabývá vývojem politické komunikace a zejména pak s ním spojeným trendem personalizace, který se začal objevovat v důsledku mediálních, společenských a politických změn, které se odehrály po druhé světové válce. Práce je složena ze dvou částí, z nichž se první, teoretická, věnuje právě vývoji politické komunikace, profesionalizaci volebních kampaní a cestě od profesionalizace k personalizaci politické komunikace. Druhá část shrnuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy prezidentské kampaně 2013 v České republice, která potvrdila hypotézu, že politická komunikace v kampani před přímou prezidentskou volbou byla do určité míry personalizovaná.
Motivace vojenských profesionálů ke službě v ozbrojených silách ČR na pozadí zkušeností z transformace záchranných praporů
Wiesner, Radovan ; Balabán, Miloš (vedoucí práce) ; Rašek, Antonín (oponent)
Diplomová práce "Motivace vojenských profesionálů ke službě v ozbrojených silách ČR na pozadí zkušeností z transformace záchranných praporů" pojednává o vlivech, které rozhodujícím způsobem ovlivňují motivaci vojenských profesionálů k setrvání ve službě v ozbrojených silách ČR. Práce reaguje na prohlubující se problémy ozbrojených sil ČR se zajištěním dostatečných lidských zdrojů pro svoji činnost a rozvoj. Vedle rekrutace nových profesionálů spatřuje jádro řešení problému především v retenci stávajícího kvalifikovaného personálu a lepším využití jeho lidského kapitálu. Při zkoumání geneze problému vychází z analýzy procesu reformy ozbrojených sil a jejich profesionalizace i praktických zkušeností z transformace záchranných praporů, která proběhla v roce 2008. Na základě těchto poznatků i teoretických poznatků z oblasti motivace chování hledá a zkoumá hlavní motivační faktory, které ovlivňují stávající vojenské profesionály v rozhodování zda nadále setrvat ve služebním poměru, nebo ho ukončit. Současně se snaží navrhnout konkrétní opatření, která by mohla pomoci tuto motivaci zvýšit a jsou realizovatelná stávajícími nástroji veřejné a sociální politiky.
Z influencera novinářem - nová forma deprofesionalizace žurnalistiky?
Dytrychová, Alžběta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Z influencera novinářem - nová forma deprofesionalizace žurnalistiky? si klade za cíl seznámit čtenáře z novodobým trendem, kdy se influenceři, tedy lidé vystupující primárně na sociálních sítích, stávají novináři, kteří vytvářejí mediální výstupy. V teoretické části jsou vysvětleny základní termíny jako influencer, sociální média či samotný pojem deprofesionalizace žurnalistiky. Následuje metodická část, ve které autorka diplomové práce zvolila kvalitativní metodu výzkumu, konkrétně hloubkové rozhovory s českými influencery, kteří pracují pro médium. Vedle představení výzkumné metody a výzkumného souboru je v této části čtenář seznámen také s výzkumnými otázkami, ze kterých byly sestaveny otázky tázací. Poslední část diplomové práce je věnována samotnému výzkumu. V úvodní kapitole dochází k utřídění pojmů a jejich kategorizaci, která autorce následně posloužila k sestavení kapitol Influencer, Vzdělání a praxe, Zaměstnanecký poměr, Teoretická příprava, Práce v médiu a Sociální média. Do jednotlivých kapitol byly promítnuty citace z hloubkových rozhovorů, které sloužily jako svědectví influencerů, kteří pracovali nebo pracují pro médium. Díky otevřeným odpovědím bylo možné dojít k závěru, že deprofesionalizace žurnalistiky je mylně spojována s influencery, avšak hlavní podíl viny patří...
Proměny společenského postavení sociální skupiny českých architektů a stavitelů v 19. století
Korbel, Tomáš ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Petrasová, Taťána (oponent) ; Svobodný, Petr (oponent)
Tato práce si klade za cíl přispět k výzkumu českých elit 19. století a zpracovat dosud opomíjené téma profesního a společenského vzestupu českých architektů a stavitelů v 19. století. V této době došlo v důsledku státních reforem vzdělávacího, správního a právního systému ke změně profesního vnímání a společenského postavení této vrstvy. V úvodu práce jsou architekti a stavitelé zařazeni do rámce procesu modernizace stavebního průmyslu a vymezeni na základě jejich vztahu k umění, inženýrství a podnikání. Následně jsou architekti a stavitelé definováni jako socioprofesionální skupina, která během sledovaného období dosáhla určitého stupně profesionalizace. Na pozadí formování moderního systému stavitelského a architektonického vzdělávání, práva a správy jsou pak jednotlivé znaky profesionalizace sledovány na konkrétních případech architektů a stavitelů za pomoci metody kolektivní biografie elit ve výzkumných oblastech jejich sociálního zázemí, vzdělání, stavební praxe a dalších veřejných aktivit. V práci se tak prolínají dvě roviny - obecná a osobní. V obecné rovině je sledována vzájemná provázanost stavebního školství, práva a správy od založení stavitelských oborů na polytechnikách a Akademiích a vydání guberniálních nařízení a prvních stavebních zákonů na počátku 19. století, přes vyhlášení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.