Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zralost dítěte pro vstup do mateřské školy
Králová, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit zralost dětí starších dvou let a posoudit možnost jejich zařazení do mateřské školy, popřípadě jiné formy veřejné výchovy, před dosažením třetího roku života. V první kapitole teoretické části je popsán názor Evropské rady na předškolní vzdělávání, která prosazuje institucionální péči v souladu s trendem podpory rovnosti žen a mužů. Dále je zmíněna situace v členských státech EU při plnění "barcelonských cílů" z roku 2002. Druhá kapitola se zabývá současnou situací v České republice, oporou v legislativě, především novelou zákona o rodičovském příspěvku, a následně stávající nabídkou forem péče pro děti předškolního věku. Třetí kapitola je věnována samotným dětem. Jejich rodině, faktorům, které děti ovlivňují a dále zejména potřebám dítěte, věkovým a individuálním zvláštnostem. Poslední kapitola teoretické části je věnována zralosti dítěte mladšího tří let z pohledu vývojové psychologie. Praktická část mapuje zralost dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí. Zaznamenává pozorování tří dětí při prvotní adaptaci na mateřskou školu a dále výsledky ověřování zralosti a připravenosti vybraného vzorku dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí v oblastech sociálních dovedností, řeči a samostatnosti a sebeobsluhy. Závěr práce je věnován porovnání...
Vztahy mezi dětmi v mateřské škole
Němcová, Radka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na vývoj potřeby sociálních vztahů u předškolního dítěte. Součástí je získání teoretických znalostí o vztazích k rodině a dospělým, sourozencům, vrstevníkům a rozdíly mezi nimi. Dále se zabývá problematikou vztahů a názory na oblíbené dítě, nevhodná přátelství, chování a dítě bez přátel. Jsou uvedeny charakteristické vztahy vznikajících ve volné hře dětí, kde se spontánně projevuje emocionalita a vznik užších vazeb mezi vrstevníky, které vznikají především v kooperativní hře. Věnuje se také dětské skupině jejich pozitivním i negativním znakům heterogenní a homogenní skupiny a vznikem podskupin. Závěr představuje rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a v oblasti dítě a ten druhý se zaměřením na vzájemné vztahy mezi dětmi. Praktická část se zabývá zjišťováním akčním průzkumem, jaké vztahy mezi dětmi převažují, co se dětem v mateřské škole líbí a nelíbí a jak ji přijímají. Zda převažují vztahy pozitivně laděné a zda se objevují i negativní a jsou dětskou skupinou dlouhodobě negativně přijímány. Dále se zaměřuje na to, jak učitelky mateřské školy vnímají vztahy mez dětmi a realizován pedagogických program podporující vztahy mezi dětmi ve třídě mateřské školy, který je reflektován. Na závěr jsou zodpovězené cíle a zobecněné poznatky o dynamice vztahů v...
Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy
Bartoňková, Dagmar ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
NÁZEV: Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zprostředkovat žákům 1. stupně ZŠ základní informace o myšlenkách a aktivitách Přemysla Pittera. Teoretická část představuje především historické a biografické údaje, umožňující porozumět životním hodnotám Přemysla Pitera a základnímu kontextu jeho života. Praktická část je postavena na projektu, který žákům 5. ročníku 1. stupně ZŠ umožňuje pronikat do Pitterova života a skrze vlastní zážitky pochopit jeho životní postoje, a tím i jeho životní hodnoty. Z reflexe projektu vyplývá, že žáci porozuměli hodnotám Přemysla Pittera i souvisejícím historickým událostem a jeho výjimečnosti a odvaze. Samostatně pak tyto poznatky formulovali ve vlastní knize, která byla výstupem projektu. Cíl práce i projektu byl splněn. KLÍČOVÁ SLOVA: Přemysl Pitter, humanismus, výchova k hodnotám, projekt
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Brabcová, Jelena ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.
Komparace současné české a španělské mateřské školy
Ďorďovičová, Mariana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací současné české a španělské mateřské školy (MŠ), jak z hlediska zakotvení systému, tak z hlediska cílů, kurikula a dalších specifik. Práce má dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje metodiku práce a popisuje legislativu předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělském království. Dále se zaměřuje na stupně vzdělávacích systémů, struktury dne v MŠ, pedagogické pracovníky apod. Praktická část obsahuje přímou komparaci kurikul a specifik české a španělské MŠ, které byly zjištěny na základě vyhodnocení odpovědí respondentů pracujících ve španělských MŠ. Na základě této komparace byl sledován také rozdíl v pojetí dítěte. Práce rovněž obsahuje překlad kurikulárního dokumentu, podle kterého si každé autonomní společenství Španělska vytváří vlastní specifické kurikulum. Klíčová slova: komparace, kurikulum, systém předškolní výchovy ve Španělsku, mateřská škola, pojetí dítěte
Specifika práce začínajícího učitele při začleňování žáka s odlišným mateřským jazykem na české primární škole
Loudová, Anna ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou práce začínajícího učitele, v jehož třídě je přítomen žák s odlišným mateřským jazykem. Jejím cílem je zjistit jednotlivá specifika, která provázejí práci začínajících učitelů při začleňování těchto žáků. Text je strukturován do dvou částí, z nichž každá má několik kapitol. První, teoretická část, shromažďuje a dále pak prezentuje odborné poznatky zabývající se migrací, inkluzí, poté vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem a v neposlední řadě rolí školy a také učitele při procesu integrace těchto dětí. Stanovuje také kritéria, která ovlivňují integraci žáka s odlišným mateřským jazykem. Druhá část práce je praktická, obsahuje analýzu práce dvou pedagožek, které mají ve své třídě přítomny žáky s odlišným mateřským jazykem a snaží se o jejich začlenění. Orientuje se na specifika práce s nimi. Rozbor jejich práce je prováděn na základě kritérií stanovených v závěru teoretické části práce. Tato kritéria vycházejí ze studia odborné literatury. Výsledkem práce jsou popsané vyučovací strategie a postupy těchto pedagožek, analýza jejich přístupů k výuce v heterogenní třídě a také shrnutí jednotlivých specifik, která na základě tohoto výzkumu osobně považuji při procesu integrace žáka s odlišným mateřským jazykem za důležitá.
Výchovné hodnoty očima učitelek mateřské školy
Krausová, Simona ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou hodnoty a jejich role v rámci předškolního vzdělávání. Cílem této práce je najít odpověď na otázku, jaké výchovné hodnoty učitelky mateřských škol považují ze svého pohledu za nejdůležitější s ohledem na kurikulární dokumenty, které jsou pro ně závazné. V teoretické části práce jsou hodnoty představeny z různých perspektiv: filosofické, psychologické, sociologické a pedagogické, přičemž právě pedagogická perspektiva je stěžejní. Hodnoty jsou dále zkoumány z pohledu jejich zakotvení v rámci závazných kurikulárních dokumentů, jako je Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, z pohledu etických principů, kterými se mají řídit pedagogové působící v předškolních institucích, a je popsán vliv, který mají hodnoty na formování chování dětí. V empirické části jsou představeny výzkumné otázky, metody sběru dat, způsoby analýzy dat a výsledky výzkumu. Nejvýznamnější hodnoty z pohledu učitelek můžeme rozdělit do tří skupin: morální hodnoty (např. umět se chovat, být zdvořilý a slušný), hodnoty spojené se vztahy (např. umět navazovat přátelství, umět se domluvit, vyjít s druhými, umět řešit konflikty) a hodnoty spojené s dovednostmi (např. hygienické návyky, základy stolování, dovednost v oblékání, samostatnost, sebeobsluha). Klíčová slova hodnoty, morální hodnoty,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.