|
Návrh podnikatelského plánu pro vznik a rozvoj společnosti
Krhut, Jan ; Odložilová, Kateřina (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce je návrhem podnikatelského záměru pro založení pojízdného baru. Jedná se o specifický bar kombinující prvky rychlého občerstvení a klasického baru. Práce je složena ze tří částí. Teoretická část bude vycházet z literární rešerše a budou zde vymezeny základní pojmy. Analytická část se bude zabývat analýzou trhu a jeho potřebami, přičemž budou využity nástroje SLEPT a SWOT analýzy. Návrhová část je pak vlastním zpracováním podnikatelského plánu.
|
|
Návrh podnikatelského záměru - Založení palačinkárny
Brabencová, Lucie ; Kadlecová, Ludmila (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Bakalářská práce je návrhem podnikatelského plánu pro založení palačinkárny. Jedná se o oblast rychlého občerstvení, pro kterou je typická malá prodejní plocha, specifický, úzce zaměřený sortiment a vysoká fluktuace zákazníků. Návrhová část, která je vlastním zpracováním plánu, vychází z obecných teoretických a legislativních poznatků pro oblast podnikání a reaguje na potřeby trhu zjištěné prostřednictvím analýzy trhu, s využitím nástrojů jako je SLEPT, SWOT analýza a další. V rámci finančního plánu hodnotí potenciální ekonomickou úspěšnost navržené podnikatelské činnosti.
|
| |
| |
|
Komparace marketingové komunikace společnosti Burger King v České republice a USA v letech 2019-2021
Utíkal Řeháková, Adéla ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací marketingové komunikace společnosti Burger King v České republice a USA v letech 2019-2021. Teoretická část práce obsahuje výklad základních marketingových pojmů, jako je marketingový mix a komunikační mix. Dále představuje Hofstedeho teorii kulturních dimenzí aplikovanou na Českou republiku a USA a uvádí vliv psychologických aspektů na vnímání marketingové komunikace. V závěru teoretické části je představeno fungování fastfoodových restaurací a jejich ukotvení v právním systému obou zemí. V praktické části byla provedena analýza komunikačního mixu společnosti Burger King pro dané země a také následná analýza jednotlivých marketingových kampaní, které se uskutečnily ve vybraném období. Následně byla provedena komparace poznatků k jednotlivým zemím, ze které byla vyvozena závěrečná doporučení pro komunikaci Burger King v České republice.
|
| |
|
Nákupní chování mladých spotřebitelů ve věku 15 - 29 let na trhu fast food restaurací v regionu Jižní Morava
Neuberger, Patrik
Neuberger, P., Nákupní chování mladých spotřebitelů ve věku 15-29 let na trhu fast food restaurací v regionu Jižní Morava. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta, 2015. Tato diplomová práce je zaměřena na nákupní chování mladých spotřebitel ve věku 15-29 let na trhu fast food restaurací na Jižní Moravě. Hlavním cílem této práce je identifikovat faktory, které ovlivňují nákupní rozhodovací proces u této skupiny spotřebitelů a na základě těchto poznatků formulovat obecně platná marketingová doporučení. Pro výzkum je použita kvalitativní a kvantitativní metoda. Konkrétně metoda focus groups a dotazníkové šetření. Výsledky dotazníkové šetření jsou zpracovány ve shlukové analýze. Výsledkem této analýzy jsou pak shluky, které mají podobné vlastnosti a ovlivňují je podobné faktory. Na základě výstupů ze shlukové analýzy jsou formulována obecně platná marketingová doporučení pro jednotlivé shluky a jsou použitelná pro trh fast food restaurací na Jižní Moravě.
|
|
In-Store marketingové aktivity Bageterie Boulevard v letech 2014 a 2015 s důrazem na jazykovou složku komunikace
Machová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá in-store marketingovými aktivitami českého řetězce rychlého občerstvení Bageterie Boulevard. V jejich rámci klade důraz na jazykové hledisko. Prostor je věnován deskriptivní analýze in-store nástrojů užívaných v průběhu roku 2014 a prvního čtvrtletí roku 2015 na vzorku tří vybraných pražských provozoven řetězce. Po krátkém představení společnosti uvádí první část práce do problematiky in-store marketingu a problematiky reklamních textů. Nastavuje teoretický rámec a vybírá konkrétní nástroje a prostředky, na jejichž základě jsou in- store marketingové aktivity Bageterie Boulevard dále popisovány. Pátrá po základních specifických aspektech in-store marketingu řetězců rychlého občerstvení. Ve své druhé části se práce zabývá samotnou analýzou jednotlivých vybraných prvků prostřednictvím deskripce. Popisuje přítomnost a podobu dlouhodobých i krátkodobých in-store marketingových prostředků i psaných a hovorových sdělení v místech prodeje, respektive v částech pro zákazníka viditelných. U verbální komunikace se věnuje zejména popisu zajímavých jazykových prvků. Všímá si rozdílů mezi jednotlivými provozovnami s důrazem na prodejní atmosféru místa.
|
| |
|
Vliv reklamy na obezitu dětí
Ondová, Adriána ; Divoká, Jana (vedoucí práce) ; Kytnarová, Jitka (oponent)
Dětská obezita je jednou z nejzávažnějších výzev v oblasti veřejného zdraví 21. století. Tento problém je celosvětový a neustále ovlivňuje mnoho zemí s nízkými a středními příjmy. Prevalence se zvyšuje alarmující rychlostí. V roce 2016 se odhadlo, že více než 41 milionů dětí do pěti let trpí nadváhou. Teoretická část se v první kapitole zabývala vývojem stravování a kognitivním a emočním vývojem. V druhé kapitole jsme se věnovali principu fungování reklamy, podprahové manipulaci, typům reklam, etice a zákonům omezujícím reklamu zvláště u dětí. Poslední kapitola hovoří o etiopatogenezi dětské obezity, rizikách dětské obezity a věnovala se také léčbě a prevenci obezity. Praktická část probíhala ve formě standardizovaného strukturovaného rozhovoru. Soubor respondentů ve věku 8-12 let pocházel z Prahy a okolí, převážně ze základní školy na Chodovci a někteří byli osloveni přes sociální síť ve formě inzerátu. Děti od svých sedmi let dokáží kriticky posuzovat reklamu, a proto nás zajímaly jejich reakce a odpovědi ve výzkumu. Respondenti byli rozděleni na dvě výzkumné skupiny, na neobézní a obézní. Výzkum ukázal, že přítomnost animovaných/kreslených postaviček v televizní reklamě a na obale produktu má u obézních dětí značný vliv na výběr potravin. Co se týče barev, všechny děti jsou po zhlédnutí reklam...
|