Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce a poznávání v inkluzivní výtvarné výchově
Mladá, Helena ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se v návaznosti na mou bakalářskou práci věnuje formám spolupráce v inkluzivní heterogenní třídě v hodinách výtvarné výchovy směřujících k rozvoji sociálních interakcí, poznávání a tvorbě vizuálně obrazných vyjádření. Klade si za cíl prozkoumat možnosti společného procesu tvorby výtvarné výpovědi jako nástroje vzájemného poznávání i komunikace různých podob vztahování se a uchopování světa kolem nás. Teoretická část práce je věnovaná východiskům inkluzivní výtvarné výchovy a sociálnímu paradigmatu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Jako kontext výtvarné vizuální kultury vztažený k vzájemnému poznávánía spoluprácijezařazena kapitola věnovaná uměníspolupráce. Dále práce zpracovává téma tvorby jako svébytného způsobu poznávání, které zároveň skýtá možnosti participace na vytváření obsahů společného uměleckého vzdělávání v konkrétních hodinách výtvarné výchovy. Druhá část práceje věnována kvalitativnímu výzkumurealizovaného v soukroméinkluzivníškole. Případová studiese zaměřila na zkoumánísituacíve výuce výtvarnévýchovy v 7.a 9. třídě. Jako paralela k designu případové studie byla použita kartografická metoda. Jádrem výzkumného šetření bylo sledování průběhu výtvarné spolupráce žáků s Aspergerovým syndromem s kolektivem třídy a vyučující zejména během participativní výtvarné tvorby....
Sonda do duše stolního tenisty
NEUMAN, Jiří
Práce si klade cíl probudit ve čtenáři zvědavost o studium volného času. Je zde snaha díky kvalitativnímu výzkumu nastínit prožívání volného času pohledem profesionálních stolních tenistů, se kterými byly vedeny rozhovory za účelem nahlédnutí do jejich životů. Dále díky interpretativní fenomenologické analýze dat došlo k vyhodnocení výzkumu. Se vzniklými tématy, které se pojí s problematikou volného času, se dále pracovalo i skrze další literaturu, která se k tématům přímo, či nepřímo vztahuje. Celá práce je subjektivním náhledem na volný čas očima autora, který je také aktivním stolním tenistou. Práce je nepřímo dělena na tři části, od teoretických úvah autora, přes metodologii, až po vyhodnocení výsledků výzkumu. Práce by měla sloužit jako podnět k hlubšímu zkoumání volného času prostřednictvím individuálních zkušeností lidí.
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Tallmayer, Dominik ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Hlavním tématem této práce je vypracování urbanistické studie zaměřené na vybudování multifunkčního, sportovního a rekreačního areálu v lokalitě Vsetín-Ohrada, který nese název dané lokality, Ohrada. Důvodem pro vypracování této práce je současný, dezolátní stav areálu, který již z velké časti nenaplňuje svůj účel, slouží pouze jako ubytovna a zázemí pro tenisový klub. K řešení území jsem přistoupil způsobem, který přináší jednoznačně identifikovatelné tvarosloví budov s důrazem na maximální využití denního světla, otevřených prostor, zeleně, sociální interakce, který v sobě spojuje ideje a potřeby budoucí generace a vtiskává tak území nového genia loci místa. Za největší výzvu v komplexním řešení celého areálu pokládám nalezení smysluplného využití velkého množství zeminy, které chátrající tribuny obsahují. Toto řešení nacházím ve vytvoření přístupné pochozí hmoty, která poskytne několik různých částí s rozdílnou atmosférou a náplní. Dále jsem se nažil jednoduše propojit všechny objekty pěší lávkou. Na základě této koncepce vznikla studie, která využívá kvalit pozemku a doplňuje je celou řadou sportovně – rekreačních provozů. Základní myšlenkou bylo vytvoření volnočasového veřejného prostoru se zaměřením na variabilitu užívání daného prostoru, který slouží širokému spektru veřejnosti napříč generacemi. Došlo tak k vytvoření několika hlavních hmot, které lokalitu člení, vtiskávají území menší měřítko a spoluvytvářejí rozdílné atmosféry. Zároveň je celý areál volně přístupný a otevřený veřejnosti. Ukazatelem dlouhodobě fungující společnosti je schopnost ohleduplného chování k veřejnému a poloveřejnému prostoru. Prostor před mezi budovami se tak stává důležitější než budova samotná. V tu chvíli můžeme mluvit o veřejném životě, který je v čase udržitelný.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Petruš, Erik ; Jura, Pavel (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Urbanistická koncepce řešené dané lokality respektuje tvar pozemku a v neposlední řadě byl také ovlivněn svažitostí terénu. Navrhovaný soubor tvoří ucelený kompaktní blok. Snahou bylo docílení v oblasti získat městský charakter. Urbanistická struktura vychází ze tří bloků, které obklopují veřejná prostranství a se shlukem samostatně stojících domů zakončující tvar, v celkovém kontextu tak vytváří jeden kompaktní velký městský blok se společným vnitroblokem. Zástavba je tvořená 2 bytovými domy na západě, 30 řadovými domy uprostřed a s 5 solitérních domů v severní části území. Urbanistická forma je ve směru stoupání svahu odlehčována změnou půdorysných tvarů domů. Důraz je kladen na veřejný prostor a sociální interakci lidí. Veškeré obytné jednotky mají řešený hlavní vstup přes společný veřejný prostor s pobytovou funkcí. K celému konceptu také odpovídá výška objektů s maximálním počtem 3 pater, za účelem zachování kontaktu s obytným parterem.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Košňar, František ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Architektonicko-urbanistická studie sportovního areálu Ohrada je prověření možnosti vybudovat v lokalitě Vsetín - Ohrada multifunkční sportovně-rekreační areál. V současné době je areál ve velmi špatném stavu. Využívaná zastřešená tribuna spartakiádního stadionu jako ubytovna a fungující zázemí tenisového klubu nejsou dostatečnou náplní na areál tohoto rozsahu. K řešení území jsem přistoupil způsobem, který přináší jednoznačně identifikovatelné tvarosloví budov s důrazem na maximální využití denního světla, otevřených prostor, zeleně, sociální interakce, který v sobě spojuje ideje a potřeby budoucí generace a vtiskává tak území nového genia loci místa. Za největší výzvu v komplexním řešení celého areálu pokládám nalezení smysluplného využití velkého množství zeminy, které chátrající tribuny obsahují. Toto řešení nacházím ve vytvoření přístupné pochozí hmoty, která poskytne několik různých částí s rozdílnou atmosférou a náplní. Na základě této koncepce vznikla studie, která využívá kvalit pozemku a doplňuje je celou řadou sportovně-rekreačních provozů. Základní myšlenkou bylo vytvoření volnočasového veřejného prostoru se zaměřením na variabilitu užívání daného prostoru, který slouží širokému spektru veřejnosti napříč generacemi. Došlo tak k vytvoření několika hlavních hmot, které lokalitu člení, vtiskávají území menší měřítko a spoluvytvářejí rozdílné atmosféry. Zároveň je celý areál volně přístupný a otevřený veřejnosti. Ukazatelem dlouhodobě fungující společnosti je schopnost ohleduplného chování k veřejnému a poloveřejnému prostoru. Prostor před a mezi budovami se tak stává důležitější než budova samotná. V tu chvíli můžeme mluvit o veřejném životě, který je v čase udržitelný.
Social Games in Early Mother-Infant Interaction
Hrivíková, Zuzana ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Cieľom našej štúdie je preskúmať výskyt sociálnych herných rutín v rámci prirodzenej interakcie matky s dieťaťom vo veku 4 mesiacov, ktoré sa uskutočňujú v situácii tváre v tvar. Participácia dieťaťa na herných rutinach bola sledovaná ako reakcie deti na prebiehajucu interakciu na úrovni orientácie pohľadu a afektivity. Naším ďalším zámerom bolo sledovanie vplyvu faktorov na strane matky a dieťaťa. V súvislostí s matkou sme skúmali vzťah sociálnych herných rutín so senzitivitou matky. U dieťaťa sme predpokladali kľúčovú rolu temperamentu. 54 matiek sa zúžastnilo výskumnej situácie, kde prebiehala voľná interakcia. Sociálne herné rutiny sme detekovali na základe analýzy interakcie prostredníctvom stanovených kritéri u väčšiny dyád. Senzitivita matky bola kódovaná na základe škály MAAS a hodnoty temperamentu dieťaťa vznikli z výpovedí dotazníka IBQ-R. Výsledky poukázali na výskyt sociálnych herných rutín v prirodzenej interakcii matky s dieťaťom. Ich výskyt bol spojený s prežívaním pozitívnejšej afektivity dieťaťa v porovnaní s bežnou interakciou. Výsledky zaznamenali vzťah s utíšiteľnosťou, vokálnou reaktivitou a strachom dieťaťa v rámci škál temperamentu. Naše zistenia ukazujú, že sociálne herné rutiny sú súčasťou prirodzenej interakcie matky a dieťaťa vo veku štyroch mesiacov. Kľúčové slová: hra,...
Konflikty v rámci pracovních skupin a týmů
Kotek, Martin ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Autor ve své práci cílí na problematiku pracovních skupin a týmů a to se zaměřením na konflikty, které v rámci nich mohou vznikat a vznikají. Úvodní část práce je věnována výkladu základních pojmů, o které se jádro práce opírá. Autor seznamuje postupně s problematikou konfliktů a jejich základní typologií, s vymezením pracovní skupiny oproti týmu a jejich rolí v životě člověka, a také s komunikací a mezilidskými interakcemi, jakožto nedílnými součástmi obou předešlých konceptů. V jádru práce jsou pak uvedeny základní příčiny konfliktů v rámci pracovních kolektivů a to v podobě složení skupiny, vztahů, interakce, způsobů vedení a osobnostního nastavení. Na závěr této stěžejní části jsou zmíněny a představeny i moderní fenomény šikany na pracovišti v podobě mobbingu a bossingu. Poslední část teorie je pak věnována následkům a důsledkům, které tyto konflikty mohou mít nejen pro člověka samotného, ale i celou skupinu, potažmo organizaci. Celá práce je zakončena výčtem možných metod k šetření této problematiky a také konkrétním návrhem výzkumu.
Metodika kurzů pro sportovní třídy s prvky kooperativních a dobrodružných her s cílem posílení sociálních vazeb mezi žáky napříč ročníky
Spurná, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Metodika kurzů pro sportovní třídy s prvky kooperativních a dobrodružných her s cílem posílení sociálních vazeb mezi žáky napříč ročníky. Cíl: Cílem práce je návrh a zhodnocení herní mapy programu kurzu v přírodě pro sportovní třídy jako prostředek k posílení sociální vazby mezi žáky. Metody: V práci jsem využila deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahovou analýzu textů pojednávající o metodice kurzů pro sportovní třídy a osobních zkušeností z praxe. Zjištěné informace jsem pečlivě utřídila a systematicky zpracovala do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Vytvoření metodiky sportovního kurzu s prvky kooperativních a dobrodružných her a význam autorské herní mapy jako zásadního prvku při vytváření sociálních vazeb mez žáky. Závěr: Práce poukazuje na to, že prostřednictvím dobrodružných prvků a aktivit v rámci sportovního kurzu lze efektivně rozvíjet sociální dovednosti žáků. Navržená metodika kurzu pro sportovní třídy s využitím autorských herních map a dramaturgie je účinným prostředkem k posílení sociálních vazeb mezi žáky. Tato metodika může sloužit jako obecné platné doporučení ve vztahu k problematice daného oboru. Dále může představovat podklad pro budoucí hypotézu týkající se přenosu nabytých sportovních a sociálních dovedností do školních sportovních soutěží....
Využití arteterapeutických technik a postupů v práci speciálního pedagoga
Kasalová, Markéta ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se opírá o odborníky avizovanou proměnu oboru speciální pedagogiky a s ní související rozšiřování škály nástrojů a kompetencí speciálního pedagoga. Jejím cílem a hlavním tématem je popsat a představit techniky a postupy výtvarné arteterapie, které mohou být využívány právě speciálními pedagogy. Tomuto účelu je nakloněn humanisticky orientovaný směr arteterapie, z něhož je v popisu technik vycházeno. Možné působení arteterapeutických postupů je rozděleno do tří oblastí. A to na aktivizaci a osvěžení, relaxaci a uvolnění, sociální interakci a komunikaci. Toto rozdělení je doplněno příklady konkrétních cvičení a popisem jejich použití v různých skupinách. Text práce obsahuje i přehled vývoje speciální pedagogiky a popis jejích současných trendů, kapitolu věnovanou umění, stručný přehled ostatních expresivních terapií a samostatnou kapitolu zaměřující se na výtvarnou arteterapii.
Přestávky ve škole (1. třída)
Drábková, Nela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přestávek na 1. stupni základní školy, především v 1. ročníku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část je věnována základní charakteristice školy a vzdělávání, vývojovým zvláštnostem dítěte mladšího školního věku a konečně stěžejnímu tématu přestávek. Ve druhé části je zaznamenán výzkum ze základní školy v Liberci, jehož hlavní metodou bylo strukturované pozorování žáků 1. ročníku, doplněné o rozhovory s žáky a s jejich třídní učitelkou. Cílem této práce je prezentovat současný průběh přestávek, provést komparaci 1. a 5. ročníku a poukázat na možné změny, které jsou dnes pro danou věc použitelné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.