Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení lidských zdrojů v Junáku
Chytrá, Markéta ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Tato práce pojednává o řízení lidských zdrojů v Junáku se zaměřením na střediska - nejnižší organizační jednotky. Rozpracovává a doplňuje personální oblast ve Strategie 2022 obsahující vize, kterých chce Junák do roku 2022 dosáhnout. Cílem práce je zmapování praktických zkušeností řízení lidských zdrojů v dobře fungujících střediscích po personální stránce. Teoretická část zahrnuje vysvětlení základních pojmů řízení lidských zdrojů a věnuje se relevantním podtématům, která se k nim vztahují. Empirická část se rámcově dělí na dva oddíly. První oddíl představuje skautské hnutí obecně, skautskou organizaci ve Velké Británii a organizaci Junák a jejich strategie, organizační struktury a blíže se věnuje personálním odborům a podpoře dobrovolníků. V druhém oddílu se nachází samotný výzkum. V rámci výzkumu bylo dle kvalitativních indikátorů vybráno 60 středisek. Dle kvantitativních indikátorů a speciálních doporučení bylo osloveno 18 střediskových vedoucích a s nimi proběhlo 14 rozhovorů. Rozhovory se zaměřovaly na praktické zkušenosti, inspirace, vlastní postoje a názory střediskových vedoucích či jejich zástupců. Hlavním výstupem práce je doporučení pro řízení lidských zdrojů ve střediscích. Jedná se o souhrn informací využitelných při řízení dobrovolníků v Junáku, jehož základem jsou výstupy z...
Návrh a realizace kompetenčního přístupu při práci s dětmi mladšího školního věku v organizaci Junák - český skaut, z. s.
Čížková, Barbora ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit a zavést kompetenční model v organizaci Junák - český skaut, z. s. pro děti mladšího školního věku. Následně se zaměřit na analýzu jeho možností a mezí. Teoretická část práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy a vzdělávání. Pozornost je věnována především proměně výchovného programu v dětské organizaci Junák - český skaut, z. s. na začátku 21. století. Zároveň se zabývá samotným pojmem kompetence a klíčová kompetence. Praktická část byla realizována formou akčního výzkumu ve 3. oddílu Holubov. Nejprve se zaměřuje pomocí dotazníkového šetření na reflexi skautských stezek, tedy současného skautského nástroje kompetenčního přístupu. Následně na vytvoření nového kompetenčního modelu, který ověřuje v praxi a opět reflektuje. V závěrečné části jsou analyzovány možnosti a meze tohoto nového modelu a navrženy další postupy práce s ním. Klíčová slova klíčové kompetence, kompetenční model, skauting, Junák, skautská stezka, výchovná metoda, Nový program (výchovný skautský program), výchovné nástroje, osobní rozvoj, kompetenční přístup.
Nacionalistické myšlenky v liberálních spolcích: židovský spolek Makabi Hacair a československý spolek Junák
Heyzl, Martin ; Králová, Kateřina (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Diplomová práce Nacionalistické myšlenky v liberálních spolcích: židovský spolek Makabi Hacair a československý spolek Junák se věnuje dvěma liberálně definovaným spolkům v období meziválečného Československa. Na základě vybraných rozhovorů s pamětníky zkoumá projevy nacionalistické (včetně sionistické) ideologie v liberálním prostředí. Každý spolek je reprezentován třemi narátory, kteří byli vybíráni s ohledem na věk, genderovou vyváženost a lokální hledisko. Práce se skládá ze tří kapitol, přičemž je nejprve popsána společenská situace ve druhé polovině 19. a v první polovině 20. století, a to jak českého, tak židovského obyvatelstva. V další části práce jsou pak využity orálně historické metody výzkumu, analýza a interpretace rozhovorů. V průběhu analytické části je hledána odpověď na výzkumnou otázku, jak se nacionalismus, popřípadě sionismus projevoval v liberálním prostředí spolkových organizací.
Rudý nebo hnědý šátek? Společné i rozdílné osudy Pionýrské organizace a Junáka v zakladatelském období komunistického režimu v Československu
Churáčková, Anna ; Koura, Petr (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza pramenů zachycujících proces vzniku Pionýrské organizace a postupného zákazu Junáka komunistickým režimem na přelomu 40. a 50. let 20. století. Práce si zároveň klade za cíl popsat pohled komunistického režimu na spolek Junák a provést komparaci obou mládežnických organizací. Počáteční část se zabývá vznikem Junáka, jeho vývojem do roku 1945 a především organizací, účelem a obsahem skautské výchovné metody. Druhá ústřední kapitola líčí historii skautského hnutí po druhé světové válce v souvislosti s poválečnou tendencí slučovat mládežnické organizace pod jedno centrální vedení. Navazující část pokračuje objasněním důvodů a okolností, za nichž komunistický režim rozhodl o přerušení skautské činnosti a svěření výchovy dětí Československému svazu mládeže a jemu podřízené Pionýrské organizaci. Klíčová pasáž zahrnuje též popis úlohy Pionýrské organizace v socialistické společnosti, jejího uspořádání, smyslu, symboliky a výchovného rámce. Závěrečná kapitola představuje prvotní činnost pionýrů v počáteční etapě výstavby socialismu. Následně dokresluje zkoumané historické události pojednáním o pohledu socialismu na etiku a metodiku práce s dětmi prosazovanou skautským výchovným hnutím. Diplomovou práci zakončuje zamyšlení nad společnými a rozdílnými rysy obou organizací....
Mediální reprezentace skautingu na internetových serverech iDNES.cz a Novinky.cz
Nováková, Iveta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Mediální reprezentace skautingu na internetových serverech iDNES.cz a Novinky.cz" je zaměřena na zobrazování skautingu ve dvou známých českých internetových mediích. Klade si tedy za cíl analyzovat vybrané tituly a zjistit tak, jak je v nich skauting prezentován jako organizace. Práce je rozdělena na tři hlavní kapitoly - teoretická východiska, metodologickou část a analytickou část. První kapitola vykládá odborné termíny, které se týkají převážně reprezentace reality či konstrukce reality, následně pak nabízí i stručný výklad historie a současného stavu českého skautingu. Druhá metodologická část přináší popis využitých metod a stručně charakterizuje i vybrané tituly. A konečně poslední část popisuje, jak konkrétně vypadá reprezentace skautingu ve vybraných médiích. Tuto problematiku pomáhají řešit tři stanovené výzkumné otázky a pomocí kvalitativní analýzy je v práci důkladně popsáno, jak konkrétní servery ve zkoumaném vzorku reprezentují skautskou organizaci.
Junák - český skaut? K ideovým kořenům českého skautingu.
Jiráň, Jan ; Šedivý, Ivan (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
Práce je zamřena na období vzniku a formování českého skautingu. Z důvodu malého dochování pramenů archivní povahy bylo pro práci využito hlavně tištěných pramenů. Postupoval jsem hlavně metodou textologické a komparativní analýzy. Nejprve je věnován prostor historii světového a českého skautingu. Pro určení oblastí, kde se anglický a český skauting lišil, byly porovnány dvě základní příručky: Scouting for Boys pro anglické prostředí a Základy junáctví pro české. Na základě komparace byly určeny tři oblasti, ve kterých jsem se recepci skautské metody věnoval. Jedná se o skautský hodnotový systém, vztah k národu a státu a poměru k organizaci Sokol. V práci též byly zpracovány výsledky mezinárodního průzkumu týkající se doby vzniku skautingu v evropských zemích a následné srovnání s českými zeměmi. Na konci práce jsou umístěny tři přílohy tři přílohy: biografické medailonky zmíněných osob, edice skautských zákonů a vyplněné dotazníky z průzkumu.
Environmentální výchova jako průřezové téma RVP a jeho realizace ve školním a mimoškolním vzdělávání
ŠŤASTNÁ, Kateřina
Diplomová práce se věnuje průřezovému tématu Environmentální výchova podle Rámcového vzdělávacího programu a jejím cílem je ukázat možnosti realizace výuky a výchovy k aktuálním otázkám ochrany životního prostředí v různých složkách našeho výchovně-vzdělávacího systému. První kapitola se věnuje Environmentální výchově obecně, její charakteristice, provázanosti s vyučovacími předměty, tematickým okruhům a doporučeným očekávaným výstupům. Druhá kapitola charakterizuje výuku Environmentální výchovy v České republice a ve vybraných státech Evropské unie. Dále didaktická specifika Environmentální výchovy a prostředky a formy její výuky. Třetí kapitola se zabývá proměnami vnímání přírody společností a vybranými aktuálními environmentálními problémy současné společnosti. Čtvrtá kapitola se věnuje tématu přirozené výchovy v přírodě od dob renesance a především ve 20. století. Pátá kapitola analyzuje realizaci environmentální výchovy organizací Junák český skaut, z.s. Šestá kapitola navrhuje využití didaktických her určených pro činnost skautských oddílů či jiných zájmových kroužků s environmentální tematikou. Předkládá konkrétní návrhy didaktických her vhodných pro realizaci ve výchovně-vzdělávacím procesu základních škol a představuje vlastní didaktickou hru PET-life.
Skauting v Nové Včelnici a Kamenici nad Lipou v první polovině 20. století
BEDNÁŘ, Sandrik
Předkládaná práce se zabývá tématem skautingu v Nové Včelnici a Kamenici nad Lipou první poloviny dvacátého století. První část práce charakterizuje vztah obou obcí tvořících v tomto období společný region, což se dále odráží i ve skautské struktuře místních jednotek. Následující kapitola pojednává o problematice zakládání skautských oddílů v obou obcích a vlivu dalších regionálních center. Nedílnou součástí práce je analýza každodenní činnosti jednotlivých skautů a skautek, zvláště jejich činnosti v souvislosti s veřejným děním. Poslední kapitola pak reflektuje to, jakým způsobem skauting ideově ovlivnil vybrané skauty, Emanuela Truhláře a Františka Sadílka, kteří zahynuli v boji s nacisty, a zabývá se blíže významem jejich oběti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.