| |
|
Plánování trajektorie pro vozidlo se všemi řízenými koly
Trávníček, Tomáš ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce řeší plánování trajektorie a řízení pro dvoukolová (2WS) a čtyřkolová (4WS) vozidla v prostředí se statickými překážkami. V Rešerši jsou popsány používané algoritmy pro vozidla s předními řízenými koly. Dále je analyzován kinematický model, který je zjednodušen. Problém hledání trajektorie je řešen v aplikaci Matlab pomocí metody diskretizace trajektorie a hledání ve stavovém prostoru. Implementovaný algoritmus řeší kolize s překážkami už při získání mapy a ne-zatěžuje tím samotné hledání trasy. Algoritmus je nakonec otestován na dvoukolovém vozítku. Vy-tvořené řešení poskytuje možnost aplikace na různá vozidla s jinými pohybovými možnostmi, do-konce i na hledání trajektorie ve třídimenzionálním pracovním prostoru, po úpravě. Výsledky této práce umožňují hledání trajektorie přímo pro vozidla se dvěma nebo čtyřmi řízenými koly.
|
| |
|
Jednotka pro měření a sběr dat pro domovní automatizaci
Bastl, Michal ; Lamberský, Vojtěch (oponent) ; Vejlupek, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce Jednotka pro měření a sběr dat pro domovní automatizaci se zabývá návrhem jednoduchého systému měření teploty vzduchu, relativní vlhkosti vzduchu a úrovně osvětlení v místnostech. Cílem je návrh měřících jednotek, které budou schopné komunikovat s nadřazenou jednotkou přes průmyslovou sběrnici RS-485. Nadřazená jednotka bude navržena tak, aby umožnila předání dat do PC přes sběrnici USB.
|
|
Návrh regulace tahu komína
Toman, Marek ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením problematiky nadměrného tahu komína. V úvodní části práce jsou shrnuty možnosti regulace tahu komína. Následně je sestaven matematický model tahu komína, který názorně popisuje chování komína jako dynamické soustavy. Poté je popsána výroba jednoduché řídící jednotky určené k regulaci tahu komína. Hlavním cílem práce je návrh a výroba řídící elektroniky založené na mikrokontroléru dsPIC.
|
|
Detekce směru otáčení palivové pumpy
Matějásko, Michal ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a zprovozněním zařízení pro detekci směru otáčení DC motoru použitého jako palivová pumpa v nádržovém modulu. Směr otáčení motoru je zjišťován na základě změny magnetického pole při jeho pohybu. Detekce směru otáčení bude použita ve výrobě při testování možné záměny napájecích kabelů motoru. Práce je realizována ve spolupráci s průmyslovým partnerem.
|
| |
| |
|
Návrh transportního mechanismu pro stacionární robot
Kříž, Pavel ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Ripel, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh transportního zařízení pro autonomní robot. Hlavním cílem této práce je modifikace podvozku a návrh vodícího mechanismu. Navrhovaná koncepce vychází z požadavků, které byly zadány externí firmou. Práce zahrnuje seznam předběžných studií a jejich popis. Výsledná varianta je rozdělena na několik konstrukčních sekcí, které jsou zde podrobně popsány. Kontrolní výpočet potenciálně kritických části je uveden v závěrečné sekci. Výsledkem je návrh transportního mechanismu pro stacionární robot, který slouží jako multifunkční kiosek.
|
|
Rozšíření robotu Car4 o palubní počítač a snímače Kinect a Hokuyo
Najman, Jan ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Vejlupek, Josef (vedoucí práce)
Tato práce částečně navazuje na projekt dálkově ovládaného vozidla Car4, který byl součástí několika bakalářských a diplomových prací v mechatronické laboratoři FSI VUT v Brně. Cílem této práce je vývoj antikolizního systému pro experimentální vozidlo Car4 za pomocí dvou různých typů senzorů - prostorového snímače Xtion a laserového skeneru Hokuyo. Součástí práce je také otestování vlastností obou snímačů a návrh palubního počítače pro zpracování dat ze snímačů.
|