Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice
Kantorová, Katarzyna ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma "Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice" se zabývá televizními formáty, jež byly za posledních 20 let adaptovány na českém televizním trhu. Televizní formáty můžeme zařadit mezi nejdůraznější důsledky globalizace médií, protože právě ony šíří jednotné náměty a struktury televizních pořadů, které sledují diváci po celém světě. Práce přibližuje teorie globalizace se zaměřením na kulturní i mediální imperialismus. Dále jsou představeny novější teorie zabývající se globalizací obecně a její následnou přeměnou. Častěji se setkáváme s transformací pojmu globalizace na pojem glokalizace, kdy právě mediální obsahy, které jsou šířeny globálně, jsou více přizpůsobovány lokálnímu publiku. S touto návazností práce popisuje, jaké televizní formáty byly adaptované od roku 1994 pro české diváky. Na základě kvalitativních rozhovorů s mediálními profesionály, kteří se přímo účastní procesu nákupu a následné adaptace formátů, se v práci nachází velký přehled všech adaptovaných televizních formátů v ČR a jsou zde charakterizovány důvody, požadavky, těžkosti, ale i samotný proces lokalizace licencovaných pořadů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obraz médií a mediální komunikace v současné české televizní tvorbě
Machková, Barbora ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce přináší náhled na televizní zpravodajství optikou internetových zpravodajských serverů a poukazuje na vliv večerního televizního zpravodajství České televize, FTV Prima a TV Nova na mediální agendu internetových stránek Aktuálně.cz, iDnes.cz, Lidovky.cz a Novinky.cz. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy na 646 tématech ověřuje předchozí výzkumy zahraničních studií, které se věnují zrcadlení témat mezi internetem a televizí, porovnává řazení témat v mediální agendě a poukazuje na to, že i v českém prostředí je internetová agenda složená z více soft news než ta televizní. Cílem práce bylo potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že večerní televizní zpravodajství nastoluje internetovým serverům agendu témat. Tato teze se na malém vzorku témat potvrdila, a to v případě České televize, která u každé z výše uvedených zpravodajských stránek jednou prokazatelně ovlivnila jejich obsah. Lze tak konstatovat, že Události České televize jsou v českém mediálním prostředí nastolovatelem agendy.
Analýza zahraničního zpravodajství z České republiky v televizi TA3 v prvním pololetí roku 2013
Štrup, David ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zahraničním zpravodajstvím z České republiky ve slovenské zpravodajské televizi TA3 v období první poloviny roku 2013. Kromě krátkého pohledu do historie slovenských audiovizuálních médií a vzniku a vývoje TA3 se bakalářská práce primárně zaměřuje na význam zahraničního zpravodajství z České republiky v rámci vysílání TA3 a jeho kvantitu. Zpravodajství z České republiky pro televizi TA3 vyrábí externí štáb pražských spolupracovníků, ale i interní zahraniční redakce. Ta však informace i audiovizuální materiály přebírá od jiných subjektů, jako je Česká televize nebo ČTK. Bakalářská práce se proto zaměřuje hlavně na činnost českého štábu spolupracovníků a podrobně, kvantitativně a částečně i kvalitativně, analyzuje jeho produkci. Dvěma hlavními událostmi první poloviny roku 2013 byly v České republice prezidentské volby a povodně, o nichž prostřednictvím živých přenosů i speciálních pořadů televize TA3 velmi podrobně informovala. Kromě popisu práce štábu pražských spolupracovníků při obou těchto událostech bakalářská práce analyzuje i sledovanost vybraných pořadů v období prezidentských voleb a povodní.
Břeclavská lež: etické hranice práce se zdroji a sociální konstrukce reality médii
Černá, Zuzana ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Břeclavská lež: Etické hranice práce se zdroji a sociální konstrukce reality médii se zabývá postupy zpravodajských médií při utváření obsahů (o vybrané menšině) a jejich schopností ovlivnit společenské procesy tím, jakou formu pro tyto obsahy zvolí. Práce se dělí na čtyři části. V první z nich jsou popsána teoretická východiska a koncepty, které považuji důležité pro pochopení dalších částí práce, zejména čtvrté. Popsáno je především uznávané paradigma role médií v moderní společnosti či stereotypy jako nutná součást práce médií. Druhá část práce tvoří rozhraní mezi teorií a praxí. Nastiňuje již vzniklé etické normy vztahující se k práci s informacemi nejen o menšinách. Uvádí také rutiny jako silný determinant v procesu utváření mediálních obsahů. Pro pochopení kontextu je doplněna o již existující průzkumy a šetření vypovídající jednak o dopadu na publikum, deklarovaného v průzkumech veřejného mínění, které vznášely otázku o důvěryhodnosti médií či mediatypů. Ze stejného důvodu nechybí údaje o velikosti publika. Ve třetí části se práce soustředí na otázku postavení romské minority u nás. Přináší kategorizaci tematických rámců a zpracovává etnicitu jako nástroj manipulace. Hlavní, čtvrtá část se věnuje praktickým otázkám, a to, jakým způsobem média informovala o případu napadení...
Socialistický realismus a normalizace v archivu Československé televize v Ostravě a jejich reflexe po roce 1989
Bednář, Marek ; Hrdina, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma fotografie ve tvorbě Televizního studia Ostrava, součásti Československé televize, v období normalizace a na reflexi tohoto období po revoluci v roce 1989. Lze předpokládat, že komunistická propaganda a další normalizační snahy budou na dokumentární a publicistické tvorbě, kam se zkoumané pořady s tématem fotografie řadí, viditelné. Ostravsko je také specifické svou převážně industriální povahou, charakterizuje ho těžba uhlí a hutnictví. Dá se tedy také předpokládat, že v tomto regionu bude komunismus zakořeněn silněji než v některých jiných oblastech. Práce obsahuje také teoretický rámec, popisující socialistický realismus ve fotografii a normalizaci jak ve fotografii, tak i v prostřední ostravského televizního studia. Pro potvrzení či vyvrácení hypotéz nastíněných výše byla provedena obsahová analýza tvorby Televizního studia Ostrava z doby normalizace a z doby po revoluci v roce 1989. Archiv TS Ostrava utrpěl vážné škody při povodních v roce 1997 a řada záznamů v něm byla zničena, přesto se však podařilo získat materiál ke zkoumání. Nálezy u každého dokumentu jsou popsány v odpovídajících kapitolách a jsou celkovým a všeobjímajícím způsobem shrnuty v závěru práce.
Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu.
Sládková, Magdalena ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Cílem práce "Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu" je zmapovat produkční, marketingové a distribuční strategie Netflixu, největšího on-demand portálu na světě, v souvislosti se současným stavem televizního vysílání Je pravděpodobné, že se budou jak on-line distribuce, tak produkce vlastních programových obsahů on-demand portálů dále rozvíjet. Což by znamenalo, že se právě nacházíme na začátku nového způsobu televizního programování. Práce zkoumá programovou nabídku a dramaturgii portálu Netflix, s ohledem na obsah nabízený ostatními mezinárodními portály, stejně tak srovnává obchodní a marketingové strategie Netflixu s jeho největším rivalem - kabelovou televizní stanicí HBO. V poslední kapitole je pak nastíněno současné prostředí on-demand portálů v České republice v souvislosti se vstupem Netflixu na český trh v následujících dvou letech a jeho možné fungování na tuzemském trhu.
Mockumentary jako televizní fenomén
Czech, Jan ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem mockumentu, tj. filmového a televizního žánru, který v sobě kombinuje prvky dokumentu a hrané tvorby. Televizní mockument se v prvním desetiletí 21. století stal prominentní formou televizní zábavy, k čemuž přispělo zejména uvedení britského seriálu Kancl v roce 2001 a jeho americké adaptace o čtyři roky později. Samotný pojem mockument je neologismus a o tom, která všechna díla lze tímto termínem zastřešit, nepanuje shoda. Prolínání fikce a reality má každopádně v televizním i rozhlasovém vysílání, stejně jako ve filmové tvorbě, dlouhou tradici a tato fúze se stala základem pro řadu populárních hybridních žánrů, mezi něž patří reality show, dokudrama nebo dokusoap. S těmi má mockument výrazné styčné body a společné znaky, zároveň se ovšem od nich podstatně odlišuje. Mockumentární forma má jak funkci reflexivní, která nám dává možnost tázat se po autenticitě skutečných dokumentů a "reality", kterou zobrazují, tak funkci parodickou a satirickou, která tvůrcům umožňuje originálním způsobem promlouvat k divákovi a nalézat nové zdroje humoru. Pojmenováním těchto typických mockumentárních prvků a jejich názorným ukázáním na konkrétním příkladu se zabývá případová studie, jež tvoří závěrečnou část této práce.
Mediální obraz Afriky ve vysílání České televize v letech 2009 až 2013
Zelenková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce představí mediální obraz Afriky ve vysílání veřejnoprávné České televize v letech 2009 až 2013. Afrika je kontinent s velkým potenciálem, v povědomí lidí je ale spojován s převraty, válkami, bídou a hladomorem. Česká televize je veřejnoprávním médiem, které by mělo vzhledem ke svému postavení na mediálním trhu předkládat vyvážené vysílání, neboť jeho sledovanost není přímo závislá na příjmech z reklamy. Teoretická část diplomové práce představí teorii mediální konstrukce reality, princip agendy- setting a zpravodajské hodnoty, z nichž některé analytická část, postavená na obsahové (kvantitativní a kvalitativní) analýze, potvrdila. Současně práce přiblížila africký kontinent z politicko-ekonomického a geografického hlediska. Analytická část diplomové práce prostřednictvím obsahové analýzy zkoumala zpravodajství, publicistiku a dokumentaristiku s výskytem Afriky, zaměřila se na rozdíly v rámci mediálního obrazu jednotlivých geografických oblastí Afriky a rozlišovala mezi českou a zahraniční produkcí vysílaných snímků.
Reflexe literárních děl ve vysílání České televize v letech 2006, 2010 a 2014 a jejich vliv na čtenost knižních titulů
Cvrkalová, Petra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce Reflexe literárních děl ve vysílání České televize v letech 2006, 2010 a 2014 a jejich vlivu na čtenost knižních titulů je popsat, shrnout a srovnat příspěvky a reportáže věnované literatuře ve vybraných pořadech České televize a poté se pokusit určit jejich vliv na prodejnost knih. V teoretické části práce shrnuje dostupné poznatky týkající se problematiky čtenářské kultury, knižního trhu a čtenářských průzkumů, zmiňuje také definice recenze a literární kritiky. V praktické části se věnuje porovnání knižních titulů prezentovaných ve vysílání vybraných pořadů v příslušném období. K popsání této problematiky bude sloužit nejprve obsahová analýza a poté srovnání s žebříčkem prodejnosti tištěných knižních titulů podle Svazu českých knihkupců a nakladatelů. Na základě tohoto srovnání se práce snaží určit vliv prezentace literárních děl v televizním vysílání na prodejnost knih.
Návrat Ivana Horníka do českého fotbalu ve vybraných médiích
Pěruška, Jan ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá obrazem návratu Ivana Horníka do českého fotbalu ve vybraných médiích. Ivan Horník se stal hlavní postavou největší korupční kauzy v historii českého fotbalu z roku 2004 a po odpykání poloviny trestu v roce 2012 znovu zahájil funkcionářskou činnost. Práce se zaměřuje na analýzu textů čtyř sledovaných médií - deníků Sport a Blesk a zpravodajských portálů Aktuálně.cz a Tn.cz - ve čtyřech obdobích. Ta zahrnují nejzásadnější momenty, související s omilostněním Ivana Horníka a jeho následným návratem do českého fotbalu. Jedná se o: září až říjen 2011 - Horník zažádal o prominutí trestu; leden až březen 2012 - žádosti bylo vyhověno a Horník nastoupil do funkce sportovního ředitele v FC Chomutov; listopad 2012 - spekuluje se o Horníkově angažmá ve Slavii Praha; leden 2013 - Horník začíná coby sportovní ředitel v FK Bohemians Praha. Tato práce pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy zjišťuje, kolik prostoru věnovala vybraná média osobě a návratu Ivana Horníka a jaká stanoviska k tématu zaujímala. V následujících kapitolách je hledána také odpověď na otázku, zda nebyla osoba Ivana Horníka médii nepřiměřeně démonizovaná a jestli se měnil názor médií i veřejnosti v kontextu novějších korupčních kauz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 262 záznamů.   začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.