Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let v městě Litoměřice
Techlovský, Jiří ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Rychtecký, Antonín (oponent)
Název: Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9-14 let v městě Litoměřice Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda rozdílné koncepční zaměření (esteticko-hudební, sportovní) u vybraných základních škol v městě Litoměřice má významný vliv na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let. Metody: Studie představuje empirický kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen 202 žáky z dvou vybraných základních škol z města Litoměřice. Pro určení úrovně obecné tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60) a pro zjištění skladby volnočasových aktivit byly použity vybrané faktory sociologického dotazníku COMPASS II. Pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, t-testy, analýzu rozptylu ANOVA, test dobré shody chí-kvadrát a míru věcné významnosti vyjádřenou Cohen d, z-test, Hays omega a Effect size etha - η2 . Výsledky: Významný vliv rozdílného koncepčního zaměření se projevil pouze v jedné ze sledovaných oblastí a sice v úrovni obecné tělesné zdatnosti, ne však ve skladbě volnočasových aktivit. Škola se sportovním zaměřením dosahovala významně lepších výsledků p < 0,05 a Cohen d > 0,5 nebo z-test > 0,30 ve většině...
Determinanty pracovní spokojenosti s přihlednutím k ergonomickým parametrům při práci s počítačem
Rychtecký, Antonín ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Riegel, Karel (oponent)
Období na počátku 21. století, přelom století i tisíciletí, by se dalo zcela určitě označit přívlastkem jako "éra globální computerizace". Máme tím na mysli skutečnost, že počítače jsou dnes nezpochybnitelným standardem, oporou i stimulátorem rozvoje v mnoha oblastech lidské činnosti, nebo do nich postupně pronikají. Interakce "člověkpočítač" je dnes zcela běžnou - každodenní rutinou a pro mnohé lidi se tato interakce stává postupně běžnější, než po staletí dominující interakce "člověkčlověk". Symbióza člověka a počítače byla expresivně jako vize vyjádřena Lickliderem již v roce 1960, kdy se počítače teprve začaly intenzivněji rozvíjet. Zmíněný autor se již tehdy domníval, že symbióza "člověk - počítač" by měla zahrnovat spíše facilitaci formulačního myšlení, před dosud převládajícím důrazem na řešení problémů. Kromě toho by měla umožnit spolupráci v rozhodovacích procesech a řízení komplexu situací a procesů bez závislosti na predeterminačním programu. Stejně tak by počítače měly provádět rutinní činnosti k přípravě vhledu a rozhodování v technickém i vědeckém myšlení. Další vývoj naznačil, že symbiotické partnerství "člověk - počítač" by mělo stimulovat rychlost intelektuálních operací efektivněji, než je dokáže provést člověk. V budoucnu budou lidský mozek a počítač ještě těsněji spolupracovat, nejen v...
Návrh marketingového plánu nového tanečního centra v Liverpoolu
Pánková, Zuzana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Rychtecký, Antonín (oponent)
Název diplomové práce: Návrh marketingového plánu nového tanečmno centra v Liverpoolu. Cfle: Cílem diplomové práce je vytvořit návrh realizovatelného marketingového plánu nového tanečního centra v Liverpoolu. Metody: Několik metodologických postupů jako například informační on line výzkum, konzultace s odborníky, dotazování, rozhovory a analýza SWOT bylo použito za účelem získání potřebných dat a informací k vypracování diplomove práce. Výsledky: Návrh marketingového plánu tanečního centra v Liverpoolu, založeného na marketingovém výzkumu v dané oblasti a podrobné studii teoretické literatury zameřené na marketing management, marketing sportu a marketing služeb. Klíčová slova: Marketing management, strategický plán, marketingový plán, marketingový výzkum, Liverpool - England (United Kingdom of Great Britain and Northem Ireland) 3
Výkonová motivace a pohybová výkonnost 12 a 14leté mládeže
Vlčková, Pavlína ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název diplomové práce: Zpracoval: Vedoucí diplomové práce: Cíle práce: Výkonová motivace a pohybová výkonnost 12 a 14 ti -leté mládeže. Vlčková Pavlína Prof. PhDr. A. Rychtecký, DrSc. Zjistit aktuální pohybovou a tělesnou výkonnost žáků 7. a 9. ročníků Základní školy Komenského, Jílové u Prahy dle UNIFITTESTU 6-60 a porovnat je s výsledky dle UNIFITTESTU 6-60 (Chytráčková a kol. 2002) a (Rychtecký a kol. 2006). Dále pak diagnostikovat jejich výkonovou motivaci. Zjištěná data porovnat dle Příručky Monitorování účasti mládeže ve sportu a pohybové aktivitě v České republice (Rychtecký a kol. 2006) a s dalšími výsledky šetření prováděných dříve v České republice. Metodika práce: Na základě prostudování a zpracování dostupné literatury jsem si stanovila cíle a úkoly práce. Pro vlastní praktické šetření jsme použila standardizovanou testovou baterii UNIFITTEST. Použitím vybraných testů jsem zjišťovala úroveň motorické výkonnosti žáků vybrané základní školy a následně je porovnávala s výsledky Chytráčkové a kol (2002) a Rychteckého a kol. (2006). Pro vyhodnocení výkonové motivace jsem použila dotazník MOVYK II. Výsledky práce: Během mého měření jsem zjistila zhoršující se stav tělesné výkonnosti žáků na základní škole v Jílovém u Prahy. Na základě vypočteného korelačního koeficientu mezi BMI a indexem motoriky...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Mezikulturní převod a validiizace dotazníku Group Environment Questionnaire
Prokešová, Eva ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Válková, Hana (oponent) ; Harsa, Pavel (oponent)
-i- Abstrakt Tato studie se zabývá mezikulturním převodem a validizací dotazníku Group Environment Questionnaire (Carron, Widmeyer, & Brawley, 1985), který patří k mezinárodně uznávaným nástrojům pro sledování týmové koheze a byl původně validizován pro populaci sportovců v Severní Americe. Výzkumu se zúčastnilo celkem 1 410 dospělých sportovců a trenérů (1 019 mužů a 391 žen). Dotazník byl do češtiny převeden pomocí metody modifikovaného přímého překladu s analýzou protokolu. Obsahová validita byla ověřována výpočtem indexu obsahové validity pro jednotlivé indikátory a výsledky potvrdily, že dotazník Group Environment Questionnaire je z kvantitativního hlediska obsahově validní. Faktorová struktura české verze dotazníku, sledovaná pomocí metody strukturálního modelování, se nelišila od původní verze. Prediktivní validita dotazníku byla prokázána jeho schopností rozdělit sportovce do jednotlivých skupin v závislosti na jejich úspěšnosti. Reliabilita, sledovaná jako vnitřní konzistence subškál pomocí Cronbachova koeficientu α, se pohybovala u původní české verze v rozmezí 0,59- 0,69 a u modifikované verze s pozitivně formulovanými indikátory v rozmezí 0,63- 0,79. Výsledky studie jsou diskutovány z hlediska potenciálních mezikulturních rozdílů. Pro populaci českých sportovců provozujících týmové a...
Metodologická východiska diagnostiky olympijských vědomostí, hodnot a principů
Voříšková, Martina ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Dovalil, Josef (oponent) ; Bebčáková, Viera (oponent)
Metodologická východiska diagnostiky olympijských vědomostí, hodnot a principů Na koncepci olympijské výchovy mají významný vliv aktivity institucí (MOV, NOV, NOA), s čímž souvisí jejich bezprostřední spolupráce s výchovnými a vědeckými institucemi včetně podpory olympijského výzkumu na univerzitách. Na školách jsou sport a olympijská výchova jednou z možností šíření olympijské myšlenky v praxi. Cílem práce byla modifikace dotazníku "Olympijské ideály a principy" (Rychtecký, 1998), jež vznikl jako dotazník s názvem "Olympic questionnaire" autorů Telama et al. (1998) pro populaci mládeže v České republice v rámci mezinárodní studie. Současným cílem práce byla redukce tohoto dotazníku z důvodu vytvoření jeho zkrácené verze. Dalším cílem práce bylo identifikovat a specifikovat shodné znaky i rozdíly v hodnocení olympijských principů u 12-ti leté a 15-ti leté mládeže. Následné porovnání získaných výsledků s předchozím totožným výzkumem z roku 1998 pro zjištění možného posunu (vývoje) v hodnotovém vnímání zvolené skupiny populace. Výzkumný soubor sestával z 597 mladších adolescentů (12 a 15 let) ze 7 víceletých gymnázií v Jihočeském kraji. Byla prokázána vyhraněnost názorů a zaujímání krajních postojů dívek (p<0,05 - p<0,001) k modelům fair play chování ve sportu. Výsledky potvrdily (p<0,05)...
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Dynamika změn aktivační úrovně jako komponenta motorické docility
Benešová, Daniela ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Prunner, Pavel (oponent)
Název: Dynamika změn aktivační úrovně jako komponenta motorické docility. Cíle: Hlavním cílem této disertační práce je zjistit, zda existuje vzájemný vztah mezi dynamikou změn v aktivační úrovni jedince a efektivitou senzomotorického učení subjektu (docilitou). Spolu s dalšími doplňkovými šetřeními bychom později chtěli vytvořit návrhy jak diagnostikovat motorickou docilitu, odvozenou ze schopnosti subjektu regulovat své psychofyziologické procesy v průběhu provádění neznámých koordinačních úloh. Metody: Aktivační úroveň jedince byla objektivizována měřením elektrodermální aktivity. Úroveň motorické docility byla posuzována testem bimanuální koordinace, testem zrcadlového kreslení a expertním hodnocením. Výsledky: Bylo zjištěno, že změny v aktivační úrovni ovlivňují průběh i kvalitu senzomotorického učení. Získaná data korespondují s expertním hodnocením motorické docility jedince. Klíčová slova: elektrodermální aktivita, koordinační schopnosti, senzomotorické učení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.