Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza ekonomických dat s využitím statistických metod
Matějková, Petra ; Beranová, Zuzana (oponent) ; Michalíková, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením finanční situace podniku pomocí vybraných ukazatelů finanční analýzy s použitím analýzy časových řad a regresní analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku ekonomických ukazatelů finanční analýzy, jejich interpretace a také na časové řady. Praktická část práce se zabývá analýzou ekonomických ukazatelů, které budou následně podrobeny analýze statistické, která se snaží pomocí statistických metod analyzovat vývoj jednotlivých ukazatelů a na základě hodnot z minulých období predikovat jejich budoucí vývoj.
Duševní zdraví vysokoškolských studentů v ČR
Beranová, Zuzana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá duševním zdravím vysokoškolských studentů v České republice. Cílem práce je zmapovat faktory, které ovlivňují studenty VŠ v oblasti duševního zdraví. Dalšími cíli je zjistit, jaký je stav duševního zdraví studentů VŠ a zjistit, do jaké míry ovlivňuje jejich duševní zdraví studium vysoké školy. Posledním cílem práce je navrhnout veřejně politická opatření, která se dají v této oblasti přijmout jako preventivní, a která by mohla vést ke zlepšení stavu duševního zdraví vysokoškolských studentů. Diplomová práce vychází z teorie Six Dimensions of Wellness pro přiblížení pojmu duševní zdraví a také z teorie The social determents of health, která přibližuje faktory, které ovlivňují zdraví obecně. Z těchto teorií a další literatury byly vytvořeny hypotézy. Výzkum se skládá ze dvou částí a to z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou pomocí Spearmenova korelačního koeficientu zkoumány proměnné, které ovlivňují duševní zdraví vysokoškoláků. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na druhou část práce a to na navržení veřejně politických opatření. Provedeny byly polostrukturované rozhovory s pracovníky poraden univerzit a zahrnuty byly i odpovědi pracovníků z krizového centra. Mezi faktory, které ovlivňují duševní zdraví studentů, patří finanční...
Centrum pro předškolní děti
Beranová, Zuzana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá nově vznikajícími formami veřejné předškolní výchovy. Cílem výzkumu bylo popsat a zhodnotit Centra pro předškolní děti, charakterizovat je a porovnat se systémem edukace v mateřských školách. Zhodnotit jejich společenský přínos a edukační efekty. Monitorovat představy a očekávaní rodičů. K zjištění potřebných informací jsem využila metody pozorování edukačních podmínek, pozorování práce pedagoga, rozhovoru s pedagogem, rozhovoru s vedoucím pedagogem, dotazníku pro rodiče.
Inkluzivní vzdělávání z pohledu ředitelů základních škol
Beranová, Zuzana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním z pohledu ředitelů základních škol. Toto téma se stalo od roku 2016 často diskutovaným a to z důvodu zavedení nových podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání, které přinesla novela školského zákona a Vyhláška č. 27/2016 Sb. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak jsou naplňovány cíle inkluzivního vzdělávání stanovené ve strategických dokumentech MŠMT ve vybraných školách. Dílčími cíli bylo zjistit, jak ředitelé základních škol jakožto linioví pracovníci mohou svými pravomocemi ovlivnit implementaci inkluzivního vzdělávání, dále zmapovat současný stav spolupráce ředitelů s dalšími aktéry a identifikovat faktory, které ztěžují dosahování cílů stanovených ve strategických dokumentech MŠMT. Výsledky byly zjišťovány prostřednictvím případové studie, kdy se uskutečnilo šest polo-strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol v okrese Praha-východ.
Průzkum a hodnocení ekologického stavu vodních toků při zohlednění evropských standardů. Aplikace v modelovém povodí Rolavy.
Beranová, Zuzana ; Matoušková, Milada (vedoucí práce) ; Kliment, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá implementací požadavků Rámcové směrnice o vodní politice (2000/60/EC) v České republice. V modelovém povodí Rolavy v Krušných horách byl hodnocen ekologický stav hlavního toku a důležitých přítoků. Pro hodnocení byla využita dostupná hydrobiologická a hydrochemická data, doplněná o vlastní hydromorfologický průzkum metodou Hydroekologický monitoring (HEM, Langhammer, 2007). Výsledky terénního mapování byly porovnány s dvěma ekomorfologickými metodami: LAWA-FS (LAWA, 2000) a EcoRivHab (Matoušková, 2003, 2007). Ve výsledném hodnocení bylo zjištěno, že vodní útvar na horním toku Rolavy vyhovuje dobrému ekologickému stavu. Vodní útvar na dolním toku Rolavy a přítok Nejdecký potok byly klasifikovány jako nevyhovující dobrému ekologickému stavu. Povodí Rolavy je velice specifickým územím s vysokým potenciálem dosáhnout dobrého stavu v příštích letech.
Inkluzivní vzdělávání z pohledu ředitelů základních škol
Beranová, Zuzana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním z pohledu ředitelů základních škol. Toto téma se stalo od roku 2016 často diskutovaným a to z důvodu zavedení nových podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání, které přinesla novela školského zákona a Vyhláška č. 27/2016 Sb. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak jsou naplňovány cíle inkluzivního vzdělávání stanovené ve strategických dokumentech MŠMT ve vybraných školách. Dílčími cíli bylo zjistit, jak ředitelé základních škol jakožto linioví pracovníci mohou svými pravomocemi ovlivnit implementaci inkluzivního vzdělávání, dále zmapovat současný stav spolupráce ředitelů s dalšími aktéry a identifikovat faktory, které ztěžují dosahování cílů stanovených ve strategických dokumentech MŠMT. Výsledky byly zjišťovány prostřednictvím případové studie, kdy se uskutečnilo šest polo-strukturovaných rozhovorů s řediteli základních škol v okrese Praha-východ.
Role ženy v Keni
Beranová, Zuzana ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent) ; Horáková, Hana (oponent)
Jak se žije Keňankám? V mnoha afrických zemích, Keňu nevyjímaje, představuje život žen velký paradox. Keňanky si užívají vymožeností moderní společnosti, ale zároveň je jejich život řízen zvykovým právem. I když většina Keňanů již nežije v tradiční společnosti, na ženy je pohlíženo stále prizmatem minulosti: v souvislost se ženami se stále mluví o jejich tradičním postavení a tradičních ženských rolích. Jenže dnešní moderní demokratická společnost má na své členy a členky jiné požadavky, než měla společnost v minulosti - žádá si sebevědomé, informované a svá práva prosazující občanky. Ženy tvoří většinu populace v Keni (52%) a hrají aktivní roli v rozvoji celé společnosti, přesto Keňa stále zůstává hluboce patriarchální společností, v níž společenský status ženy je velmi nízký. Žena v Keni je vystavena nerovnoprávnostem a nerovnostem, které postihují většinu aspektů jejího života. Tuto situaci podporuje stávající právní a politický systém, stejně jako společensko-kulturní faktory. Základní filozofickou myšlenkou, kterou se řídila i stále řídí africká společnost, je zachování kontinuity života, udržení rodové linie, v níž hrají mrtví předkové stejně významnou roli jako děti. Zdálo by se, že žena coby dárkyně života, bez níž by naplnění tohoto konceptu nebylo možné, požívá v africké společnosti výsadní práva...
Analýza ekonomických dat s využitím statistických metod
Matějková, Petra ; Beranová, Zuzana (oponent) ; Michalíková, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením finanční situace podniku pomocí vybraných ukazatelů finanční analýzy s použitím analýzy časových řad a regresní analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku ekonomických ukazatelů finanční analýzy, jejich interpretace a také na časové řady. Praktická část práce se zabývá analýzou ekonomických ukazatelů, které budou následně podrobeny analýze statistické, která se snaží pomocí statistických metod analyzovat vývoj jednotlivých ukazatelů a na základě hodnot z minulých období predikovat jejich budoucí vývoj.
Centrum pro předškolní děti
Beranová, Zuzana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá nově vznikajícími formami veřejné předškolní výchovy. Cílem výzkumu bylo popsat a zhodnotit Centra pro předškolní děti, charakterizovat je a porovnat se systémem edukace v mateřských školách. Zhodnotit jejich společenský přínos a edukační efekty. Monitorovat představy a očekávaní rodičů. K zjištění potřebných informací jsem využila metody pozorování edukačních podmínek, pozorování práce pedagoga, rozhovoru s pedagogem, rozhovoru s vedoucím pedagogem, dotazníku pro rodiče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 BERANOVÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.