Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody, nástroje a techniky sebeřízení a time managementu vedoucích pracovníků mateřských škol
Hanychová, Kateřina ; Kazík, Petr (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá metodami sebepoznání, nástroji a technikami sebeřízení a time managementu vedoucích pracovníků v mateřských školách. Jedná se o ředitele škol, zástupce ředitelů a vedoucí pedagogické pracovníky. Práce zmiňuje pojmy jako sebepoznání, sebehodnocení a jejich význam a metody. Popisuje principy sebepoznání a způsoby, jak být proaktivní. Zaměřuje se převážně na nástroje a techniky sebeřízení a time managementu, kde uvádí zásady a postupy plánování, které lze využít k zefektivnění v práci. Práce je koncipována tak, aby její poznatky mohli využít i vedoucí pracovníci základních a středních škol. KLÍČOVÁ SLOVA time management, self-management, sebepoznání, sebevzdělávání, plánování, zloději času, řízení času
Alzheimerova choroba - pokroky v léčbě a diagnostice
Ilićová, Marie ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Herink, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá teoretickým zpracováním informací o Alzheimerově chorobě a je zaměřena zejména na její diagnostiku a terapii. První část práce se věnuje syndromu demence a Alzheimerově chorobě obecně. Jsou zde popsány klinické příznaky, stádia a formy Alzheimerovy choroby, a také krátce shrnuty informace o prevalenci a rizikových faktorech. V další části je rozebrána patofyziologie a patogeneze Alzheimerovy choroby, dále jsou v této části popsány také hlavní hypotézy vzniku onemocnění. Kapitola pojednávající o diagnostice je rozdělena na diagnostický postup, diagnostická kritéria, laboratorní vyšetření a zobrazovací metody. V kapitole jsou popsány již zavedené klinické, laboratorní a zobrazovací metody, jež se využívají v klinické praxi lékařů, a také metody, které by se mohly do budoucna zavést do klinické praxe. Vědecký výzkum se zabývá především objevováním a zkoumáním biomarkerů, které vznikají v souvislosti s patologickým procesem Alzheimerovy choroby. V poslední části bakalářské práce jsou uvedeny možnosti terapie, která je v současnosti zaměřena převážně na symptomy a nově také na hlavní patologický proces v mozku - ukládání amyloidu β. Dále jsou zde uvedeny některé zvažované směry terapie ve fázi výzkumu. Klíčová slova: demence, amyloidní plaky, neurofibrilární klubka,...
Zapojení odborníků z praxe do výuky na gymnáziích
Svoboda, Jan ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Název diplomové práce: Zapojení odborníků z praxe do výuky na gymnáziích Jméno: Jan Svoboda Studijní obor: Andragogika a management vzdělávání Diplomová práce se zaměřuje na oblast, která je na odborných školách praktikována, rozvíjena a podporována trvale a dlouhodobě, ale na gymnáziích může být vnímána problematicky a až neuchopitelně. Jedná se o zapojení odborníků z praxe do výuky. Teoretická část se opírá o prozkoumání otázky, kdo je to vlastně odborník a s tím také o úzce související problematiku kompetencí. Na ni následně navazuje prozkoumání forem výuky, ve které je možné zapojit odborníky z praxe. Po ni se zabývám analýzou kurikula gymnázií a rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. V této části práce se také dotknu aktuálních souvisejících témat jako je např. Strategie 2030+, legislativa, neziskové organizace a multikulturalita. Empirická část se metodologicky opírá o přístupy případové studie a zaměřuje se na oblasti RVP, které vedení gymnázií vnímá jako vhodné pro zapojení odborníků z praxe do výuky a využití výukové formy co-teachingu. Konkrétně se věnuje vhodným tématům pro výuku, výhodám a omezením a podmínkám dané formy pro zapojení odborníků z praxe do výuky na gymnáziích, Základem analytická fáze je analýza průřezových témat z RVP, ve které identifikuji možné oblasti zapojení...
Podpora a motivace učitelů při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách
Knilová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou a motivací učitelů mateřských škol při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem z pohledu školského managementu. Cílem práce je analyzovat konkrétní nástroje podpory používané řediteli a služby institucí poskytujících podporu učitelů při integraci dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Zejména pak ty, které mohou souviset s manažerskou funkcí - vedení lidí. Teoretická část bakalářské práce obsahuje obecná vymezení základních pojmů a legislativu související s tématem, zmíněny jsou též koncepty podpory při vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem a úloha ředitele z pohledu manažerské funkce vedení lidí - konkrétně tedy jak a čím může ředitel podporovat své učitele při práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Výzkumná část této práce obsahuje stanovené výzkumné otázky, vychází z uskutečněného dotazníkového šetření, na základě zkušeností pedagogů mateřských škol. Je zaměřena na analýzu metod a forem podpory učitelů a využití těchto možností v praxi. Dále obsahuje odpovědi na výzkumné otázky a získané poznatky též z oblasti motivace učitelů. V závěru práce jsou konkretizována možná doporučení zejména pro ředitele mateřských škol. Protože se v současnosti vzdělávání účastní i děti s odlišným mateřským jazykem, je nutné podporovat pedagogy již...
Konflikty mezi pracovníky v mateřské škole
Krupičková, Jitka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Ač je gender tématem stále aktuálnějším, což potvrzuje i množství populárně naučné literatury věnované tomuto tématu, erudovaný materiál zabývající se souvislostmi mezi genderem a konflikty v prostředí pedagogických sborů chybí jak v domácí, tak i v zahraniční odborné literatuře. Ke zpracování této práce vedla úvaha, jakým způsobem by ovlivnil větší podíl mužů české feminizované školství. Práce se zabývá tím, zda má genderové složení pedagogických sborů vybraných mateřských škol vliv na to, jaké konflikty se v nich vyskytují a případně jak je jejich charakter genderovým složením ovlivněn. První kapitola na základě odborné literatury teoreticky vymezuje pojem konflikt, uvádí různé druhy dělení konfliktů, zabývá se jejich příčinami, zdroji i způsoby, kterými je lze řešit. Druhá kapitola se zabývá pojmem gender a uvádí současné přístupy a postoje k jeho problematice. V další části této kapitoly jsou uvedeny některé pohledy na rozdílnost mezi mužským a ženským mozkem, vnímáním, uvažováním a vyhodnocováním vjemů, ženskou a mužskou komunikací a odlišnými přístupy ke konfliktu. Třetí kapitola přibližuje funkci, hlavní činnost a prostředí mateřských škol v České republice. Výzkumný problém je řešen pomocí případové studie na základě hloubkového nestandardizovaného rozhovoru s dvěma ředitelkami mateřských...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 SVOBODOVÁ, Zdeňka
39 SVOBODOVÁ, Zuzana
8 SVOBODOVÁ, Žaneta
3 Svobodová, Zdena
20 Svobodová, Zdenka
20 Svobodová, Zdeňka
1 Svobodová, Zuzana MUDr.
8 Svobodová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.