Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní způsoby výuky se zaměřením na waldorfské vzdělávání
Klapcová, Gabriela
Bakalářská práce zpracovává problematiku alternativních způsobů výuky se zaměřením na školy waldorfské. Teoretická část práce se zaměřuje na přiblížení alternativních škol za uvedení nejznámějších a shrnuje znaky alternativních přístupů s užší specifikací škol waldorfských. Práce je teoreticko-empirického charakteru, kde byla empirická část práce zpracována formou kvalitativního výzkumu hodnotící problematiku přínosů waldorfské školy pro žáky z pohledu učitelů. Pro kvalitativní výzkum práce byli osloveni 3 respondenti, se kterými byly tvořeny rozhovory. Výsledky rozhovorů neměly za cíl vyzdvihnout waldorfské školy jako nejlepší variantu pro vzdělávání, měly spíše nasměrovat a poukázat na hlavní odlišovací znaky waldorfské školy, které mohou být pro rodiče i žáky školy vyhledávané a velmi přínosné.
Výtvarná tvorba jako nevyhnutelná nutnost
Hrubý, Adam - Kristian ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou pojetí výtvarné tvorby jedince jako smyslu a směřování v jeho životě a pohledu na svět. Klade si otázky ohledně formulování nevyhnutelné potřeby a zkoumá, kde je zdroj této dynamiky a jaké jsou její kontexty. Ptá se, odkud se taková potřeba tvořit bere v autorovi práce, stejně jako v osobnostech ze světa výtvarného umění. Otázku této nevyhnutelnosti výtvarně tvořit a být "uvnitř" výtvarného umění také zkoumá v souvislosti s pedagogickou praxí. Na základě osobních zkušeností předkládá formu pedagogické zkušenosti vzniklé během covidového období s přispěním určité míry improvizace. Ukazuje zkušenost nevyhnutelnosti výtvarně tvořit i v komplikované situaci / prostředí.
Elementární architektura / Elementy výuky architektury
Juřicová, Magdaléna ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší propojení fakulty architektury a fakulty výtvarných umění v nově navrženém objektu. Obě fakulty definuje především praktická tvorba a tomu odpovídající elementární výukové prostory – ateliéry. Z těchto základních elementů doslova vyrůstá konečná podoba školy. Samotný proces návrhu je provázen neustálými změnami a hledáním přiměřeného prostorového vyjádření pro jednotlivé funkce školy. Konečné řešení je výsledkem postupné racionalizace, nacházení jistot a záchytných bodů v návrhu. Z množství variant a úvah o prostoru se tak nakonec vykrystalizuje to nejnutnější, nejelementárnější.
Budiž Baugruppe
Bevelaquová, Diana ; Landa, Filip (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Býva sa lepšie na dedine alebo v meste? Dobrá dostupnosť práce, školy, obchodov či kultúry alebo blízkosť prírody, pokoj, a víkendové grilovačky so susedmi. Musíme si vyberať? Dajú sa klady oboch možností skombinovať? Je práve princíp Baugruppe schopný vyriešiť súčasné problémy v oblasti bývania? „Baugruppe je skupina lidí, kteří spojí své finance a síly, aby si postavili cenově výhodný bytový dům podle svých představ.“ (1) Bývanie v štýle Baugruppe je pre mňa zakliesnené medzi dedinským a mestským spôsobom života a výstavby. V práci hľadám klady oboch možností, ktoré sa mi žiada skombinovať. Kladiem si otázku, či je možné túto zakliesnenosť odzrkadliť v návrhu obytnej štruktúry – v urbanizme, konštrukcii, formálnom výraze či v typológii. Prefabrikovaná konštrukcia bytových domov, ktorých parametre sú určované trhom, prináša monotónnosť, anonymitu ale aj efektivitu výstavby a finančné úspory. Individualita vo výstavbe rodinných domov so sebou naopak nesie slobodu, ktorá často obmedzuje všetkých naokolo. Domy odzrkadľujú estetické cítenie svojich majiteľov, svojpomocné prístavby a prestavby odrážajú ich meniace sa potreby. V Baugruppe sa ochota zdieľať priestory v prospech skupiny či okolitej komunity stretáva s potrebou vlastniť nehnuteľnosť. Cieľom je samozrejme bývať dobre, vo vlastnom, medzi susedmi, ktorých som si vybral sám, využívať ekonomické a kultúrne výhody mesta a za ušetrené peniaze si dopriať luxus naviac – či už väčšiu podlahovú plochu bytu, komunitné kúpele alebo skleník s paradajkami na skok od bytu. (1) BAUGRUPPE! Manuál, přístupné z: http://www.baugruppe.cz/index.php?page=baugruppe-manual
Nové tváře
Pokorná, Barbora ; Brožka, Petr (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Projekt Nové tváře představuje cyklus portrétů zabývajících se tématem identity a její ztráty, individualitou člověka a fenoménem ideálu krásy. Jednotlivé malby, které znázorňují různé pohledy na tutéž tvář, vycházejí z osobních výpovědí portrétovaného a jeho přátel. Máme tak možnost pozorovat konfrontaci „subjektivního“ a „objektivního“, přičemž tato „objektivita“ nabývá v rámci ostatních obrazů relativní hodnoty. Projekt poukazuje na problematiku vnímání sebe sama a zkoumá, jakým způsobem lidská percepce zkresluje realitu, zvláště pokud na člověka působí více faktorů, než jen vizuální obraz.
Audiovizuální performance Hyperspeed reach
Kočišová, Lenka ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Skočovský, Luděk (oponent) ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce popisuje fenomén audiovizuální performance v různych konotacích. Podstatná část je věnována psychologické sondě do vlastního podvědomí a následnému metaforickému zpracování tohoto průzkumu. Důležitou součástí práce je shrnutí obecnych poznatků z fyzické reality a jejich metaforická aplikace na mentální a tvůrčí procesy. Tato analyza a vysvětlení vzniku vnitřních kognitivních modelů se uskutečňuje ve smyslu rozboru vztahů; interakcí na bázi spolupráce nebo konfrontace, ale i nemožnosti uchopení objektivní reality ze subjektivní pozice z důvodu splynutí rozlišování reálného a fiktivního. Vyznam audiovizuální performance je také zkoumán z lineární perspektivy historie, s cílem poukázat na obecny princip opakování se vzorců, ktery audiovizuální performance odhaluje jako činnost, která je nezbytnym projevem a zákonitostí samotného života a nejen pojmem uměleckého oboru.
Okolnosti působící na ukončení sportovní přípravy mládeže
Šírová, Vendula ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Harbichová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především okolnostmi a důvody zapříčiňující ukončení sportovní přípravy mládeže. V teoretické části práce je zmíněno a vysvětleno několik témat, které jsou s danou problematikou úzce spjaté. Konkrétně je v teoretické části pojednáno o mládeži a jejích věkových obdobích, obecné sportovní přípravě, sportovní přípravě mládeže, motivaci, volném čase a ukončování sportovní přípravy. Praktická část práce vychází z kvantitativního výzkumu, konkrétně z anonymního dotazníkového šetření, do kterého bylo zapojeno celkem 103 bývalých sportovců mezi 18. - 25. rokem, kteří svoji sportovní přípravu ukončili mezi 13. - 18. rokem života. Pro dosahování odpovědí jsem zvolila tzv. techniku sněhové koule. Dotazníkové šetření odhaluje odpovědi na otázky, zda rodiče hrají nějakou roli při ukončení sportovní přípravy, zda s ukončením souvisí raná specializace, nebo zda má sociální kapitál rodiny souvislost se setrváním mládeže ve sportu. Hlavní cílem bakalářské práce bylo zjistit okolnosti a důvody odchodu mládeže z organizovaného sportu. Pomocí výzkumu jsem dospěla k závěru, že hlavními okolnostmi, které ukončení sportovní přípravy mládeže zapříčiňují jsou především škola, ztráta motivace a nemoc či úraz. Dosažené výsledky jsou porovnávány s pohledy či názory jiných autorů, s výsledky...
Prevalence psychosomatických potíží u studentů JU v Českých Budějovicích
TŮMOVÁ, Markéta
Práce se zabývá psychosomatikou jako oborem. Popisuji zde propojení mezi tělem a duší. Definuji pojem zdraví, nemoc, některé psychosomatické potíže a faktory ovlivňující vznik těchto nemocí. V praktické části je zjišťována prevalence jednotlivých obtíží - kožní problémy, chronické bolesti, gastrointestinální obtíže, poruchy přijmu potravy, alergie, astma a migrény konkrétně u studentů Jihočeské univerzity. V dalších bodech je zkoumána vzájemná spojitost mezi vyskytovanými problémy, životním stylem a individualitou jedince. Výzkumný problém je řešen pomocí statistické metody korelace, která objasní vztah mezi jednotlivými aspekty.
Skupina 12/15 a její místo v českém umění druhé poloviny 20. století
Mayerová, Miroslava ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Miroslava Mayerová Název bakalářské práce: Skupina 12/15 a její místo v českém umění druhé poloviny 20. století Abstrakt Práce zkoumá vývoj a význam umělecké skupiny 12/15 Pozdě, ale přece pro rozvoj společnosti ve druhé polovině 20. století. Teoretická část se zabývá sociokulturním prostředím a historickou situací před a v době vzniku skupiny, popisuje její formování a prezentuje tvorbu jednotlivých členů skupiny až do jejich druhé společné výstavy. Didaktická část přibližuje za pomoci konceptů užívaných skupinou její činnost žákům. V praktické části práce je zrealizován didaktický úkol a formou sebereflexe zhodnocena jeho realizovatelnost a přínosnost. Součástí práce jsou archivní články a zprávy o skupině 12/15.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.