Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.
Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami
Andertová, Barbora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
První část diplomové práce nazvaná " Multikulturní výchova v mateřské škole v integraci s rodinami" pojednává o některých termínech, týkajících se této problematiky. Dále se věnuje současné multikulturní situaci v České republice. Na toto téma jsem se zaměřila z hlediska významu spolupráce mateřské školy s rodinami a výhod multikulturní výchovy v mateřské škole s rodiči. Druhá část zahrnuje návrh třídního kurikula s multikulturním zaměřením v integraci s rodiči a jeho realizaci v soukromé anglické mateřské škole v Praze. Abstract: The first section of this thesis which is entitled "Multicultural Education in a pre-school with familial integration" starts by outlining the most common terms in this broad issue, followed by a current position of multiculturalism in Czech Republic. I focused on a topic in a sense of the co-operation between a pre-school and families from a multicultural view point. The second part includes a concept of the Multicultural Class Curriculum with familial integration and presents its realization in a privat English Pre-school in Prague.
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Makoňová, Markéta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodiči a prarodiči ve výchově dětí předškolního věku. První, teoretická část zkoumá sociologické údaje o rodině a problematiku výchovy dětí. Dále se podrobněji zabývá pozicí a rolí prarodičů, kde jsou tyto poznatky dále rozváděny v kontextu k dítěti, kde je kladena důležitost na přítomnost prarodičů při výchově. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá jak se rodiče a prarodiče podílí na výchově dětí a jak tuto výpomoc vnímají mladí rodiče. Zjišťuje, jaké výchovné metody převzali rodiče od svých rodičů a jak se změnila výchova dnes oproti dřívější době. Také se zabývá, zda ovlivňují prarodiče své děti a jestli děti vnímají to, že jsou v životě ovlivňováni svými rodiči.
Sociální interakce ve věkově heterogenní skupině v MŠ a školní družině ZŠ
Barancová, Iva ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Cílem mé práce je nahlédnout blíže, co přináší dětem vzájemné ovlivňování mladších a starších dětí při hře i při řízené činnosti, jaké vztahy se mezi těmito dětmi utvářejí, jaké postavení dítě ve skupině svým chováním a jednáním získává a také jak se umí k případným problémům samo postavit. Se sociální interakcí se člověk potýká celý život, protože bývá odmalička v kontaktu s lidmi, nejdříve jemu blízkými, poté s vrstevníky a učiteli, pak v partě mladých lidí a nakonec jako dospělý v běžném či pracovním životě. Uvědomuji si, jak je důležité pro úspěšný start dítěte do života obecně a do dětského kolektivu konkrétně jeho kladné přijetí rodinou a jakým příkladem jsou mu jeho rodiče. Po získání pocitu jistoty a bezpečí v rodině se dítě postupně osamostatňuje a je schopné navazovat kontakty s dalšími lidmi mimo rodinu, především s vrstevníky. Velmi tedy záleží na úrovni stability a osobní vyrovnanosti každého jedince. Po úvaze nad položenými otázkami jsem dospěla k názoru, že bych měla vychovávat především děti ohleduplné, citlivé, které budou schopny spolupracovat, budou se umět prosadit či přizpůsobit. Míra úspěšnosti dítěte se stává součástí osobní identity a ovlivňuje dětské prožívání i chování. Dnešní doba si žádá průbojné, flexibilní typy lidí, které umí rychle a správně jednat a umí se dobře vyrovnat se...
Pojetí rodičovství u studentů vysokých škol
Pešinová, Martina ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se pokouší zmapovat názory, postoje a hodnoty současných vysokoškoláků. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vysokoškolští studenti nazírají na rodičovství. Teoretická část bakalářské práce se věnuje poznatkům o současné rodině a jejích proměnách po roce 1989. Snaží se postihnout, jak dalece je rodina dnešní společností uznávána a podporována. Dále zkoumá, jak se na rodině odrazily změny v ekonomice státu, jak se vyvinuly mezilidské vztahy mezi členy rodiny a jakou hodnotu má v současné rodině dítě. V další části teorie je rozebíráno téma rodičovství. A to jak z pohledu rodičů, tak z pohledu dítěte. Rodičovství je nahlíženo i z historického hlediska, zmíněn je nástup antikoncepce, která umožnila oddělení sexuálního života od života reprodukčního. Možnost rodičovství plánovat změnila podstatně vztah k němu. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na údaje o vysokoškolských studentech. Jaké obory studují a jak dlouho, jaké jsou jejich životní cíle a jaké postavení pro ně mezi ostatními životními aspiracemi zaujímá rodičovství. Praktická část se pokouší zjistit, jaké postoje současní vysokoškoláci zastávají ve vztahu k rodičovství. Výzkum byl prováděn technikou dotazníkového šetření a srovnáván se zjištěními v teoretické části. Výsledky praktické části nepotvrdily zjištění v...
Dětské spontánní aktivity v mateřské škole
Stýblová, Renata ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Klíčová slova : spontánní - spontaneita, aktivita, režim dne, podmínky ( prostor, vybavení, postoj učitelky ), akceptace, empatie, autenticita, facilitace, gender identita Anotace: Práce se zabývá problematikou dětské spontánní aktivity v mateřské škole. Vysvětluje základní pojmy, vztahující se k dané tematice - spontaneita, aktivita. Vymezuje prostor spontánní aktivity v režimu dne a sleduje podmínky důležité pro vytváření optimálního prostoru pro spontánní aktivity. Činnosti popisuje, třídí a hodnotí z hlediska edukační hodnoty, z hlediska naplňování rozvojových možností dítěte. Druhá část práce, opírající se především o přímá pozorování šesti vybraných dětí při spontánních aktivitách ve třídě a na zahradě ve vybrané mateřské škole, je zaměřena na mapování, pojmenování a kategorizaci spontánních aktivit. Blíže popisuje obsah spontánně volených činností i volbu herního partnera, sleduje rozdílnost aktivit uvnitř a venku i chlapecký a dívčí obsah spontánních aktivit. 6
Uplatnění regionálních zvláštností v projektovém plánování v mateřské škole
Simerská, Světla ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Žofková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektovou metodou, jako možnosti přiblížení regionálních tradic. Součástí diplomové práce je historické zakotvení projektu a vymezení pojmu projekt. Výzkumná část analyzuje školní vzdělávací programy mateřských škol v regionu Uherského Hradiště a ověřuje projekt se zaměřením na lidovou tradici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.