Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň rovnovážných schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku oproti nesportující populaci
Šedivá, Andrea ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent)
Název: Úrove rovnovážných schopností sportovních gymnastek mladšího školního v ku oproti nesportující populaci. Cíle: Cílem této diplomové práce je porovnat úrove rovnovážných schopností sportovních gymnastek mladšího školního v ku, tj. ve v ku 8 - 10 let, oproti dívkám nesportujícím1 ve stejném v ku. Tato úrove rovnovážných schopností je porovnávána na základ jednoduchých test na statickou a dynamickou rovnováhu. Dále bych pomocí experimentu cht la zjistit, zda má úrove rovnovážných schopností vliv na umis ování dívek v gymnastických sout žích. Metody: Výzkum byl proveden na skupin 15ti sportovních gymnastek a 15ti nesportujících dívek ve v ku 8 - 10 let. U každého probanda byly otestovány rovnovážné schopnosti pomocí jednoduchých test hodnotících statickou a dynamickou rovnováhu. Konkrétn byl použit standing stork test ( apí test), standing stork test - blind (test rovnováhy poslepu), stoj na jedné noze po oto ení (k hodnocení statické rovnováhy) a ch ze poslepu vp ed a vzad (k hodnocení rovnováhy dynamické). Podle nam ených výsledk jsme si u každého testu stanovili bodovou stupnici od 1 do 5 dle úsp šnosti provedení testu, díky níž jsme výsledky porovnávali mezi sebou. Porovnávání bylo provedeno i pomocí pr m ru nam ených hodnot. Výsledky: Po vyhodnocení všech nam ených výsledk se ukázalo, že...
Srovnávací studie koordinačních schopností dětí od 7 do 9 let
Hrdinová, Martina ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Srovnávací studie koordinačních schopností u dětí od 7 do 9 let. Cíle: Cílem diplomové práce je porovnat koordinační schopnosti u tří skupin dětí ze základní školy, stejné věkové skupiny, v průběhu tří měsíců. Rozvoj schopností byl sledován v rámci běžných hodin tělesné výchovy, v rámci tělesné výchovy při aplikování koordinační přípravy, a u skupiny nejmladších hokejistů věnující se všeobecné přípravě, kteří mají dvakrát do týdne odpolední tréninky a hodinu tělesné výchovy navíc v rámci základního vzdělávání. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 60 probandů, žáků 2. třídy základní školy. Prostřednictvím testovacího profilu koordinačních schopností jsou v rozmezí tří měsíců získány vstupní a výstupní hodnocení. Testování probíhalo v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Porovnáním koordinačních schopností u všech probandů, jsme zaznamenali statisticky významnou změnu u žáků, na které byly aplikovány přípravy se zaměřením na rozvoj koordinačních schopností. U zbylých skupin žáků nebyla výrazná změna zaznamenaná. Klíčová slova: koordinace, rozvoj, porovnání, mladší školní věk
Koordinační schopnosti žáků na 2. stupni základní školy
Číhalová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Název práce: Koordinační schopnosti žáků na 2. stupni základní školy Zpracovala: Tereza Číhalová Vedoucí bakalářské práce: PaedDr. Jana Hájková Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Diplomová práce v teoretické části bude pojednávat o motorice, koordinačních schopnostech, testování koordinačních schopností a ontogenezi. Ve výzkumné části je cílem práce zjistit pomocí pohybových testů úroveň koordinačních schopností žáků sportovních tříd, konkrétně žáků, kteří se věnují atletice, a nesportovních tříd druhého stupně základní školy a následně zpracovat a vyhodnotit výsledky. Metody práce: sběr dat - měření, dotazování - řízený rozhovor, porovnání Výsledky práce: Vyhledání vhodného testového profilu a připravení potřebných prostředku pro měření cílových skupin. Vyhodnocení výsledků a jejich zpracování do tabulek a grafů. Skupina atletů dosáhla lepších výsledků než nesportující žáci. Skupina atletů dosáhla mírně nadprůměrných celkových výsledků, skupina nesportujících v mírně podprůměrných. V rámci skupin není velký rozdíl mezi chlapci a dívkami. Při testech nejlépe pro obě skupiny dopadl Sprint podle stanoveného rytmu, kde byl ve výsledcích mezi skupinami i nejmenší rozdíl. Největší rozdíl mezi skupinami byl v testu Běh k očíslovaným medicinbalům. Nejhůře dopadly Obraty na lavičce. Klíčová slova:...
Struktura sportovního výkonu v tenisové dvouhře
Plachá, Kristýna ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Dovalil, Josef (oponent)
Název práce: Struktura sportovního výkonu v tenisové dvouhře Cíl práce: Tato bakalářská práce si klade za cíl navrhnout model struktury sportovního výkonu v tenisové dvouhře, na němž bude demonstrována důležitost jednotlivých faktorů, jejich vnitřní struktura a vzájemná závislost mezi těmito faktory. Použité metody: Jedná se o bakalářskou práci teoretického charakteru, která byla zpracována formou rešerše domácí i zahraniční literatury. Byla v ní tudíž uplatněna metoda obsahové analýzy dokumentů spolu s obecnými metodami výzkumu, analýzou - syntézou a induktivním - deduktivním postupem. Výsledky: Výsledkem této práce je navržený model struktury sportovního výkonu v tenisové dvouhře. V modelu jsou naznačeny vzájemné vztahy mezi jednotlivými faktory. Klíčová slova: Sportovní výkon, somatické faktory, kondiční faktory, koordinační schopnosti, faktory techniky, faktory taktiky, psychické faktory
Rozvoj koordinačních schopností ve fotbale žen
Králíčková, Lucie ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kohoutek, Rostislav (oponent)
Cíle: Cílem této práce je rozvoj koordinačních schopností ve fotbale žen. Nejprve je v práci rozebrán problém kondičního tréninku, plánování tréninkového makrocyklu a problematika tréninku dívek a žen. Koordinačním schopnostem je věnovaná značná část teoretické části. Poté navazuje praktická část, testování. Pro použití a zjištění úrovně koordinačních schopností byly použity testové disciplíny: Agility test, běh s kotoulem, skok snožmo na cíl, přeskoky mety a vertikální výskok s rotací trupu. Výsledky tohoto testování nás informovaly o úrovni koordinačních schopností sledovaných hráček i skupiny jako takové. Metody:Literární rešerže, deskriptivní a názorné ukázky při obeznámení probandů s jednotlivými motorickými testy, pozorování probandů při vykonávání testů, testování a hodnocení výkonů v motorických testech, metoda test - retest, kvalitativní a kvantitativní statistické metody, logické metody (analýza, syntéza, indukce, dedukce). Výsledky: Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Do budoucna je...
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
Porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů
Mocek, Karel ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Tématem práce je porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů. V teoretické části je krátce zmíněna charakteristika veslování a struktura veslařského výkonu. Další kapitoly se již zabývají jednotlivými motorickými schopnostmi. V praktické části je charakterizován soubor veslařů, který byl testován a Unifittes 6-60, dle kterého byli veslaři testováni. Následuje porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení. Klíčová slova Veslař, veslování, párové veslování, nepárové veslování, motorika, motorické schopnosti, pohyb, testy, motorické testování, silové schopnosti, rychlostní schopnosti, vytrvalostní schopnosti, koordinační schopnosti.
Problematika sportovní přípravy mládeže
Novák, Eduard ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
Název Problematika sportovní přípravy mládeže. Cíle Cílem práce je zjistit efektivitu intervenčního programu s využitím cvičení se specifickým a semi-specifických charakterem ve vztahu k zvýšení kondičních předpokladů mladých fotbalových hráčů kategorie U16. Metoda Skupina, která byla podrobena testování, se skládala z 12 hráčů mladšího dorostu ve věku 16 let (ročník 1997) hrající dorosteneckou ligu. Tato skupina absolvovala dvouměsíční proces intervence. Cvičení byla aplikována každý týden v obou měsících, a to v hlavním soutěžním období. Hráči před zahájením intervence museli být podrobeni vstupnímu testování, poté započal dvouměsíční cyklus tréninku, a následně byli hráči otestováni závěrečnými testy, které byly totožné s testy provedenými před zahájením intervence. Výsledky Výsledková část obsahuje konkrétní vyhodnocení, které je dostupné z předložených protokolů. Výsledné hodnoty jsou sepsány do tabulek a graficky znázorněny a vyhodnoceny. Závěr Ovlivňování rychlostních a koordinačních schopností pomocí specifických a semi-specifických cvičení je důležitou součástí tréninkových jednotek v každém fotbalovém mužstvu, a to proto, že dochází ke kultivaci pohybu a rozvoji explozivní síly. Klíčová slova Fotbal, rychlost, rychlostní vytrvalost, koordinace, koordinační schopnosti, rychlostní schopnosti,...
Úroveň koordinačních schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku
Bendová, Eva ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem sportovní gymnastiky na koordinační schopnosti dívek mladšího školního věku. Je zde srovnávána úroveň koordinačních schopností u skupiny 31 sportovních gymnastek a skupiny 31 nesportujících dívek., která je ověřována prostřednictvím terénních motorických testů. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž je zde srovnávána úspěšnost v jednotlivých testech u skupiny sportovních gymnastek ve věku 6 - 8 let a 9 - 11 let. Z výsledků testů je patrno, že sportovní gymnastika pozitivně ovlivňuje úroveň koordinačních schopností. Toto zjištění je podloženo faktem, že ve všech testech uspěly lépe sportovní gymnastky než nesportující dívky. V rámci skupiny sportovních gymnastek byly úspěšnější dívky ve věku 9 - 11 let, než dívky mladší, tj. 6 - 8 let. Teoretická část práce popisuje motorický vývoj dítěte s důrazem na koordinační schopnosti a mladší školní věk. Přibližuje prostředí sportovního odvětví "sportovní gymnastika žen" a specifika tréninku dětí mladšího školního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.