Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Numerické modelování hydraulických ztrát v potrubí ve 3D
Kacálková, Eva ; Stara, Vlastimil (oponent) ; Jandora, Jan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá numerickým modelováním hydraulických ztrát v potrubí ve 3D. Ukazuje postup tvorby matematického modelu, používané matematické rovnice a numerické metody jejich řešení. V praktické části je teorie využita na tvorbu modelu potrubí a jeho hydraulických ztrát za použití různých turbulentních modelů.
Interaktivní nástroj pro úpravu 3D polygonálních modelů
Vondrášek, Petr ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou úpravy 3D polygonálních modelů pomocí konkrétní metody, která spočívá v lokální deformaci povrchu modelu ve směru normály.
Binokulární vidění
Bršlicová, Tereza ; Provazník, Ivo (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií binokulárního vidění pro získání prostorového vjemu z dvourozměrných obrázků. Práce obsahuje popis anatomie zrakového orgánu a fyziologie vidění. Dále se v práci pojednává o samotném binokulárním vidění a pojmech s ním spojených, o patologii, vyšetření a vývoji binokulárního vidění. Navazující kapitola pojednává o stereoskopii, technologii umožňující vnímat dvourozměrnou předlohu prostorově ve 3D, která je nedílnou součástí dané problematiky. Jsou zde také popsány jednotlivé technologie stereoskopické projekce, zvláště pasivní stereoskopická technologie, které je využito v praktické části práce. Praktická část práce se věnuje návrhu dynamické a statické scény pomocí dvojice identických videokamer k získání dat pro výrobu stereoskopického záznamu. Následuje popis realizace vhodných scén a popis promítání získaných scén skupině dobrovolníků metodou pasivní stereoskopické projekce. Z dotazníků je vyhodnocena kvalita prostorového vjemu.
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Husárová, Anette ; Kipila, Lubomír (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem návrhu je vytvořit objekt, který bude rozšiřovat ten stávající, v současné době již nevyhovující nárokům na moderní audiovizuální scénu. Navržený objekt tento cíl zrcadlí ve své moderní nadčasové hmotě, která je originálně pojata pro daný region. Jedná se tedy o neopakovatelný novotvar v historickém prostředí, který svým pojetím povyšuje architektonickou úroveň daného regionu.
Simulace pevných těles
Leitner, Denis ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca je zameraná na simuláciu fyziky pevných telies v reálnom čase. Popisuje základné postupy používané pri hernom vývoji zamerané na detekciu kolízie medzi konvexnými mnohostenmi. Ďalej popisuje riešenie zistenej kolízie a spôsob simulácie dynamiky pevných telies. Zaoberá sa takisto aj návrhom a implementáciou simulátoru pevných telies v jazyku C++. Na vykresľovanie scény je použité OpenGL.
3D display device
Varga, Tomáš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Based on binocular vision the human eye is capable of generating the observed spatial perception of the object. Nowadays 3D imaging of two-dimensional surface is in vogue especially in the cinema industry. However, 3D imaging is gradually getting into other industries especially in other parts of everyday life (advertisements, presentations, entertainment ...). 3D images can be created in various ways, some of which are detailed in this master´s thesis. This thesis deals with the description and the drawing up of a 3D display which provides a three-dimensional image without using auxiliary objects such as glasses. The display unit produces a three-dimensional image at a fundamental level, which consists of providing high-speed rotation of the display and creates the current portion of the object in specified sections.
Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči
Zvěřina, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace zobrazující diagnostické informace o stavu automobilu s využitím 3D vizualizace. Aplikace umožňuje v reálném čase zobrazovat varování související s poruchami dílů automobilu, jako jsou například vady motoru, či nízký tlak v pneumatikách. Aplikace je postavena na technologii WebGL, knihovně Three.js a běží v prostředí internetového prohlížeče.
Návrh a realizace 3D tiskárny s podporou síťového tisku
Špringer, Radek ; Hošek, Jiří (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout 3D tiskárnu typu delta. Popsat technologie 3D tisku používané touto tiskárnou, základní vlastnosti tiskárny a komerčně dostupný materiál používaný při tisku a jeho srovnání. Stanovit veškeré hardwarové komponenty, které jsou nezbytně nutné ke konstrukci vlastní 3D tiskárny typu delta. Vytvořit návrh a sestrojit expanzní desku, ke které budou připojeny veškeré hardwarové komponenty tiskárny. Optimalizovat vyhřívání tiskového prostoru a chlazení výtisku. Rozšířit 3D tiskárnu o webový server, přes který bude zaručena možnost síťového tisku.
Automatic 3D segmentation of brain images
Bafrnec, Matúš ; Dorazil, Jan (oponent) ; Kolařík, Martin (vedoucí práce)
This bachelor thesis describes the design and implementation of the system for automatic 3D segmentation of a brain based on convolutional neural networks. The first part is dedicated to a brief history of neural networks and a theoretical description of the functionality of convolutional neural networks. It represents a fast introduction to the problematics and provides theoretical basics needed for the understanding and creation of the system. Individual layers of the neural network and principles of their functionality and mutual relations are also described in this part. The second part of the thesis is about problem analysis, designing of a solution and a comparison between neural networks and other solutions. The result of a magnetic resonance imaging of the head is a series of black-and-white images representing a 3D scan. The task is to tag a brain and to remove unnecessary information in the form of surrounding tissues. The final image of the brain can be utilized in a volumetry or during a diagnostic of neurodegenerative diseases. The advantage of neural networks in comparison with deterministic systems is their flexibility. They allow an adaptation to other segmentation problems just by changing the training dataset, without a need of changes in the architecture. One of the systems performing fully automatic 3D segmentation is called U-Net – its name comes from the similarity of the architecture with the letter U. Three real solutions, the first implementation of U-Net, extended U-Net and recurrent U-Net were presented. The first version of U-Net has been very memory-demanding, it required a training on a processor instead of a graphic card and has not allowed data processing in full resolution. The extended U-Net has resolved these problems by loading data in overlaying series of three images. In addition to the possibility of a training on a graphic card with related decrease in learning time, the accuracy was increased by adding interconnections to the internal architecture of the network. The last version, recurrent U-Net, aims for the optimization of extended U-Net based on the reusage of existing levels. This brings a decrease in a time and resource difficulty. The number of parameters of the network was lowered to less than 20%, without any increase in case of further level addition. This network is one of first recurrent networks used on the problem of 3D segmentation and provides a foundation to further research. The last part focuses on the evaluation of results and the comparison of accuracy, speed and requirements between particular networks. The accuracy of human and machine segmentation is also compared. The extended and recurrent U-Net have surpassed their human opponent, which in real case could save a lot of doctors time and prevent human mistakes. The result of this work is a theoretical basis providing an introduction to the problematics of convolutional neural networks and segmentation, fully working systems for automatic 3D segmentation and the foundation for further research in the field of recurrent networks.
Transformace firemního loga za využití 3D pohyblivé grafiky
Zunka, Ondřej ; Mráček, Pavel (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem tohoto dokumentu je rekonstrukce loga společnosti do trojrozměrné podoby a následné vytvoření dvou krátkých propagačních videí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. V první části čtenáře seznámím s teoretickými východisky potřebnými k pochopení části praktické. V praktické části budu prezentovat průběh zpracování výše zmíněných animací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.