Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka mateřštiny u seniorů z krajanské komunity v Buenos Aires z hlediska sociálně pedagogického
Plocková, Daniela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
ANOTACE: PLOCKOVÁ, Daniela. Výuka mateřštiny u seniorů z krajanské komunity v Buenos Aires z hlediska sociálně pedagogického. Praha: Filozofická fakulta Karlovy Univerzity, 2012. 60 s. Diplomová práce. V Argentině žije pravděpodobně třetí nejpočetnější česká krajanská komunita na světě. Vztah jejích členů k původní vlasti předků přetrval několik desítek let politicky nepříznivé atmosféry v obou zemích k navazování vzájemných vazeb. Po návratu staré i nové vlasti k demokracii český duch v Argentině znovu ožil. Život krajanské komunity je čím dál pestřejší a umocněn specifickým vztahem především starších členů komunity ke vzpomínkám na své dětství formované odkazem národní identity předků i mateřským jazykem. Komunita se snaží navázat na aktivní a dobře fungující spolkovou činnost z doby před více než šedesáti lety. Česká vláda tyto iniciativy podporuje v rámci zachování národního kulturního dědictví, mimo jiné prostřednictvím vysílání učitele českého jazyka. Ten by měl, vzhledem k charakteru komunity a věkovému složení studentů, kromě samotné výuky češtiny zastávat i roli sociálního pedagoga a komunitního pracovníka, aktivizujícího celé společenství i podporujícího a oceňujícího jednotlivé jeho členy. Empirickým šetřením jsme mezi učícími se krajany seniory zjišťovali vnímání sociálně pedagogické dimenze...
Adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich potřeby při nástupu na ZŠ
Havrdová, Klára ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich potřebami při nástupu na základní školu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se věnuje tématu základní školy a jejích činitelů, které mají na adaptaci dítěte s OMJ vliv, vymezuje funkci školy a proces socializace. Zaměřuje se také na třídní kolektiv, dynamiku školní třídy, roli učitele a třídnická setkávání. Dále se zabývá vymezením pojmu dítě s odlišným mateřským jazykem a příslušné legislativě. V závěru teoretické části je popsán proces adaptace dítěte na základní školu a specifika týkající se adaptace dítěte s OMJ se zaměřením na jeho potřeby při nástupu do školy. V empirické části je realizován kvantitativní výzkum zaměřený na učitele 1. stupně základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, zda třídní učitelé 1. stupně pracují pravidelně s třídním kolektivem na podpoře a rozvoji dobrého klimatu třídy s aktivním zapojením dětí s OMJ a jsou k tomu dostatečně vybaveni potřebnými znalostmi a dovednostmi. Data jsou získána pomocí dotazníkového šetření mezi 15 učiteli z 6 různých škol. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že učitelé jsou si vědomi, jak důležité je pravidelně pracovat s třídním kolektivem na podpoře dobrého klimatu s aktivním zapojením dítěte s OMJ. Stejně tak důležitou...
Dohled jako sociálně pedagogický nástroj při práci s pachateli závažné trestné činnosti
Pečinková, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na probační dohled u pachatelů závažné trestné činnosti, který lze považovat za nástroj sociálně pedagogického působení při práci s klienty. Práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem této práce je zjistit míru vlivu probačního dohledu na pachatele závažné trestné činnosti z pohledu probačního úředníka. Teoretická část práce se nejdříve věnuje obecně problematice restorativní justice a Probační a mediační službě České republiky, která je důležitou institucí působící na poli trestní justice i sociální práce. Dále se práce zabývá konkrétně probačním dohledem. V další kapitole je vymezena závažná trestná činnost a specifika dohledu nad jejími pachateli. Rovněž je popsán samotný dohled ze sociálně pedagogického pohledu. Teoretickou část práce završuje shrnutí některých dosavadních českých odborných výzkumů z této oblasti. V empirické části je provedena analýza dat, která byla získána za pomoci otevřeného kódování z polostrukturovaných rozhovorů s probačními úředníky vykonávajícími agendu probačního dohledu. Prostřednictvím rozhovorů bylo zjišťováno, zda dochází k naplnění účelu probačního dohledu spočívajícího v resocializaci pachatele závažné trestné činnosti, změn v jeho chování a zamezení dalšího páchání trestné činnosti. Z výzkumů vzešlo, že probačním úředníkům se...
Špica/ Brno, Nové sady 49°11'20.3"N 16°36'29.4"E
Tomašáková, Alexandra ; Burešová, Karolína (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo skultúrniť časť územia, ktorá slúži prevažne na skladovanie a adekvátne neodpovedá svojmu okoliu, ktoré ponúka mnoho príležitostí. V blízkosti sa okrem iného nachádza katedrála sv. Petra a Pavla, na ktorú sú z územia výhľady. Návrh uzatvára neucelený mestský blok a vytvára dominantu na „špici“ pozemku spolu s verejným priestorom pred radnicou. Koncept budovy odpovedá potrebám modernej radnice, ktorá v sebe spája viacero funkcií. Objekt využíva potenciál územia, dotvára a skultúrňuje svoje okolie spolu s predpokladanou výsadbou zelene v okolí priľahlej Malej Ameriky.
Stavba - prostor - město Dostavba městského bloku
Burešová, Karolína ; Kurtis, Gabriel (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Pro svoji diplomovou práci jsem si na základě regulačního plánu zvolila parcelu městského nároží, které je úvodem do ulice Francouzská. V současné době je tato parcela využívána pouze jako parkoviště, leží přitom na zajímavém frekventovaném místě v ústí pěti cest. Na základě nového regulačního plánu se parcela nachází na dominujícím místě městské piazzetty s pobytovou funkcí plnou lidí a komerčních parterů. Mým cílem je vytvoření významného městského nároží, které bude lokální dominantou blízkého okolí. Náplň domu je komerční, administrativní, a rezidenční. Návrh bude umožňovat kolísání poměru mezi těmito funkcemi, z důvodu proměnlivosti poptávky na trhu. Sochou schodiště chci vytvořit komunikační prostor, pro pobyt obyvatelů domu, kde vznikne PROMENÁDA a zároveň bude sloužit jako zajímavá kulisa parteru.
Komparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému: analýza vybraných aktuálních problémů
Šejnohová, Kristýna ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Komparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému je zaměřena na srovnání témat vzdělávání budoucích učitelů a inkluzivního vzdělávání mezi oběma zeměmi. Cílem práce je komparace vybraných pedagogických témat na základě studia a analýzy dokumentů (kurikulárních, odborných a legislativních) České republiky a Norského království s poukázáním na jejich spojitosti a rozdíly. Těžiště práce spočívá v synchronním srovnání dat a v navrhování řešení pro pedagogickou praxi. Komparace vybraných pedagogických problémů je doplněna o kapitoly, které stručně představují demografické, historické, ekonomické aj. údaje o daných zemích, včetně stručného přehledu vzdělávacích systémů. Výsledky práce mohou sloužit jako základ pro další zkoumání vybraných témat, případně mohou být inspirací pro praxi. Klíčová slova: vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Norského království, vzdělávání budoucích učitelů, inkluzivní vzdělávání, vzdělávací politika
Psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty
Petříková, Lucie ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Tématem této diplomové práce je psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty. Cílem práce je prozkoumat danou oblast a konkretizovat její aspekty v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Obecným rámcem chápání pojmu psychosomatika v této diplomové práci je celostní přístup od učitele k žákovi, zohledňující jeho psychickou i fyzickou stránku a neopomíjející riziko vzniku psychosomatických obtíží. Teoretická část se věnuje základním termínům, historii vývoje psychosomatického myšlení, příkladům možných obtíží, vlivu rodiny, vlivu stresu ve výchovně-vzdělávacím procesu. Empirická část obsahuje výzkum, jehož hlavním cílem bylo prozkoumat, jaké projevy psychosomatických obtíží vnímají pedagogové na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře jako nejběžnější dle jejich pedagogické zkušenosti. Klíčová slova Psychosomatika, psychosomatické obtíže, výchova, vzdělávání
Výchovně pedagogické aspekty dobrovolnických projektů
Beranová, Martina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje osobnosti, prostřednictvím výkonu dobrovolnické činnosti, s důrazem na výchovně pedagogické aspekty a nahlížené perspektivou samotných dobrovolníků. Teoretická část práce nabízí vhled do možností formování osobnosti, zahrnujíce vybrané vývojové teorie, na které navazuje část o aspektech výchovy v rámci vývoje člověka, včetně vybraných pedagogických konceptů s důrazem na cíle výchovy, a závěr teoretické části uzavírá část věnovaná dobrovolnictví a jeho současnému pojetí, s akcentem na vývoj jeho profesionalizace a benefity jež dobrovolnická činnost dle výzkumů přináší. Empirickou část práce, která mapuje zejména význam, přínosy a úskalí dobrovolnictví z pohledu samotných dobrovolníků, má těžiště v kvalitativním výzkumu, ve kterém jsou získaná data tvořena prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na konkrétní přínosy, které dobrovolnická činnost dobrovolníkům poskytuje, popisují význam dobrovolnictví, jež mu dobrovolníci přikládají a současně jmenují úskalí, která tato činnost může obnášet. Práci uzavírá zhodnocení výzkumných dat a návrh využitelnosti závěrů pro praxi.
Text simplification in Czech
Burešová, Karolína ; Pecina, Pavel (vedoucí práce) ; Bejček, Eduard (oponent)
Práce se zabývá zjednodušováním textu v češtině, zejména lexikálním zjednodušováním, tedy na- hrazováním složitých slov za jednodušší. V práci je implementováno a vyhodnoceno několik různých způsobů určování složitých slov, generování náhrad a hodnocení náhrad. Generování náhrad je testováno jak za pomoci slovníků, tak za pomoci slovních embeddingů. Práce dále představuje několik pokusů s lidmi. Tyto pokusy mají za cíl pomoci získat náhled do problematiky vnímané složitosti a faktorů, které ji ovlivňují. Provedené a vyhodnocené experimenty zahrnují porovnávání dvojic vět a ruční zjednodu- šování textu. V práci je uvedeno jak vyhodnocení jednotlivých způsobů řešení problému, tak výstupy provedených experimentů s lidmi; a jsou doporučeny i navazující směry práce. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 BUREŠOVÁ, Kateřina
1 BUREŠOVÁ, Kristýna
5 Burešová, Kamila
10 Burešová, Kateřina
8 Burešová, Klára
1 Burešová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.