Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj logotypu FC Manchester United
Lisnychyi, Stanislav ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotný, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj logotypu FC Manchester United a jeho vztah ke klubové identitě a marketingu. Práce popisuje proces vývoje logotypu a jeho symboliku od vzniku klubu až do současnosti. Dále se práce zaměřuje na metodologie vývoje logotypu a význam klubové identity pro fotbalové kluby. Práce také provede analýzu a srovnání s jinými významnými fotbalovými kluby a posoudí, jak si FC Manchester United udržuje své místo v globálním sportovním průmyslu. Důraz je kladen na fanouškovskou kulturu a komunitu FC Manchester United a vztah klubové identity k této kultuře. Práce také zahrnuje rozbory marketingových strategií, které klub využívá ke komunikaci s fanoušky a udržení svého globálního postavení. V závěru práce jsou shrnuty klíčové poznatky týkající se vývoje logotypu, klubové identity a marketingových aktivit FC Manchester United. Bakalářská práce přináší ucelený pohled na jednoho z nejvýznamnějších fotbalových klubů světa a jeho vztah ke grafickému zobrazení. Kromě toho, tato bakalářská práce navrhne nový modernější a současnější logotyp pro FC Manchester United.
Grafický styl bulváru - vizuální prezentace bulvární informace v tištěných médiích
Kašpárková, Lucie ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce Grafický styl bulváru - vizuální prezentace bulvární informace v tištěných médiích se zaměřuje na analýzu grafického zpracování bulvárních novin v osmi evropských zemích: České republice, Slovensku, Německu, Rakousku, Velké Británii, Švédsku, Finsku a Dánsku. Cílem práce je identifikovat nejčastěji užívané formy vizuální prezentace bulvárních informací v těchto zemích a zjistit hlavní znaky, ve kterých se liší grafické zpracování bulvárních novin mezi jednotlivými státy. Pro dosažení těchto cílů byla použita kvalitativní komparativní výzkumná metoda, přičemž vzorek je tvořen z bulvárních deníků z každého analyzovaného státu. V teoretické části jsou shrnuty základy typografie a teorie barev. Dále se zde nachází výsledky eye-trackingové studie a informace o rozměrech novin. Tyto informace byly dále využity v druhé části práce, kde byly analyzovány deníky z výzkumného vzorku a bylo provedeno srovnání mezi jednotlivými typologickými skupinami. Zde byl důraz kladen na grafické zpracování článků, titulních stran a log daných deníků. Výsledky této práce poskytnou užitečné poznatky o vizuální prezentaci bulvárních informací v tištěných médiích a mohou sloužit jako podklad pro další výzkumy v oblasti grafického zpracování novin.
Komparace zpracování plakátové tvorby v Československu, Polsku a Japonsku - 60. léta a současnost
Dvořáková, Barbora ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Práce se zabývá tématikou filmových plakátů, a to jak současných, tak těch z 60. let minulého století. V rámci teoretické části je práce rozdělená dle jednotlivých zemí na český plakát, polský plakát a japonský plakát 60. let a současnosti a pojednává o historickém vývoji a představitelích plakátové tvorby daného období a země. V rámci analytické části je sledován počet výskytů článků o plakátech v obou zvolých obdobích ve všech třech zemích ve vybraných médiích a obsah těchto článků.
Návrh nového vizuálního stylu Švandova divadla
Španělová, Klára ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Práce se zaměřuje na jednotný vizuální styl, který formuje identitu značky. Cílem je graficky navrhnout a zpracovat nový jednotný vizuální styl pro Švandovo divadlo. V teoretické části nejprve popisuji funkce grafického designu v obecném slova smyslu. Věnuji se pak jednotnému vizuálnímu stylu a vysvětluji, proč je pro všechny značky klíčový v kontextu komunikace. Dále zkoumám, jak pracují s grafickým designem lokální divadelní instituce. Hlouběji se zaměřuji na divadla, která se rozhodla svoji vizuální identitu úplně změnit a prošla si redesignem. Následně provádím analýzu současného vizuální stylu Švandova divadla. Hledám konkrétní úskalí a možnosti ke změně. S pomocí získaných poznatků nakonec představuji svůj autorský návrh na nové grafické řešení. Součástí je logo, představení jeho variant, výběr konkrétní barevné palety a písem. Vizuální styl dále prezentuji na sérii čtyř různých plakátů, které uvádějí představení Švandova divadla. Doplňuji ho ještě grafickým zpracováním lístků na představení, ukázkou programu a propagačních předmětů divadla. Hlavním výstupem práce je grafický manuál, kde je popsaná také inspirace a význam jednotlivých rozhodnutí při vytváření grafického řešení.
Návrh grafické podoby 55.Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech (KVIFF)
Vernerová, Tereza ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech patří mezi nejvýznamnější kulturní události u nás i v Evropě. Každoročně tak přiláká pozornost filmových tvůrců, celebrit, fanoušků, ale i novinářů. O každém ročníku se napíše desítky textů. Pětapadesátý ročník byl výjimečný opětovným posunutím termínu. Pandemie koronaviru přípravy organizátorům zkomplikovala a festival se konal o více než rok později. Kvůli čemuž byla na festival upřena o to větší pozornost. Tato bakalářská práce se věnuje 55. ročníku MFF Karlovy Vary. V teoretické části se zaměřuje na mediální obraz festivalu. Mapuji jeho přípravy, průběh devíti festivalových dní a následné ohlasy a dozvuky po konci festivalu. V praktické části se soustředím na vizuální podobu festivalu. Cílem této části práce bylo vytvořit jeho grafickou podobu. Zaměřuji se na tvorbu plakátu, které jsou hlavní vizuální podobou festivalu. Následně portfolio doplňuji podobou festivalových pasů a merchandisingu.
Kauza Litviněnko na stránkách deníku The Daily Telegraph
Prošková, Alexandra ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce využitím kvantitativní i kvalitativní analýzy sleduje způsob, jakým byla v roce 2006 v britském deníku The Daily Telegraph medializovaná kauza otrávení bývalého ruského špióna Alexandra Litviněnka. Teoretická část práce ozřejmuje faktory, jež ovlivňují proces kódování významů do mediovaných obsahů a proces jejich následného dekódování ze strany publika. Analytická část přináší podrobný pohled na to, jak mohly konkrétní zpravodajské texty týkající se kauzy Litviněnko, které deník The Daily Telegraph publikoval, být příjemcem vnímány. Pro analýzu byly stanoveny hypotézy; ověření nebo vyvrácení jejich platnosti naznačuje postupy deníku The Daily Telegraph při tvorbě zpravodajství a publicistiky a okolnosti vzniku zpravodajských textů v tomto periodiku.
Vývoj mediálního obrazu Livie Klausové na stránkách Mladé fronty DNES v letech 2003-2008
Měšťanová, Kateřina ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Dnešní pozice manželky prezidenta navazuje na tradici československých prvních dam z období první republiky. Žena prezidenta si buduje určité postavení a je mediálně známá. Připomeňme však důležitý fakt, že tento titul v tuzemsku není dodnes kodifikován, jedná se o neplacenou funkci a neexistuje tudíž ani oficiální vymezení rolí, v kterých by se první dáma České republiky měla prezentovat. Přesto je zřejmé, že se veřejně angažuje a určité role jí tak pravděpodobně připisovány budou. Předmětem této práce je proto na příkladu Livie Klausové určit, jaký mediální obraz manželky prezidenta poskytuje čtenářům deník Mladá fronta DNES, který lze na českém mediálním trhu zařadit mezi tzv. seriózní média. Cílem práce je na základě vybraných novinových textů stanovit konkrétní role, v kterých se Livia Klausová objevovala v deníku v období prvního prezidentského mandátu Václava Klause v letech 2003-2008. K dosažení odpovídajících výsledků je přistoupeno k provedení obsahové kvalitativní analýzy vybraných novinových textů deníku Mladá fronta DNES. Zásadní je pro tuto práci využití zahraniční odborné literatury o prvních dámách, která poslouží i k závěrečné komparaci dosažených výsledků se situací v zahraničí.
Grafická podoba literárního časopisu Plamen (1959 - 1969)
Prentis, Adam ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Práce "Grafická podoba literárního časopisu Plamen (1959-1969)" se zabývá celkovou grafickou podobou významného literárního časopisu Plamen, vydávaného mezi lety 1959-1969. Zaznamenává rozličné prvky písma a sazby - druhy písem použitých pro text i pro titulky, sazbu prozaického textu, poezie i zábavních rubrik. Popisuje, analyzuje a kategorizuje pestrou škálu typografických řešení titulků a obálek časopisu. Významnou výzkumnou součástí práce je seznam reprodukovaných umělců v průběhu vydávání časopisu a závěry vyvozené z tohoto seznamu, které ukazují přístup Plamene k výtvarnému umění. Práce si všímá fyzických vlastností časopisu a omezení vyplývajících především z technologických možností doby, včetně kvality papíru, formátu stránky nebo použití barevného tisku. Srovnává vzhled časopisu s jinými současnými periodiky stejného zaměření. Z dílčích prvků nabízí přehled grafické podoby Plamene, vytváří obraz jeho vývoje, ukazuje koncepční jednotu úpravy jeho hlavního typografa Oldřicha Hlavsy a porovnává rozdílnost přístupu navazujícího grafika Ivana Urbánka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.