|
Problémy v zobrazování ženských a mužských těl v reklamách s dopady na spotřebitele
Grohová, Kateřina ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kaňáková, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá aktuální podobou reklamního vyobrazení ženy a muže se zaměřením na body image, upozorňuje na problémy, které reklama s sebou přináší v dopadech na spotřebitele, a to především ve vnímání sebe sama, ve vnímání ostatních a v požadavcích a nárocích kladených na sebe sama. Teoretická část uvádí legislativu, která se týká reklamní problematiky, přibližuje činnost Rady pro reklamu, shrnuje poznatky psychologie, které souvisí s vnímáním reklamy, vysvětluje ovlivnitelnost člověka reklamou a popisuje psychologické prvky, kterých marketéři pro propagaci využívají. Nastiňuje problematiku gender tématu a způsoby jeho využívání v reklamě. Praktická část se ve své první části zaměřuje na konkrétní ukázky problémových vyobrazování ženy a muže reklamou a ve své druhé části prezentuje analýzu výsledků dotazníku "Body image v reklamě a jeho dopady na spotřebitele".
|
|
Nové trendy v marketingové komunikaci
Nguyen, Thuy Linh ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
V současném konkurenčním prostředí je těžké získat zákazníka na svou stranu, neboť jeho potřeby a přání jsou stále náročnější. To jsou podněty vedoucí k efektivnějšímu využití tradičních a nových komunikačních médií k navázání kontaktů se zákazníky. Cílem této bakalářské práce je analyzovat některé současné trendy v oblasti marketingové komunikace, dále se zamyslet nad tím, na jakých základech jsou postaveny, proč se začaly rozvíjet a jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Podrobnější analýza bude věnována mobilnímu marketingu, který je jedním z nových, dynamicky se rozvíjejících marketingových trendů a stále získává na své popularitě.
|
|
Postoje spotřebitelů na guerillové nástroje
Chuová, Trang ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Bakalářská práce pojednává o jednotlivých trendech v marketingové komunikaci s větším zaměřením na guerilla marketing. Hlavním cílem je představit a seznámit s těmito jednotlivými trendy a zjistit názor spotřebitelů jak na klasikcé formy reklamního sdělení, tak na nové netradiční formy jako jsou zejména nástroje guerillového marketingu, které se se začínají čím dál tím více využívat k oslovení cílových skupin.
|
|
Facebook a jeho využití v marketingu
Míka, Michal ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tlustý, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá sociálními sítěmi od jejich vzniku až po současný obrovský boom. Zmiňuje se roli člověka uvnitř sociálních sítích a o nastupujících moderních technologiích. Podrobně se zabývá Facebookem a marketingem v jeho prostředí. Na závěr práce je uvedena případová studie, kde jsou popsány současné marketingové metody na Facebooku. Studie je ilustrována na projektu Playzone.cz, na kterém autor již dva roky pracuje.
|
| |
|
Personální marketing
Hrádková, Eva ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je vytvořit materiál, který shrnuje základní požadavky na současného žadatele o zaměstnání. Text má za úkol poskytnout rady a doporučení, jak se při hledání práce zachovat, abychom byli v hledání úspěšnými. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretickým podkladem, budou zde nastíněny obecné zákonitosti fungování trhu práce a personálních agentur. Dále budou rozebrány povinné dokumenty, jež musí žadatel o práci poskytnout. Zmíním se o sebeprezentaci a důležitých obecných i odborných kompetencích. Ve druhé části provedu průzkum mezi deseti personálními agenturami, které se v současné době vyskytují na českém trhu práce. Při průzkumu budu vystupovat jako zájemce o zaměstnání.
|
|
Role distribuce v marketingu muzeí
Havlíková, Ivana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Marketing se od konce minulého století stává nedílnou součástí řízení kulturních institucí včetně muzeí. Diplomová práce se věnuje distribuci kulturních služeb muzeí a galerií veřejnosti. V první, teoretické části práce, jsou nastíněny základy marketingu muzeí. Druhá část se věnuje problematice distribuce kulturních služeb muzeí a nejnovějším trendům v této oblasti, přičemž tato část je doplněna řadou příkladů z praxe domácích i zahraničních institucí muzejního typu. Ve třetí části práce je věnována pozornost distribuci produktu Národního muzea, jsou definovány hlavní nedostatky stávajícího stavu a navržen základní rámec distribuční strategie Národního muzea pro dobu uzavření jeho Historické budovy.
|
|
Marketingová činnost prodejní galerie
Ferencová, Dagmar ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cieľom diplomovej práce bolo analyzovanie situácie na súčasnom slovenskom trhu s umením a charakteristika subjektov, ktoré sa venujú predaju umeleckých diel. Práca sa zaoberá konkrétnymi marketingovými problémami v tejto oblasti. V závere je analyzovaná Matica slovenská ako významná inštitúcia Slovákov s dlhoročnou tradíciou.
|
|
Impact of television advertising on children as consumers
Parihuzičová, Veronika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přezkoumat vliv televizní reklamy na děti vystupující v roli spotřebitele. V práci vycházím ze základní charakteristiky a psychologické stránky reklamy pro bližší přiblížení reklamy jako takové. Dále je snahou této práce přezkoumat vztah dítěte k televizní reklamě a hlavně zjistit, jaký vliv má reklama na dětského spotřebitele. Výzkum byl provedený na Slovensku formou písemného dotazování. Respondenty byli žáci ve věku osm až čtrnáct let.
|
|
Faktor originality v reklamě
Ešner, Rudolf ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využívání originálních přístupů v reklamách. Zabývá se otázkami, jakou roli hraje v reklamě faktor originality, kdy a proč jej využívají zadavatelé kampaní, jak s ním pracují tvůrci reklamy, jak ho vnímají spotřebitelé a které další prvky obecně v sobě skrývá. Práce přibližuje vztah reklamy a originality, popisuje a zkoumá praktické situace, kdy může být originalita v reklamě využita jako významná konkurenční výhoda.
|